  • Data: 2005-03-25 19:59:21
    Temat: Re: eurobankowi dziękuję za uwagę
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Bartol Partol napisał(a) w wiadomości: ...
    >Użytkownik witek napisał:
    >[...]
    >
    >A Ty sie naucz czytac i rozumiec co pisza inni.
    >
    >"Odgrzebałem sobie umowę kredytu i jest wyraźnie napiane "w przypadku
    >zwłoki z zapłatą co najmniej dwóch kolejnych rat bank wezwie
    >pożyczkobiorcę do zapłaty zaległości w terminie 7 dni od otrzymania
    >wezwania....""

    Zgoda z witkiem
    1. Zwłoka z zapłatą dwóch rat -> bank wezwie
    2. Krótsza zwłoka lub mniej niż 2 raty -> bank może wezwać.
    No chyba, że w innym miejscu umowy jest zapisane albo z przepisów
    bardziej ogólnych wynika, że nie może.
    Tyle, że w przypadku 2. _chyba_ to wezwanie nie musi być skuteczne.

    Szczerze? Ja bym zapłacił, a potem wyjaśniał w banku dlaczego.
    Z notowaniem nazwisk rozmówców i żądaniem pokazywania i tłumaczenia
    paragrafów.

    A z tym odszkodowaniem za zawał to przypomina mi paskudne
    "amerykańskie" praktyki prawne gdzie każdy każdego może pozwać
    o cokolwiek. Zwłaszcza, gdy jest szansa z pozwanego zerżnąć kasę
    (bank!). Stąd w USA są horrendalne stawki ubezpieczeń OC obejmujących
    to co w Polsce (albo nawet w UE) do głowy ludziom by nie przyszło.