  • 1. Data: 2002-05-22 08:26:49
    Temat: dłuuugie : subiektywne Inteligo vs mBank vs LGnet
    Od: <a...@o...gda.pl>

    Witam
    Chciałbym pokusić się o dłuuuuuugie (subiektywne) porównanie 3 banków
    internetowych z których
    korzystam.
    Posiadam konta (chronologicznie od daty założenia) w :
    Inteligo - coś około 1,5 roku
    mBank - 3 m-ce
    LGnet - 2 m-ce
    i oto moje skromne przemyślenia :

    INTELIGO :
    Zakładanie konta - najlepsze ze wszystkich, elegancki pakiet startowy, karta
    VE od razu w pakiecie,
    kurier, w moim przypadku trwało to ok 10 dni
    Logowanie - bez problemu, czasami trwa to wieki
    Interfejs - przyjazny, łatwy w obsłudze, nieprzeładowany graficznie.
    Niestety co kilka razy zdycha tzn. przestaje działać mysz,
    każde kliknięcie
    powoduje błąd i pyta czy chcę debugować. Jedyna rada -
    żegnamy sesję i
    logujemy się jeszcze raz. Około 5 razy zdarzyło mi się to
    przy zatwierdzaniu
    przelewu - nie było to wspaniałe przeżycie.
    Oprocentowanie - ujdzie w tłoku, choć nie jest to rewelacja na skalę
    światową.
    Poza tym kto trzyma tam 50kPLN (bo ja nie).
    Plus : pokazywanie odsetek dzień po dniu
    Obsługa konta - niezła, dobra możliwość zakładania własnych subkont (chyba
    w nieograniczonej ilości,
    nie testowałem), własne nazewnictwo rachunku (b. wygodne),
    definiowanie przelewów na
    przyzwoitym poziomie. Do pewnego momentu przelewy do ZUS
    były denerwujące - co miesiąc
    trzeba było wklepywać REGON, NIP i inne pierdoły. W tej
    chwili przelewy zdefiniowane
    załatwiły sprawę. Przy przelewach - definiowane wszytskie
    elementy 0 włącznie z nazwą
    identyfikującą przelew. Ogólnie OK.
    Karty - VE, VE firmowe : w porządku, 1 PLN/m-c opłaty - nie jest
    to fortuna, da się przeżyć.
    Płacę VE w sklepach i na stacjach benz. bez problemu, raz
    tylko albo PolCard albo Euronet
    padł i karta nie działała. Infolinia zwaliła awarię na
    zalane studzienki. Plus : bogate menu
    w bankomatach Euronetu (super - możliwość zmiany PIN+mini
    wyciąg 10 operacji). Karty można
    (ale nie trzeba) zamówić do subkont. Dobre opcje limitów
    wypłat i zakupów (3 możliwości). Karta
    OK.
    Opłaty - i tutaj Inteligo przegięło : pal licho 1 zł za kartę/m-c,
    pal licho 4 PLN za prowadzenie konta
    z saldem < 100 PLN. Ale jak dowalili 3 PLN za przelew do
    ZUS i za przelewy 1.5PLN (teraz to chyba
    więcej) to czym prędzej wiałem z kontem firmowym. Tyle
    kasy (no prawie) to biorą w marmurkach albo
    na poczcie. Dodatkowo prowizja za wyjęcie kasy w
    bankomacie Euronetu - co za dużo to niezdrowo
    Wpłaty/Wypłaty - brak placówek, tylko przelewy, Euronet płatny - średnia
    oferta
    Wynalazki - nie posiadam komórki więc serwis SMS jest mi obcy. Chociaż
    powiadamianie o operacjach SMSem
    wydaje mi się bardzo sensowną opcją. Podobnie z email
    money i płacę z Inteligo - być może przydatne,
    nie wiem
    Bezpieczeństwo - ID, hasło + karta TAN. Fizycznie TAN (zdrapka) najbardziej
    praktyczny z wymienionych banków,
    w formie karty kredytowej, 50 zamaskowanych haseł,
    ostatnie hasło do aktywacji nowej karty,
    następną kartę przesyłają około 25-30 numeru karty
    poprzedniej.
    Lokaty - BRAK (substytutem może być subkonto, ale jest
    oprocentowane jak konto główne)
    Kredyty - tutaj to dopiero Inteligo się popisało. Powinni ten
    produkt nazwać kredytem lombardowym, czy
    jakoś tak. Wyjątkowa nędza. Same minusy :
    a) oprocentowanie - rekord
    świata (a prowizja to chyba 9% ?)
    b) tylko zatrudnieni na etacie
    (tak doczytałem, nie czytałem jednak super

    dokładnie)
    c) robią za naganiacza dla GE
    Capital Bank - więc to tylko pośrednik
    Na firmowym możliwość debetu 1.5 k PLN ( nie znam warunków)
    Obce waluty - brak
    Promocje - nie korzystam
    Infolina - plus : linia 0800 za darmo, korzystałem kilka razy -
    całkiem poprawnie, ale nie miałem
    poważnych problemów. Poza tym lubię Lublin :)
    Rezygnacja - subkonta likwidowane via internet, rachunek główny -
    wysłałem poleconym formularz rozwiązania
    umowy - po 2 dniach rachunek został usunięty.
    Podsumowanie - zwiałem z firmowym, na prywatnym trzymam trochę powyżej
    100PLN, konto traktowane jako zapasowe
    dla zapasowej karty VE

    mBank :
    Zakładanie konta - standard, upierdliwe zamawianie karty dopiero po
    podpisaniu umowy - trwa to trochę czasu, karta
    przychodzi zwykłym !!! listem. Dla firmowego można już
    wysyłać ksero dokumentów z podpisem
    o oryginalności. Niestety wcześniej chcieli oryginał lub
    potw. notarialnie - za oryginał
    wybuliłem w UM 15 PLN a oni zmienili regulamin (i
    niepotrzebnie brałem ten dokument). Co za łajzy :)
    Logowanie - bez problemu
    Interfejs - siermiężny, najgorszy z 3 banków (oczywiście to tylko moje
    odczucia). Mało intuicyjny.
    Oprocentowanie - jedno z najwyższych na rynku, minus : nie pokazują odsetek
    z dnia na dzień
    Obsługa konta - średnia, brak dowolnych subkont ( tylko 1 eKonto + 3
    eMax), brak własnego nazewnictwa
    rachunków, idiotyczny pomysł z predefiniowanymi (z listy)
    nazwami przelewów (np. żona, mąż,
    ble ble, kochanka itd). Lista przelewów z nazwami np. Mój
    1, Mój 2 nic nie mówi, trzeba wejść
    do przelewu, żeby zobaczyć opis. Brak przelewów do ZUS
    (tylko mLinia), czasem błędy w rozpozawaniu
    nr rachunku ( u mnie nie działa Ctrl-C; Ctrl-V z pliku
    tekstowego. ten sam rachunek wpisany
    ręcznie jest przyjęty jako poprawny)
    Karty - VE w porządku, płacę VE w sklepach i na stacjach benz. bez
    problemu. Darmowe wypłaty Euronet,
    za to brak jakielkowiek opcji w bankomacie oprócz wypłaty
    gotówki. Niski, co najgorsze niezmienialny
    limit wypłaty (1k PLN). Visa Gold 250 PLN/rok - dość drogo
    - w tym prestiż ????, ubezpieczenie.
    Za 2.5 PLN/m-c ubezpieczenie VE (opcjonalne)
    Opłaty - 0 PLN i tak trzymać. Z konta firmowego ZUS gratis, inne
    przelewy 1 PLN. Tylko nie bardzo rozumiem
    dlaczego 1 PLN także za przelew na własne eKonto ?
    Wpłaty/Wypłaty - brak placówek, tylko przelewy, Euronet darmowy, niski
    limit - średnia+ oferta
    Wynalazki - nie wiem czy mają SMS i inne takie głupoty
    Bezpieczeństwo - ID, hasło + karta TAN. Fizycznie TAN nędznie, zadrukowany
    kawałek papieru (no dobrze druga strona
    kartki zaczerniona, żeby nie podejrzeć). Można zamówić do
    5 list po 50 haseł. Niewygodne do
    noszenia.
    Lokaty - Oferta dość dobra. brak mi tylko możliwości dopłaty do
    lokaty np. co 3 m-ce
    Kredyty - Oferta bardzo sensowna. Niskie oprocentowanie, zmniejszane
    po 6 m-cach, najniższe dla Visy Gold.
    Ocena wiarygodności kredytowej na podstawie wszystkich
    wpływów (wcześniej tylko eKonto)
    Obce waluty - brak
    Promocje - nie korzystam
    Infolina - plus/minus : linia 0801 lekko płatna, korzystałem kilka
    razy - całkiem poprawnie, ale nie miałem
    poważnych problemów. Z dyskusji na grupie pbb wiem, że
    starają się dzwonić przy większych operacjach
    czy ja to ja i czy faktycznie wydaję taką sumę (i za to
    mają plus). Ale jak nie mam komórki to co ?
    Rezygnacja - nie wiem, nie próbowałem
    Podsumowanie - przeniosłem firmowe z Inteligo, mam eKonto + 2 eMaxy,
    używam, ogólnie jestem zadowolony, zastanawiam
    się nad linią kredytową

