  • 1. Data: 2003-02-06 23:15:55
    Temat: dostep do pieniedzy podczas pobytu w usa
    Od: "bh90210" <b...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie,
    w czerwcu tego roku planuje wyjechac na jakis czas do Stanow Zjednoczonych
    (staram sie o 10-letnia wize turystyczna), by w zamian za dach nad glowa i
    jedzenie opiekowac sie moim chorym kolega. Wiem, ze podstawowe potrzeby
    finansowe zaspokoi mi on, ale, chcialbym miec jakies wlasne pieniadze(USD),
    tak
    na wszelki wypadek, i tu zaczyna sie problem. Wiem, ze od pazdziernika 2002
    mozemy miec konta zagraniczne, probowalem zoorientowac sie w ofercie bankow
    online za granica, ale wszedzie tam, gdzie trafialem (www.netbank.com,
    www.lloyds.co.uk) , potrzeba albo Social Security Number (Stany), albo
    Permanent Residence Address (U.K.). Ostatecznie moglbym otworzyc konto w
    Polsce i zabrac karte bankomatowa/platnicza ze soba, ale slyszalem, ze
    czesto polscy turysci maja problemy z uzywaniem polskich kart podczas pobytu
    za granica, a ja mam jeszcze ten problem, ze tez jestem niepelnosprawny i
    nie mam sily wystawac w kolejkach w banku i ewentualnie wyjasniac jakies
    problemy. Musze po prostu miec taka karte, ktora bedzie tam (a dokladniej
    mansfield, ohio) akceptowana. Moje pytania sa takie: 1. Czy istnieje jakis
    zagraniczny bank (Europa, Stany) online, w ktorym mozna bez problemu zalozyc
    konto, mieszkajac w Polsce, ktorego karty bylyby akceptowane na swiecie? 2.
    Z jakimi kartami polskich bankow, jest najmniej klopotow(sa najlepiej
    akceptowane) w usa? 3.Ktory bank polecacie (najnizsze prowizje, najtansze
    utrzymanie konta dolarowego)? 4. Co zrobic, jesli juz bedac tam, bede mial
    klopoty z uzywaniem karty, zje mi ja bankomat?

    ---

  • 2. Data: 2003-02-06 23:32:39
    Temat: Re: dostep do pieniedzy podczas pobytu w usa
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    Generalnie Stany to pod wzgledem kart kraj cywilizowany (w odroznieniu
    np. od Niemiec) i najczesciej lykaja wszelkie mozliwe karty. Czasem
    potrzeba karty wypuklej (np. Visa Classic) ale z jakiego kraju jest
    bank-wystawca nie ma najmniejszego znaczenia.

    Jezeli bedziesz tam zarabiac jakies pieniadze i chcesz je trzymac
    na koncie to zaloz sobie konto w banku jaki bedziesz mial pod nosem
    i tyle. Sadze, ze uda Ci sie zalozyc "pelne konto" z karta itd.
    bez SSN ale jesli nie to pozostaje Ci uzywanie karty z polskiego banku.

    Na USA szczerze polecam Peakowska (sic!) Vise Classic denominowana
    w dolarach - nie tracisz nic nie przlicznikach - kupujesz dolary w
    Polsce, wplacasz na konto i placisz gdzie chesz :-).

    Jezeli mialbys jakies chwilowe problemy to po prostu nie uda Ci sie
    zaplacic albo wyplacic pieniedzy. Bankomat "zje" Ci karte kiedy
    trzykrotnie zle wprowadzisz kod PIN.

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 3. Data: 2003-02-07 20:10:49
    Temat: Odp: dostep do pieniedzy podczas pobytu w usa
    Od: "ofirka" <o...@o...pl>

    2.
    > Z jakimi kartami polskich bankow, jest najmniej klopotow(sa najlepiej
    > akceptowane) w usa?

    Millennium daje American Express, zainteresuj sie tym, ja niestety nie wiem
    jak funkcjonuje, ale juz od samej nazwy moznaby sie spodziewac, ze w USA nie
    powinienes miec z nim najmniejszych problemow;)

    ofirka
    ~~~~~~~~~~~~
    Anna Kierzkowska

  • 4. Data: 2003-02-07 20:45:33
    Od: i...@p...onet.pl

    Najlepszym dla Ciebie wyjsciem, bedzie zalozenie konta w Citibanku. Maja
    roznorodne karty. W USA oddzialow Citibanku bez liku i na dodatek mnoza sie jak
    grzyby po deszczu.
    Powodzenia
    Iga

  • 5. Data: 2003-02-07 22:01:04
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <5...@n...onet.pl>,
    i...@p...onet.pl says...
> [...]
    > roznorodne karty. W USA oddzialow Citibanku bez liku i na dodatek mnoza sie jak

    A to juz zalezy od stanu w ktorym sie znajdujesz. Np. w Teksasie (tam
    gdzie jestem) bedziesz miala problemy ze znalezieniem oddzialu Citi.

    AP