  • 1. Data: 2003-04-08 20:35:47
    Temat: czy muszę płacić odsetki ?
    Od: "Slawek Parniewicz" <s...@p...onet.pl>

    czy muszę płacić odsetki ?

    Witam

    Kupiłem komputer 3 lata temu, spłaciłem go 2 lata temu, a dzisiaj dostałem
    wezwanie przedsądowe i do zapłacenia odsetki karne 350 zł ( raty nie płacone
    w terminie - to prawda - miałem małe poślizgi ).

    Przez dwa lata nie dostałem, żadnego upmnienia , pisma - PO PROSTU NIC.

    Z jednej strony cieszę sie, zę nie przyślą mi wezwania przedsądowego za 10
    lat, mógłbym być niewypłacalny :)

    Z drugie myślę, że powinni powiadomić mnie o tym 2 lata temu.

    Kto ma rację, ja czy Oni ?

    Sławek

  • 2. Data: 2003-04-08 21:39:53
    Temat: Re: czy muszę płacić odsetki ?
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Slawek Parniewicz" <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:b6vbk8$2q6$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Kto ma rację, ja czy Oni ?

    Oni. Generalnie mają trzy lata, by dochodzić roszczeń (art. 118 KC).

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 3. Data: 2003-04-09 08:55:11
    Od: Dan <d...@p...pl>

    Dnia 2003-04-08 22:35, Użytkownik Slawek Parniewicz napisał:
> [...]
    > lat, mógłbym być niewypłacalny :)
    >
    > Z drugie myślę, że powinni powiadomić mnie o tym 2 lata temu.

    Sprawdz dokladnie umowe jaka podpisales. Mialem kilka
    umow kredytowych w ktorych mialem punkt, ze jezeli
    kwota (spoznione odsetki, jakies niedoplaty) itp.
    nie przekraczaja okreslonej kwoty to bank rezygnuje
    z jej dochodzenia.
    Potem przelicz sobie odsetki za spoznione raty
    i zobaczysz kto ma racje.

    Pozdrawiam
    Dan

  • 4. Data: 2003-04-09 11:18:41
    Od: "Danio" <n...@s...com>

    "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> wrote in message

    > Oni. Generalnie mają trzy lata, by dochodzić roszczeń (art. 118 KC).

    Czy w takim razie mozna zwrocic sie do banku o sprawdzenie czy im z czyms
    nie zalegam i zeby ustalili kwote ewentualnych odsetek na dany dzien?

    --
    Tomek

    tomaszDOTdanieckiATwpDOTpl

  • 5. Data: 2003-04-09 21:24:16
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Danio" <n...@s...com> napisał w wiadomości

    > Czy w takim razie mozna zwrocic sie do banku o sprawdzenie czy im z czyms
    > nie zalegam i zeby ustalili kwote ewentualnych odsetek na dany dzien?

    A dlaczego miałoby nie być można?
    Inną kwestią jest czy bankowi będzie się chciało sprawdzać.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 6. Data: 2003-04-10 06:35:52
    Od: Dan <d...@p...pl>

    > Czy w takim razie mozna zwrocic sie do banku o sprawdzenie czy im z czyms
    > nie zalegam i zeby ustalili kwote ewentualnych odsetek na dany dzien?

    Nie ma z tym problemu - w dniu splaty ostatniej raty idziesz do okienka
    prosisz o sprawdzenie odestek karnych i doplacasz te kilka zlotych z
    ostatnia rata kredytu.