  • Data: 2009-01-15 18:55:09
    Temat: Re: jak oszczędzać na emerytur
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "robert" <r...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:gknqk9$eub$1@inews.gazeta.pl...
    > nie mam etatu, nie płacę zus, zarabiam na umowę o dzieło, teraz pytanie,
    > jak oszczędzać na emeryturę przy założeniu, że:
    > - miesięcznie inwestuję 1000 pln (za mało? za dużo?)
    > - czas oszczędzania 25 lat (tu nic ni zmienię raczej)
    > - bezpieczeństwo kapitału (jest to jedyne źródło emerytury)
    > czy wchodzić w jakieś IKE (jakie?), czy samemu bawić się w fundusze, może
    > giełda?, może nieruchomości?, a może założyć firmę i... przeprosić się z
    > zusem :-)

    Chyba najlepsza strategia to samodzielnie FI. Zdywersyfikować się trochę i
    zbytnio się tym nie przejmować.

    Aktywne granie na WGPW czy gdzieś indziej jest wbrew pozorom dość zajmujące.
    To nie wygląda tak jak na filmach. :-)

    Kwota 1000 zł miesięcznie przy takim horyzoncie czasowym to raczej za dużo
    niż za mało. :-)

    mz