    From: Bartol Partol <b...@p...c>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [inteligo] serwis www i numer karty
    Date: Thu, 13 Mar 2003 11:43:38 +0100

    Użytkownik Wojciech Nawara napisał:

    > Chciałbym poinformować, iż w dziale "moje dane" w serwisie WWW jest nowa
    > opcja pozwalająca zamawiać karty płatnicze, dodatkowo jest tam lista
    > aktywnych kart VE z następującymi danymi:
    > Karta do rachunku: [nazwa rachunku]
    > Rodzaj karty: [standardowa / z sercem]
    > Numer karty: [PEŁNY numer karty]
    > Data ważności: [data ważności]

    O, rzeczywiscie.

    > Ja mam pytanie - czy podawanie pełnych danych po zalogowaniu jest
    > bezpieczne??? Bo coś mi się nie podoba... Wystarczy dostać się na konto i
    > już ma się numer karty i datę ważności. A to bardzo często wystarczy do
    > dokonania transakcji... Na cholerę teraz karta kodów, skoro dostanę się na
    > konto i już jest sposób na wyprowadzenie środków...

    Dokladnie. Wystarczy do wyprodukowania lewej karty (chyba?) i placenia w
    Inecie (bo pytanie o kod Ccostam, nie jest jeszcze standardem). Powinny
    byc informacje o tym jakie karty i do jakich rachunkow zostaly wydane
    oraz jaka maja date waznosci. Pelny numer to drobne przegiecie, tym
    bardziej ze dostep do tych danych nie jest chroniony za pomoca kodu.
    Sadze, ze jak najbardziej trzeba powiadomic Inteligo, co sie o tym mysli.

    Z drugiej strony jak sie chce zaplacic w inecie, to nie trzeba wyciagac
    karty i wklepywac cyferek, numer mozna skopiowac. Osobiscie wole jednak
    wklepac i nie wystawiac numeru na widok prawie publiczny.

    Bartol