  • 21. Data: 2007-11-27 22:45:04
    Temat: Re: citi KK dodatkowa dla siebie?
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 27 Lis, 23:31, Andrzej Kubiak <b...@s...org> wrote:

    > Może ktoś potwierdzić? AFAIR Krzysztof Hałasa twierdził, że jak najbardziej
    > się da.

    Ale o ile dobrze zapamietalem, dotyczylo to jednak transakcji z
    wykorzystaniem paska magnetycznego.
    To chyba on zdrapal pasek z karty i probowal co mozna osiagnac z samym
    chipem?

    Przy karcie BZWBK musialem podawac pin, gdy terminal czytal z chipa.

    Teoretycznie powinno sie dac, bo przeciez karty bezstykowe rowniez sa
    oparte na chipach.
    Natomiast z tego co czytam, to terminale sa ustawione - pasek-podpis,
    chip - pin. No i Maestro chyba glownie pin, mimo, ze z paskiem.

  • 22. Data: 2007-11-27 22:49:23
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    > Może ktoś potwierdzić? AFAIR Krzysztof Hałasa twierdził, że jak najbardziej
    > się da.

    http://www.lukasbank.pl/promocje/karty/chip/promocja
    _chip.asp

    SUPERbezpieczeństwo

    CHIP - jest nie do podrobienia - wg opinii ekspertów
    CHIP - to zakupy z PINem, zamiast podpisu
    Terminal sklepowy bez czytnika CHIP - to pełna odpowiedzialność
    finansowa sklepu za wszystkie transakcje nielegalne

    Hmm... a z chipem - klienta?

  • 23. Data: 2007-11-27 22:52:48
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    > Może ktoś potwierdzić? AFAIR Krzysztof Hałasa twierdził, że jak najbardziej
    > się da.

    Ostatne z wygooglanych na szybko

    http://www.pieniadze.korba.pl/karty/1,31648,354,art.
    html

  • 24. Data: 2007-11-28 02:02:01
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    krzysztofsf wrote:

    > :))
    > Jutro bede wiedzial na 100% czy Citi i Polbank zamieszczaja w Bik info
    > o kartach, gdyz zamowilem 5-a KK (tj 4-a, bo jedna powinna miec status
    > "w zamknieciu". ;)

    Citi zamieszcza, czasem podwójnie ;)

    p. m.

  • 25. Data: 2007-11-28 06:27:04
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 28 Lis, 03:02, mvoicem <m...@g...com> wrote:

    > Citi zamieszcza, czasem podwójnie ;)

    To bede mial tylko 3 aktywne karty :)

  • 26. Data: 2007-11-28 20:57:03
    Od: "Seba" <b...@g...pl>

    Andrzej Kubiak <b...@s...org> napisał(a):

    > