  • Data: 2018-12-14 21:41:13
    Temat: Re: frankowicze
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 14 grudnia 2018 18:44:00 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:

    > Kłóci mi się to z wielokrotnie widzianą informacją, że frankowe spłacane
    > są lepiej niż złotowe.

    Ja nie widziałem takiej informacji. Skadże ona?
    I czy to dotyczy tylko hipotek czy wszystkich kredytów złotówkowych?
    Ogólnie hipoteki spłacane są najlepiej ze wszystkich.
    Typowy kredyt frankowy jest też starszy niż typowy złotówkowy (chyba że "Alicja z
    PKO, to był kredyt, w racie nie było nawet pełnej kwoty odsetek, nie mówiąc o
    kapitale - udzielali tego od koniec XXw. a do tej pory są ludzie, ckoto spłacają, a
    nawet mają do spłaty więcej niż na początku), więc kredytobiorcy raczej lepiej
    zarabiają niż gdy brali kredyt i może teraz ich stać, mimo wzrostu wartości kapitału
    (czasem nawet ponad poziom wyjściowy, mimo np. 10 lat spłaty).

    Miałem na myśli, że nie było ich stać na takie mieszkanie na "normalny" kredyt w
    tamtym czasie. Teraz rata się wyrównała, ale i zarabiają więcej, więc są i tak do
    przodu. Inna sprawa, że ten wzrost zarobków powinien iść na wydatki na dzieci, a
    idzie na ratę - więc w sumie dalej ich nie stać.