    LGnet : (mam najkrócej, to i najmniej mam do powiedzenia)
    Zakładanie konta - standard, zamawianie karty dopiero po podpisaniu umowy -
    trwa to trochę czasu, karta
    przychodzi listem poleconym (plus). Brak konta firmowego
    (przynajmniej w necie)
    Logowanie - bez problemu (można angielski/polski)
    Interfejs - chyba najlepszy z 3 banków. Można przestawić na tryb
    tekstowy - niby ma chodzić szybciej.
    Oprocentowanie - jedno z najwyższych na rynku, pokazują odsetki
    Obsługa konta - dobra-, brak dowolnych subkont , brak własnego
    nazewnictwa, przelewów jeszcze nie robiłem więc
    nie gadam. Widzę jakiś przelicznik walut - jeśli jest
    konto w EURO to spuer sprawa. Dużo zakładek,
    przejrzyste - ogólnie niezłe
    Karty - Maestro - jeszcze nei płaciłem, plus : limit wypłaty dość
    spory 5k PLN.
    Opłaty - 0 PLN i tak trzymać. Euronet - 2 razy/m-c za darmo , potem
    prowizja
    Wpłaty/Wypłaty - Plus : oddział marmurek (co prawda mało ich ale są), 0 PLN
    prowizji za wpłatę/wypłatę gotówkową,
    własne bankomaty 0 PLN, Eronet 0 PLN 2 razy /mc
    Wynalazki - nie wiem czy mają SMS i inne takie głupoty
    Bezpieczeństwo - ID, hasło + hasło operacji. Beznadzieja - zwłaszcza te
    jedno hasło potwierdzenia. Oczywiście
    po każdej operacji można zmienić hasło - tylko komu się
    chce.
    Lokaty - Oferta dość dobra.
    Kredyty - Oferta sensowna. Przyjrzałem się tylko pobieżnie
    Obce waluty - tak i jest to plus
    Promocje - nie korzystam
    Infolina - plus/minus : linia 0801 lekko płatna, korzystałem kilka
    razy - całkiem poprawnie, ale nie miałem
    poważnych problemów.
    Rezygnacja - nie wiem, nie próbowałem
    Podsumowanie - posiadam konto ze względu na oddział (awaryjna
    wypłata/wpłata) gotówki, kartę innego systemu
    niż Visa i dość duże oprocentowanie (do ostatniej zmiany
    najwyższe z tych 3 banków)

    Pozdrawiam i przepraszam za rozwlekłość wywodu

    Adam Krystek

  • 2. Data: 2002-05-22 08:37:26
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, May 22, 2002 at 10:26:49AM +0200, a...@o...gda.pl wrote:

    > gotówki. Niski, co najgorsze niezmienialny
    > limit wypłaty (1k PLN). Visa Gold 250 PLN/rok - dość drogo
    > - w tym prestiż ????, ubezpieczenie.
    > Za 2.5 PLN/m-c ubezpieczenie VE (opcjonalne)

    Dla goldow ubezpieczenie w cenie.

    > Opłaty - 0 PLN i tak trzymać. Z konta firmowego ZUS gratis, inne
    > przelewy 1 PLN. Tylko nie bardzo rozumiem
    > dlaczego 1 PLN także za przelew na własne eKonto ?

