  • 21. Data: 2015-12-14 10:22:43
    Temat: Re: jak obejść podatek bankowy
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 12/14/2015 05:59 PM, J.F. wrote:

> [...]
    ac-na-podatek

    > Tylko zwroc uwage, na to co wczesniej pisalem:
    > a) te oddzialy zazwyczaj sa osobnymi firmami, w Polsce zarejestrowanymi,
    > na osobnym rozrachunku,

    No ale płacą podatki w Polsce. A przez to, że duże kredyty uciekną za
    granicę - ten podatek dla polskiego fiskusa będzie odpowiednio mniejszy
    (za to fiskus zagraniczny może już dziękować naszym posłom).

    > b) oczywiscie moga zalatwic kredyt w centrali,

    I właśnie tak się bedzie działo. Kredyt na rozbudowę fabryki dopnie pan
    Stefan Kowalski z Warszawy, za co dostanie 1200 zł premii, a udzieli go
    bank z zagranicy, na czym zarobi m.in. obcy fiskus, a straci nasz.

    > c) nadal maja depozyty, i musza na nie miec pokrycie w aktywach, pozbeda
    > sie depozytow?

    No, to nie tak.
    Z tego powodu, że kredytu udzieli bank za granicą - to depozyty będą
    problemem banku za granicą.

    Innymi słowy - banki z siedzibą w Polsce, które będą udzielać dużych
    kredytów za pośrednictwem innego banku za granicą, mogą już spokojnie
    obniżać akcję depozytową (czytaj: obniżać oprocentowanie), wprowadzać
    opłaty za konta, zwiększać prowizje itp. I właśnie w ten sposób pozbędą
    się zbędnych depozytów.

    Depozyty są dużo bardziej "elastyczne" (zazwyczaj na krótszy termin, bez
    żadnych specjalnych warunków) niż kredyty (zazwyczaj na dłuższy termin,
    negocjowane, obrawowane szeregiem warunków).

    > d) taki kredyt bedzie w walucie ... no chyba, ze wymysla jakies sprytne
    > zabezpieczenia ryzyka na opcjach itp. Ale to wracamy do depozytow i
    > aktywow,

    Nie widzę problemów w takim skonstuowaniu umowy między bankiem polskim a
    zagranicznym, że:

    - bank zagraniczny udzieli kredytu w złotówkach
    - wszelkie ryzyko kursowe pokryje bank w Polsce, skutecznie zmniejszając
    swój CIT
    - zysk pozostanie w rodzinie

    > e) ... no chyba ze ... beda klientom oferowac lokaty w zagranicznym
    > banku, nawet i w PLN ...

    W Europie i USA panuje nadpłynność w sektorze bankowym, nie ma potrzeby.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 22. Data: 2015-12-14 10:29:27
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 12/14/2015 06:04 PM, Kamil Jońca wrote:

    > Tak mi przyszło do głowy:
    > czy nie mogą się podzielić na małe banki i działać jako konsorcjum/grupa
    > pod czapą właściciela?

    W teorii mogą, ale w praktyce mogłoby być zbyt upiedliwe:

    - w przypadku dużych kredytów: opisana wcześniej możliwość łatwego
    obejścia tego podatku poprzez udzielenie go przez bank zagraniczny

    - w przypadku małych kredytów: podatek zapłacą ci, którzy najbardziej
    cieszyli się z jego wprowadzenia (banki podwyższą marże / prowizje);
    łatwiej w arkuszu wpisać dodatkowe 0.65% dla wszystkich przyszłych
    kredytów (lub istniejących kredytów, gdzie umowa zakłada, że ta stopa
    może być zmieniona), niż przechodzić przez męki prawne

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 23. Data: 2015-12-14 10:41:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał w wiadomości grup
    On 12/14/2015 05:59 PM, J.F. wrote:

    >No, to nie tak.
    >Z tego powodu, że kredytu udzieli bank za granicą - to depozyty będą
    >problemem banku za granicą.

    Ale chwilowo sa problemem banku polskiego.

> [...]
    >obniżać akcję depozytową (czytaj: obniżać oprocentowanie), wprowadzać
    >opłaty za konta, zwiększać prowizje itp. I właśnie w ten sposób

    Owszem, tak moga robic ... ale czy sie pozbeda ?
    Gdzie ulokujesz oszczednosci ? W sejfie ?

    Chociaz ... skoro male banki nie placa, to trzeba bedzie w malym
    banku, wiwat klony :-)

> [...]
    >polskim a zagranicznym, że:

    >- bank zagraniczny udzieli kredytu w złotówkach
    >- wszelkie ryzyko kursowe pokryje bank w Polsce, skutecznie

    KNF sie moze wtracic, jak sie okaze, ze ryzyko zbyt duze.
    A i prezesa mozna posadzic, za "dzialalnosc na szkode spolki".

    J.

  • 24. Data: 2015-12-14 11:22:26
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 12/14/2015 06:41 PM, J.F. wrote:
    > Użytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał w wiadomości grup

    > Ale chwilowo sa problemem banku polskiego.

    Dlaczego?
    Podatek będzie od kredytów, nie od depozytów.

    Więc banki nawet nie muszą nic z tym faktem robić - ot, bedą miały
    jeszcze więcej depozytów niż udzielonych kredytów:

    - lepiej spełnią zabezpieczenia finansowe - zaleceń KNF
    - będą mogły obniżyć oprocentowanie depozytów

    > Owszem, tak moga robic ... ale czy sie pozbeda ?
    > Gdzie ulokujesz oszczednosci ? W sejfie ?

    Ja? Wygląda na to, że już wkrótce na 0% w banku :)

    A bank - może (i musi) mieć więcej depozytów niż kredytów, więc jego
    bilans po prostu będzie wyglądał lepiej.

> [...]
    >
    > KNF sie moze wtracic, jak sie okaze, ze ryzyko zbyt duze.
    > A i prezesa mozna posadzic, za "dzialalnosc na szkode spolki".

    E tam.
    Ryzyko kredytu ponosi bank zagraniczny, i KNF nic do tego.

    Tomasz Chmielewski

  • 25. Data: 2015-12-14 12:28:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kamil "Jońca"" 8...@a...kjonca

    > czy nie mogą się podzielić na małe banki i działać jako konsorcjum/grupa
    > pod czapą właściciela?

    A hipermarket nie może podzielić się na części o stosownych powierzchniach? ;)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 26. Data: 2015-12-14 12:43:12
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 grudnia 2015 12:33:10 UTC+1 użytkownik Eneuel Leszek
    Ciszewski napisał:
    > A hipermarket nie może podzielić się na części o stosownych powierzchniach? ;)
    Właśnie do tej pory jakiś taki myk z dzieleniem stosowali że przy wielkich
    powierzchniach płacili niewielki podatek.

  • 27. Data: 2015-12-15 04:57:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kris" a...@g...co

    > A hipermarket nie może podzielić się na części o stosownych powierzchniach? ;)

    : Właśnie do tej pory jakiś taki myk z dzieleniem stosowali
    : że przy wielkich powierzchniach płacili niewielki podatek.

    Bita po ryju kobieta nie chce rodzić a bity po xupie podatnik nie chce zarabiać --
    proste.
    Zanim zmarnowano mi zdrowie głodówkami, chętnie płaciłem podatki i dawałem dobry
    przykład
    innym. Moimi podatkami opłacono SSR Martę Kiszowarę z jej mONdrym twierdzeniem:
    ,,wypukliny
    dysków kręgosłupowych to medycznie skolioza kręgosłupa'' oraz mONdrość (podobną)
    sędziów SO
    sankcjonujących wyrok SSR Marty Kiszowary.

    Agora nie dała baneru do MiniRati w PKO, więc ze strony PKO ciachnąłem skrzydlatkę,
    zastanawiając się nad tym, czy jakąś inna mONdrość nie skaże mnie za grabież mienia
    duchowego/mentalnego...

    https://www.youtube.com/watch?v=dPPYjmHLTMM&spfreloa
    d=1 <-- cały film
    https://youtu.be/dPPYjmHLTMM?t=1798 <-- moment

    Reklamuję PKO, więc na zdrowy rozum nie czynię nic złego, podpierając się tą
    skrzydlatą,
    jednak ,,prawo jest święte''... ;) Zastanawiam się też nad tym, jak daleko mogę
    posunąć
    się z modyfikacjach owej skrzydlatki... Czy mogę ją jakoś ,,ożywić''...

    Oglądanie każdej strony WWW zaczynać trzeba od skasowania informacji o
    ciasteczkach...
    Podobnie z pisaniem -- zacząć trzeba od informowania o ciasteczkach...

    Zbrodniarze chodzą po ulicach a po śmierci są grzebane z honorami, podczas
    gdy uczciwi ludzie muszą ukrywać się, cierpieć, przymierać głodem...

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.com.pl '.O_'