    From: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: co Panstwo sadza
    Date: 27 May 2003 17:53:59 +0200

    "Dave" <w...@o...pl> writes:

    > nie wierze bo to bzdura. Koszt zaawansowanej kuracji to czesto kwoty rzedu
    > kilku mln zlotych. Na to stac moze klikadziesiat osob w Polsce, nie wiecej a
    > i tak zareczam ci ze beda woleli jak panstwo za nich zaplaci...

    A panstwo zaplaci? Smieszne.

    > a jak ich dziecko zostanie porwane to szukaja go ochraniarze ? Bajki
    > opowiadasz

    Porownaj czestotliwosc porwan dzieci i czestotliwosc np. kradziezy
    i rozbojow.

    > Bog jest sprawiedliwy juz dzisiaj a nie kiedys i dzisiaj rzadzi
    > sprawiedliwie.
    > Ale wlada i rzadzi dzieki ludziom i dzieki nim stara sie uczynic swiat
    > bardziej sprawiedliwym. Nie przypominam sobie zeby kiedykolwiek zalecal
    > zabieranie biednym i dawanie bogatym....

    Ktos tu cytowal :-)
    Nie przypominam sobie takze zalecenia okradania bogatszych przez
    biedniejszych.

    > za niechec do pracy

    Ooo. Tzn. jak np. jade na urlop (bo znudzilo mi sie pracowanie i musze
    sobie zrobic maly odpoczynek), to tez mam placic specjalny podatek?

    > ale powinno umozliwic firmom tworzenie tych miejsc

    Z tym, ze nakladanie nadmiernych obciazen podatkowych itp. dziala dokladnie
    odwrotnie.

    > w cywilizowanym. W swiecie gdzie przelewy powyzej okreslonej kwoty sa
    > kontrolowane a wywoz gotowki przekraczajaczej okreslony prog wymaga
    > zgloszenia.

    O, ciekawe. Nie przypominam sobie, by moje przelewy byly _kontrolowane_
    (pomijaj formalna kontrole przelewow zagranicznych). Byc moze informacja
    o nich byla gdzies wysylana, ale na pewno nie mialo to nic wspolnego
    z kontrola.

    > mnie nie ale tobie pewnie tak - tam bez problemu mozesz szmuglowac za
    > granice dowolna gotowke. Wystarczy ze masz uklady we wladzy...

    Taaak. Jestes pewien, ze tam w ogole mozna wydostac sie za granice?
    Chyba pomylilo Ci sie z PRL (albo z obecnym naszym ustrojem).

    > wystarczy postawic ustawowy wymog zgloszenia takiego majatku. Wiekszosc
    > zglosi. A jak ktos nie zglosi to bedzie musial sie liczyc z tym ze jak
    > dziennikarze go dorwa za granica we wlasnej willi to majatek w Polsce moze
    > stracic wskutek wyroku sadowego...

    Kto Ci powiedzial, ze beda mieli majatek w Polsce? Po co?
    Tak jak pisalem tez, Polska nie ma raczej jurysdykcji na terytorium
    innych krajow.

    A nawet gdyby ktos zglosil taki majatek zagraniczny, to co?

    Utopia, pomieszanie jakichs nierealnych teorii wczesnego komunizmu
    z brakiem wyobrazni i, jak mysle, zbyt krotkim stazem na tym swiecie
    (zarowno w Polsce, jak i za granica).
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator