    From: Pete <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: dobicie frankowców
    Date: Tue, 20 Jan 2015 22:17:12 +0100
    <m9dspp$qo4$1@sunflower.man.poznan.pl> <m9eq08$9ch$2@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <m9gloc$59j$4@sunflower.man.poznan.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <m9h5nl$5fi$3@sunflower.man.poznan.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <m9hbff$iel$8@sunflower.man.poznan.pl> <m9hcca$imu$1@node2.news.atman.pl>
    <183wi49i78xjo$.1rbaarjy39qfh.dlg@40tude.net>
    <m9hem6$34n$1@node1.news.atman.pl> <8...@a...kjonca>
    <m9jah0$3l0$1@node1.news.atman.pl>
    <54bd3224$0$2151$65785112@news.neostrada.pl>
    <m9jhn2$blh$1@node1.news.atman.pl> <m9jsla$o6s$1@node1.news.atman.pl>
    <m9m0j9$2iu$1@node1.news.atman.pl> <m9m9ng$cl4$1@node1.news.atman.pl>
    <m9mb41$o8i$1@node2.news.atman.pl> <m9mbvr$f6s$1@node1.news.atman.pl>
    <m9md56$qm7$1@node2.news.atman.pl>

    W dniu 2015-01-20 o 21:18, S pisze:

    > W jednym z krajów zamrozili kurs CHF sprzed krachu. W PL się nie da?
    > Zakazuje bank. Nie da się wrócić do kursu 2zł i przewalutować. Ale nawet
    > same banki zauważyły, iż przegieły i jest propozycja od nich pochodząca,
    > aby przez pewien okres pozwolić na spłatę rat licząc po 3,6.

    Ale gdyby mieli wrócić do złotówki, to by oznaczało, że każdy frankowiec
    ma dopłacić 10% kredytu (bo o tyle są aktualnie kredyty PLN). Już to
    widzę jaki się płacz podnosi, że po raz kolejny bank chce oszukać
    biednych frankowiczów.

    > Nie tak pisałem. Pisałem, iż promowano franki i nie wiem nic o NOK czy
    > JPY. Może mnie pomyliłeś z kimś. Moja bliska przyjaciółka wzięła bodaj w
    > 2011 w EUR. Już spłaciła.

    zny/c_4/
    xt=0

    > Nie dostrzegłem JPY w tych linkach. Nie ma też informacji o ilości
    > udzielonych kredytów w walutach "egzotycznych".

    JPY wyguglaj sobie. Na pewno były w ofercie.

    Innych walut było mało, bo nie były atrakcyjne (ze względu na wysokie %)
    Tak samo kredyty w PLN nie były większością.
    Większość kierowała się ceną kredytu a nie ryzykiem.

    > Korzystałem z produktu bankowego. A ten hazardu prowadzić nie może, bo
    > popełniałby przestępstwo. Zapętliłeś się kolego.

    Po pierwsze nie jestem Twoim kolegą. Po drugie po raz kolejny nie
    rozumiesz. To nie bank jest hazardzistą, (bo on kredyty frankowe na 100%
    zabezpieczył na wypadek spadku kursu) a hazardzistą byli frankowicze.

    > Tak, forex to hazard. Dziś to wiem. 4 miesiące temu nie wiedziałem - nie
    > było w umowie, a wiedząc, iż bank nie ma prawa prowadzić gier losowych
    > nie miałem świadomości w co się pakuję.

    Co Ty z tym forksem?
    Rozmawiamy o umowach kredytowych.

    > I wtedy w normalnym kraju producent zapłaciłby olbrzymie odszkodowanie.

    Taaak, bo producent hiszpański produkuje piękne pomidory tylko do Polski.

    > W PL działa dalej sprzedając swój produkt.

    Jest popyt, jest i podaż.

    > Nie. Niektóre banki pozwalają/pozwalały na zawieranie umowy na podstawie
    > xero dowodu (mBank na przykład).

    Jeszcze kurier potrzebny do współpracy. Tego już gimnazjalista nie
    przeskoczy.

    --
    Pete