  • 1. Data: 2007-03-21 17:31:18
    Temat: gdzie najtaniej kredyt hipoteczny
    Od: "fafik" <f...@o...pl>

    Przymierzam się do zakupu domu w stanie surowym zamkniętym. Do pełnej kwoty
    zakupu z opłatami notarialnymi brakuje mi ok. 30.000 zł. W jakim banku
    mógłbym wziąść najtańszy kredyt hipoteczny na powiedzmy 50.000 zł (biorąc
    też pod uwagę bank internetowy VW Bank), jak długo trwa procedura uzyskania
    takiego kredytu i jakie jest jego oprocentowanie z wszystkimi kosztami.
    Nigdy w życiu nie brałem żadnego kredytu i temat ten jest mi zupełnie obcy,
    a ponadto z tego powodu nie jestem chyba najlepszym kredytobiorcą. Dodam, że
    oboje z żoną mamy stałą pracę (razem około 4.500 zł netto/m-c)
    Czy jest możliwość wsześniejszej spłaty takiego kredytu, albo np. od czasu
    do czasu po kilka rat naraz ?

    f.

  • 2. Data: 2007-03-21 18:03:59
    Temat: Re: gdzie najtaniej kredyt hipoteczny
    Od: "CinnamonGirl1" <C...@g...pl>

    TEż brałam kredyt nic na ten temat nie wiedząc dlatego skorzystałam z porad
    i pomocy w załatwianiu doradców z Open Finance. Jest też expander - ty za
    nic nie płacisz a pomoc duża.
    Mogę tlyko doradzic ze jeśli dom kupujesz w celach mieszkaniowych a jest to
    jak piszesz stan surowy z\zamkniety surowy to jeszcze duuużo pieniażków
    pędiz epotrzebne - moze zastanowić sie czy kredytu nie brać większego.

    Pozdrawiam Magda

    Ps ja brałam kredyt hipoteczny w kredyt Banku w PLN. Przez to ze załatwiałam
    przez doradcę potraktowali mnie jako stałego klienta więc oprocentowanie mam
    teraz 5,12% (w tym 0,9% marży).

  • 3. Data: 2007-03-22 09:01:15
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    mnie ostatnio zainteresowała oferta z Lukasa, może ktoś brał kredyt w tym
    banku?

    minęła mi już euforia odnosnie Fortisa i kredytu w CHF, dość nieciekawe
    zapisy mają w umowie np. mogą przewalutować kredyt jeżeli stwierdzą, że
    waluta strasznie wzrosła ;-(

    mogą też wezwać do dopłaty jeżeli wartość nieruchomości spadnie poniżej
    kwoty kredytu...

    czy inne banki również wpisują takie "ciekawe" treści do umów kredytowych?

    pozdr.
    RobertS

  • 4. Data: 2007-03-22 14:50:11
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 22 Mar 2007 10:01:15 +0100,
    osoba podpisana: RobertS <b...@p...pl>
    napisała:
    [...]
    > mogą też wezwać do dopłaty jeżeli wartość nieruchomości spadnie poniżej
    > kwoty kredytu...

    Do *dopłaty* czy do ustanowienia dodatkowych zabezpieczeń ?
    Bo to drugie jest dość standardowe. A to pierwsze to faktycznie dziwne.

    > czy inne banki również wpisują takie "ciekawe" treści do umów kredytowych?

    I tak najgorszym zapisem jest ten mówiący o możliwości wypowiedzenia,
    jesli bank uzna za stosowne.

    KJ

    kondensator - kondensatorych - kondensatoremu
    (odmiana słowa "kondensator" według MS Word 6.0)

  • 5. Data: 2007-03-22 16:51:43
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Do *dopłaty* czy do ustanowienia dodatkowych zabezpieczeń ?
    > Bo to drugie jest dość standardowe. A to pierwsze to faktycznie dziwne.

    najciekawsze "kwiatki":

    12.1 Bank zastrzega sobie możliwość zmiany waluty Kredytu z waluty obcej
    na PLN lub wydłużenia Okresu kredytowania w przypadku gdy na skutek
    wzrostu ryzyka zmiany kursu walut lub ryzyka zmiany oprocentowania może
    nastąpić zagrożenie zdolności kredytowej Kredytobiorcy. Zmiana waluty
    Kredytu lub wydłużenie Okresu kredytowania miały będą na celu poprawę
    zdolności kredytowej Kredytobiorcy i nie będą wiązały się dla niego z
    obowiązkiem zapłaty prowizji lub opłat.

    13.1 Kredytobiorca zobowiązuje się do pokrycia ze środków własnych,
    wynikających ze zmian kursu waluty Kredytu, różnic pomiędzy ceną nabycia
    Kredytowanej Nieruchomość i kwoty Kredytu. Kredytobiorca zobowiązany
    jest niezwłocznie dostarczyć do Banku potwierdzenie dokonania pokrycia
    tej różnicy.

    > I tak najgorszym zapisem jest ten mówiący o możliwości wypowiedzenia,
    > jesli bank uzna za stosowne.

    ktore tak mają?
    --

    pozdr.
    RobertS

  • 6. Data: 2007-03-22 17:12:05
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 22 Mar 2007 17:51:43 +0100,
    osoba podpisana: RobertS <r...@x...pl>
    napisała:

> [...]
    > Kredytowanej Nieruchomość i kwoty Kredytu. Kredytobiorca zobowiązany
    > jest niezwłocznie dostarczyć do Banku potwierdzenie dokonania pokrycia
    Ale tu jest co innego niz piszesz. Tu jest napisane tylko tyle, że masz
    zagwarantowaną kwotę kredytu w walucie (np. kredyt na 50000 CHF) .
    Ty natomiast masz wypłacić deweloperowi jakąś kwotę w *PLN* w związku z
    tym, jeśli w momencie wypłaty transzy, kurs spadnie, to różnicę
    deweloperowi masz wypłacić sam.

    > ktore tak mają?
    Obstawiam, że większość (na szybko nie wczytując się w regulaminy):
    Multibank: Regulamin Multiplanu par. 30 i 31
    Millennium Regulamin Par 19 - tam jest co prawda mowa "obniżeniiu zdolności
    kredytowej"
    KJ

  • 7. Data: 2007-03-22 21:06:34
    Od: RobertS <r...@x...pl>

> [...]
    > Ty natomiast masz wypłacić deweloperowi jakąś kwotę w *PLN* w związku z
    > tym, jeśli w momencie wypłaty transzy, kurs spadnie, to różnicę

    oki, poniał

    a ten pierwszy zapis?
    zaczynam się bać tego banku...

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 8. Data: 2007-03-23 16:20:51
    Od: "Piterson" <Piotrek>

    Użytkownik "RobertS" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
    pl...
    > mnie ostatnio zainteresowała oferta z Lukasa, może ktoś brał kredyt w tym
    > banku? [..]

    Ja mam w tym banku i póki co jestem zadowolony. Formalności załatwiłem
    szybko i sprawnie, bez żadnych wpadek.

    --
    Pozdrawiam,
    Piterson