  • 1. Data: 2005-02-05 20:28:40
    Temat: Zakup mieszkania - pytania...
    Od: "endju" <a...@w...pl>

    Witam.
    Mam zamiar kupić mieszkanie, ustaliłem jakie i za ile.
    Na mieszkanie będę potrzebował wziąć kredyt hipoteczny.
    Sprzedający będzie potrzebował jakiegoś miesiąca czasu od momentu
    sfinalizowania transakcji do momentu wyprowadzki z mojego już mieszkania
    (czyli będzie już miał moją kasę).

    W jaki sposób to rozegrać, aby od strony prawnej nie czekała mnie jakaś
    przykra niespodzianka?
    Czy ewentualna umowa przedwstępna musi być zawarta w formie aktu
    notarialnego?

    Mogę liczyć na pomoc?

    Z góry dziękuję i pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-02-05 20:45:50
    Temat: Re: Zakup mieszkania - pytania...
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    Użytkownik "endju" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > W jaki sposób to rozegrać, aby od strony prawnej nie czekała mnie jakaś
    > przykra niespodzianka?
    > Czy ewentualna umowa przedwstępna musi być zawarta w formie aktu
    > notarialnego?

    zawieranie umowy zakupu mieszkania niepustego - moze byc ciekawym
    doswiadczeniem zyciowym
    poza tym - w ww sprawie wylacznie za posrednictwem zlodzija notariusza - bez
    tego ani ani, umowy przedwsteonej nie wymaga sie w tej sprawie, ale w
    mozmencie zawierania umowy - sprawa musi byc "klarowna" i nie powinna
    zawierac "gdybań" w stylu będzie, zapewniam, itp nic nie warte pierdoły, w
    akcie notarialnym w swoim interesie winno sie zadbać o sformułowania bieżące
    a nie przyszłe ckliwości

  • 3. Data: 2005-02-05 21:39:58
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    endju wrote:
> [...]
    > Sprzedający będzie potrzebował jakiegoś miesiąca czasu od momentu
    > sfinalizowania transakcji do momentu wyprowadzki z mojego już mieszkania

    A potem w życiu się go nie pozbędziesz.
    Kasę powinien zobaczyć wtedy jak już w tym mieszkaniu zameldowany nie
    będzie.

  • 4. Data: 2005-02-05 22:41:21
    Od: "Sławek" <s...@a...onet.pl>

    > A potem w życiu się go nie pozbędziesz.
    > Kasę powinien zobaczyć wtedy jak już w tym mieszkaniu zameldowany nie
    > będzie.

    A jeśli w akcie notarialnym będzie stało, że się wymelduje do.... a jeśli
    nie to poddaje się egzekucji z art. 777 KC ??

    Sławek F.
    s...@a...onet.pl

  • 5. Data: 2005-02-06 09:50:25
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sat, 5 Feb 2005 23:41:21 +0100, Sławek naskrobał(a):

    > A jeśli w akcie notarialnym będzie stało, że się wymelduje do.... a jeśli
    > nie to poddaje się egzekucji z art. 777 KC ??

    no i? i tak go nie wymeldujesz tak łatwo.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 6. Data: 2005-02-06 09:55:25
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sat, 5 Feb 2005 21:28:40 +0100, endju naskrobał(a):

> [...]
    > przykra niespodzianka?
    > Czy ewentualna umowa przedwstępna musi być zawarta w formie aktu

    tak :)

    Poczytaj coś o bankowym rachunku powierniczym w obrocie nieruchomościami a
    wszystko się wyjaśni. Chyba juz to wprowadził WBK.

  • 7. Data: 2005-02-06 12:10:01
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> writes:

    > Poczytaj coś o bankowym rachunku powierniczym w obrocie nieruchomościami a
    > wszystko się wyjaśni. Chyba juz to wprowadził WBK.

    Rachunki powiernicze sa dosc starym wynalazkiem, ale obawiam sie ze tu
    nie beda miec zastosowania - bo (jak rozumiem) sprzedajacy potrzebuje
    tych pieniedzy przed wyprowadzeniem sie z mieszkania.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 8. Data: 2005-02-06 12:24:23
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sun, 06 Feb 2005 13:10:01 +0100, Krzysztof Halasa naskrobał(a):

    > Rachunki powiernicze sa dosc starym wynalazkiem, ale obawiam sie ze tu
    > nie beda miec zastosowania - bo (jak rozumiem) sprzedajacy potrzebuje
    > tych pieniedzy przed wyprowadzeniem sie z mieszkania.

    Ja tego nie wywnioskowałem z tekstu ale w takim przypadku bym się głęboko
    zastanawiał nad tym. Najrozsądniej jest po prostu sfinalizować umowę z
    wymeldowaniem i daniu 30 dni na wyprowadzkę na zasadzie uprzejmości.

  • 9. Data: 2005-02-06 19:15:36
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

> [...]

    > zastanawiał nad tym. Najrozsądniej jest po prostu sfinalizować umowę z
    > wymeldowaniem i daniu 30 dni na wyprowadzkę na zasadzie uprzejmości.

    Wymeldowanie to, mam wrazenie, sprawa nieistotna. Oryginalny autor
    nawet nie napisal czy tam jest ktos zameldowany, moze nie? To zazwyczaj
    w praktyce nie przeszkadza w niczym.

    Ja, szczerze mowiac, nie wiem jak to jest z tymi meldowaniami. Czy to
    wlasnie "zameldowanie" jest tym, co nalezy pokonac podczas eksmisji?
    I czy jesli ktos nie jest zameldowany, to tak jakby tam nie mieszkal?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 10. Data: 2005-02-06 21:15:31
    Od: "Sławek" <s...@a...onet.pl>

    > no i? i tak go nie wymeldujesz tak łatwo.

    Otóż wymelduję go bez problemu (zawarta również odpowiednia klauzula w akcie
    notarialnym).
    Problem może powstać z opuszczeniem lokalu.Jednak takie ryzyko istnieje
    zawsze, bez względu na to czy ktoś ma opuścić lokal za godzinę, czy za 6
    miesięcy. Problemu nie ma gdy mieszkanie jest puste.

    Także wpisanie w akcie notarialnym klauzuli z art. 777 jest wyjściem
    najbezpieczniejszym, jeśli kupujemy mieszkanie a któś w nim będzie jeszcze
    przez jakiś czas mieszkał (aczkolwiek kłopoty mogą powstać - ale gdyby tak
    podchodzić do rzeczy to nie nigdy na rynku nieruchomości nie można by było
    kupić).

    Sławek
    s...@a...onet.pl