  • 11. Data: 2005-02-08 07:11:09
    Temat: Re: hipoteka na nieruchomosc obciazona juz hipoteka
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    To Ci nie chcą dać kontraktowego pod hipotekę? Może Ci się uda wymusić żeby
    przyjęli ubezpieczenie kredytu (jak przy zwykłym hipotecznym)?

    Darek

  • 12. Data: 2005-02-08 18:22:34
    Od: jokey <jokey@pf_nospam_.pl>

    Dnia Tue, 8 Feb 2005 08:11:09 +0100, Darek napisał(a):

    > To Ci nie chcą dać kontraktowego pod hipotekę? Może Ci się uda wymusić żeby
    > przyjęli ubezpieczenie kredytu (jak przy zwykłym hipotecznym)?

    w przypadku korzystania z kasy mieszkaniowej twierdza, ze nie mozna w
    kontraktowym wziac po prostu ubezpieczenia. Mozna je wziac tylko przy
    komercyjnym hipotecznym do ktorego mnie namawiaja, ale na tym trace duzo
    pieniazkow i malo mi sie to oplaca. Jest to taki haczyk w calej tej kasie
    mieszkaniowej :/

    Pozdrawiam !
    jokey
    GG67208
    ********************************

  • 13. Data: 2005-02-09 05:50:23
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

> [...]
    > pieniazkow i malo mi sie to oplaca. Jest to taki haczyk w calej tej kasie

    Ale o ile dobrze pamiętam można zabezpieczyć hipoteką. Jeżeli sprzedający
    się zgodzi to proponujesz zabezpieczenie hipoteczne a przelew z kredytu
    nastąpi po uprawomocnieniu wpisu hipotecznego. Następnie szukasz dobre
    duszyczki w Sądzie KW, kupujesz jasia wędrowniczka (jak trzeba to cały
    karton) i załatwiasz sobie w trybie błyskawicznym wpis hipoteki.
    Sporządzacie akt notarialny kupna, składasz wniosek o wpis hipoteki. Za 2
    dni dostajesz postanowienie o wpisie hipoteki, i po 2 tygodniach (czasami 7
    dni)masz uprawomocniony wpis na dowód czego przedstawiasz odpis z KW.
    Pieniążki uruchomione, sprzedawca ma je na koncie, stara hipoteka do
    wykreślenia.

    Jest inny sposób na przejściowe zabezpieczenie kredytu kontraktowego - cesja
    polisy na życie, poręczenia. Bak powinien przyjąć jakiekolwiek
    zabezpieczenie z ich katalogu.
    Kontraktówki są zmorą bankowców i może dlatego chcą Cię - skutecznie -
    odstraszyć.

    Darek

  • 14. Data: 2005-02-10 20:47:07
    Od: jokey <jokey@pf_nospam_.pl>

    Dnia Wed, 9 Feb 2005 06:50:23 +0100, Darek napisał(a):

    Czesc !

    > Ale o ile dobrze pamiętam można zabezpieczyć hipoteką. Jeżeli sprzedający
    > się zgodzi to proponujesz zabezpieczenie hipoteczne a przelew z kredytu
    > nastąpi po uprawomocnieniu wpisu hipotecznego. Następnie szukasz dobre

    tak, te wersje Pani z banku przedstawila jako mozliwa, ale mowila ze trzeba
    bedzie czekac ~3 miesiace za uprawomocnieniem wpisu (he he a jasiu
    wedrowniczek na to niemozliwe ;) ), jesli nie przejdzie nic innego to bede
    sie staral tak sie dogadac ze sprzedajacym

> [...]
    > dni)masz uprawomocniony wpis na dowód czego przedstawiasz odpis z KW.
    > Pieniążki uruchomione, sprzedawca ma je na koncie, stara hipoteka do
    Acha czyli najpierw zakladam druga hipoteke ? Te moja ? Czy splacam
    poprzednia przy zawieraniu umowy przedwstepnej (srodki z kasy mieszkaniowej
    - tez okolo miesiaca zanim wyplaca !) i dopiero pozniej wystepuje o moja i
    dostaje kredyt na roznice z ktorego srodki trafiaja do sprzedajacego po
    uprawomocnieniu wpisu?

    > Jest inny sposób na przejściowe zabezpieczenie kredytu kontraktowego - cesja
    > polisy na życie, poręczenia. Bak powinien przyjąć jakiekolwiek
    > zabezpieczenie z ich katalogu.
    jutro dopytam

    > Kontraktówki są zmorą bankowców i może dlatego chcą Cię - skutecznie -
    > odstraszyć.
    staraja sie jak moga, ale dla mnie komercyjny hipoteczny nie wchodzi w gre,
    za duzo juz stracilem oszczedzajac w kasie mieszkaniowej, zeby jeszcze brac
    tak drogi kredyt.

    dzieki za rady i wskazowki, jutro bede dzwonil do banku i dam znac co i jak

    Pozdrawiam !
    jokey
    GG67208