  • Data: 2003-08-19 15:28:41
    Temat: Re: grace period w mBanu i Multibanku-pułapki
    Od: "david" <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    > I mbank i Multibank przyznaje, że data spłaty na wyciągu jest o dzień
    > wcześniejsza niż prawdziwa data spłaty. Ale to i tak się nie zgadza, nie
    > zgadza się również z tym co deklarują (mbank) na swojej stronie www. W
    moim
    > przypadku jest tak: datę zamknięcia cyklu mam 08.08, na wyciągu podana
    data
    > spłaty jest 29.08, czyli licząc GP od 09.08 wychodzi 21 dni. Prawdziwa
    data
    > spłaty (24 dzień) jest 01.09.

    dzieje się tak dlatego że dzień wcześniej jest dniem wolnym od pracy (bo
    niedziela, podobnie jak i sobota) a więc jako dzień wcześniejszy czyli dzień
    23 GP podawany jest najbliższy wolny (ale wstecz) dzień roboczy. dokładnie
    poczytaj sobie tutaj
    http://www.mbank.com.pl/przewodnik/regulamin/reg_kre
    dyt_karta.html#IX pkt. 5

    > Ale to jeszcze nie koniec :-))) Na www mbanku
    > jest napisane, że 24 dni GP liczy się od (uwaga!) - momentu s p o r z ą d
    > e n i a wyciągu.

    a gdzie o czymś takim przeczytałaś ??? bo w regulaminie stoi że 24 dniowy GP
    liczy się od dnia podsumowania który to użytkownik sobie sam wybiera

    O ile w poprzednim miesiącu było to ok. - tzn. wyciąg był
    > sporządzony 9 dnia miesiąca, o tyle w tym miesiącu mój wyciąg został
    > sporządzony 11.08. Powołując się na to teoretycznie GP wydłuża się do
    03.09
    > (napisali na www, że mam liczyć od dnia sporządzenia, to liczę). Nie
    > wystarczy obejrzeć wyciąg - trzeba jeszcze co miesiąc liczyć z kalendarzem
    > ręku o ile dni tym razem próbują Cie oszukać (zwłaszcza tych co spłacają
    > ręcznie w dniu podanym na wyciągu!).

    no jeżeli nie potrafisz do daty widniejącej na wyciągu dodać 1 dnia i musisz
    używać kalkulatora to się nie dziwię...

    > Do tego należy uwzględniać soboty i
    > niedziele, bo w regulaminie jest, że jak 54 dzień upływa w te dni, to
    można
    > spłacić w poniedziałek. Jak tak dalej pójdzie, to zmienię KK, bo zaczyna
    > mnie to wkurzać, zwłaszcza że mbank twierdzi, że to wszystko "dla dobra
    > klienta - co by w odsetki i kary nie popadł". LOL .

    ustaw sobie spłatę automatyczną na 100% i nie masz się czym martwić - sami
    zadbają by nastąpiła spłata w terminie (25 dnia GP zaraz po północy)