    Zebys nie przelewal na nie kasy aby wyplacac za 0zl w euronecie ;-)

    --

    --w

  • 3. Data: 2002-05-22 08:49:45
    Od: "Rafal Rajczuk" <r...@S...onet.pl>

    > Posiadam konta (chronologicznie od daty założenia) w :
    > Inteligo - coś około 1,5 roku
    > mBank - 3 m-ce
    > LGnet - 2 m-ce

    Sorry, że się czepiam, ale za http://www.ebanki.pl/w2001-05.html:

    "Długo oczekiwany Inteligo ruszył
    Od 30 kwietnia 2001 Inteligo przyjmuje wnioski otwarcia konta
    (www.inteligo.pl). Inteligo to trzeci w Polsce bank wirtualny, dotychczas
    działają mBank i Volkswagen Bank Direct..."

    Jak Ci z tego wyszło 1,5 roku?

    Rafał

  • 4. Data: 2002-05-22 08:59:29
    Od: <a...@o...gda.pl>

> [...]
    > (www.inteligo.pl). Inteligo to trzeci w Polsce bank wirtualny, dotychczas
    > działają mBank i Volkswagen Bank Direct..."

    Napisałem "coś około" zaraz sprawdzę kiedy wykonałem pierwszą operację i
    uściślę.
    Dawno nie zaglądałem do Inteligo, ale dzięki za korektę

    Pozdrawiam
    Adam K.

  • 5. Data: 2002-05-22 09:00:08
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, May 22, 2002 at 10:49:45AM +0200, Rafal Rajczuk wrote:

> [...]
    > (www.inteligo.pl). Inteligo to trzeci w Polsce bank wirtualny, dotychczas
    > działają mBank i Volkswagen Bank Direct..."

    Przeciez pisal ze mial firmowe i indywidualne. Wystarczy ze kazde mial
    po 0.75 roku.

    Takie proste sprawy trzeba tlumaczyc ;-)

    --

    --w

  • 6. Data: 2002-05-22 09:05:47
    Od: <a...@o...gda.pl>

> [...]
    > po 0.75 roku.
    >
    > Takie proste sprawy trzeba tlumaczyc ;-)

    Koncept z tym że miałem każde konto po 0.75 roku jest dobry, żałuję że nie
    wpadłem na niego. A tak poważnie właśnie zawisła mi historia w Inteligo za
    zeszły rok więc dokładnej daty nie znam (ale gdzieś w zeszłym roku)

    Pozdrawiam
    A. Krystek

  • 7. Data: 2002-05-22 10:05:59
    Od: "kurson" <k...@p...onet.pl>

    > karta przychodzi listem poleconym (plus).

    Jesteś pewny? Bo mi się zdaje, że do mnie przyszła zwykłym.....

  • 8. Data: 2002-05-22 10:43:18
    Od: <a...@o...gda.pl>

    > Jesteś pewny? Bo mi się zdaje, że do mnie przyszła zwykłym.....

    Jestem pewny, odebrałem na poczcie jakieś 3 tygodnie temu
    A. Krystek

  • 9. Data: 2002-05-22 12:00:21
    Od: "Maciej Majchrowski" <M...@b...pl>

    Użytkownik <a...@o...gda.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:

    > Napisałem "coś około" zaraz sprawdzę kiedy wykonałem pierwszą operację i
    > uściślę.
    > Dawno nie zaglądałem do Inteligo, ale dzięki za korektę

    I jak zaglądniesz to niestetety i tak nie sprawdzisz, bo Inteligo nie
    umożliwia dostępu do historii rachunku na ponad 3 miesiące wstecz... (w
    przeciwienstwie do np. LGnet-u gdzie można się cofnąć do początku rachunku)

    --
    Maciej Majchrowski
    mailto: M...@b...pl

  • 10. Data: 2002-05-22 12:21:27
    Od: PaJacek <P...@g...pl>

    a...@o...gda.pl wrote:

    > .....A tak poważnie właśnie zawisła mi historia w Inteligo za
    > zeszły rok więc...

    Hehehe... tyle zachwytow napislaes w pierwszym poscie i prosze co na to Twoj
    ukochany bank.. :-)))))

    PaJacek