  • 31. Data: 2008-12-03 08:17:00
    Temat: Re: czemu was draznia CHIPy na kartach?
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Róznica niewielka, i tak się kończy w sądzie...

    Adam, nie kończy się. Bankowcy wbrew pozorom głupie nie są, wiedzą, że w
    sądzie nie mają szans. Więc nie pójdą. Tylko cię wpiszą do BIK (i ty
    pójdziesz, żeby cię wykreślili hehe... zabrać BIK? :))

    PG

  • 32. Data: 2008-12-03 09:17:32
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 03 Dec 2008 08:17:00 +0000, Piotr Gralak <g...@g...pl>
    wrote:

    >Adam, nie kończy się. Bankowcy wbrew pozorom głupie nie są, wiedzą, że w
    >sądzie nie mają szans. Więc nie pójdą. Tylko cię wpiszą do BIK (i ty
    >pójdziesz, żeby cię wykreślili hehe... zabrać BIK? :))

    Nie ja pójdę, tylko pozew pójdzie :D
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 33. Data: 2008-12-03 09:20:46
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 03 Dec 2008 09:00:44 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Róznica niewielka, i tak się kończy w sądzie...

    Podważyć BTE na pewno się da, ale trudniej niż w normalnym -- choćby i
    uproszczonym -- powództwie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 34. Data: 2008-12-03 10:10:33
    Od: Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl>

    RobertS wrote:

    > IMHO jeżeli utracisz kartę z chipem i "znalazca" nie będzie znał PIN (to
    > jak go posiadacz chroni jest jego sprawą) to trudniej mu będzie
    > skorzystać z takiej karty niż z tej tylko z paskiem...
    >

    > d*** blada jak ktoś podejrzy PIN i ukradnie kartę, wtedy wyciąga kasę w
    > pierwszym z brzegu bankomacie
    >
    > identycznie jest w przypadku karty z paskiem, ale tutaj PIN ciężej
    > podpatrzyć, bo b.rzadko się go wykorzystuje...

    no, to super by były gdyby transakcje w POSach wymagały by potwierdzenia
    PINem i do tego podpisem na SLIPie. Pozostaje kwestia bankomatów i
    transakcji elektronicznych, ale tam się od dawna pin stosuje lub cvv2
    (KK przy elektronicznych).

    Marcin

  • 35. Data: 2008-12-03 10:10:43
    Od: Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl>

  • 36. Data: 2008-12-03 20:58:47
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Olgierd" <n...@r...org> wrote in message

    > Podważyć BTE na pewno się da, ale trudniej niż w normalnym -- choćby i
    > uproszczonym -- powództwie.

    A niby czemu? BTE pozwala tylko na szybsze nadanie klauzuli wykonalnosci (na
    podstawie sprawdzenia kompletnosci wymaganych dokumentow). Wszystko inne
    odbywa sie tak jak w kazdym innym przypadku.

    MK

  • 37. Data: 2008-12-03 20:59:48
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Kamil "Jońca"" <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > Gdyby karta była _tylko_ chipem, bez paska to mi by to nie
    > przeszkadzało.

    Pasek mozna skasowac... sam tak zrobilem kiedys :)

    MK

  • 38. Data: 2008-12-03 21:01:56
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "RobertS" <b...@x...pl> wrote in message

    > identycznie jest w przypadku karty z paskiem, ale tutaj PIN ciężej
    > podpatrzyć, bo b.rzadko się go wykorzystuje...

    No, zwlaszcza jak masz karte Maestro ;)

    MK

  • 39. Data: 2008-12-03 21:46:25
    Od: "Piotr Karski" <p...@b...pl>

    "MK" news:gh6s9v$f1a$3@news.wp.pl

    > No, zwlaszcza jak masz karte Maestro ;)

    Ale i w przypadku Maestro zdarzają się sytuacje w których (o dziwo!) POS
    transakcja jest akceptowana za pośrednictwem podpisu a nie PINu. Sam
    osobiście byłem świadkiem takiej sytuacji w jednym z marketów Media Markt
    kiedy to znajomy płacił za zakupy Maestro wydanym przez ING.

  • 40. Data: 2008-12-04 09:19:16
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 02 Dec 2008 21:51:53 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):
    > Dlatego też żąl mi ich. Ja sobie nie dałem.

    Czyli nie wypłacasz gotówki w bankomacie? :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004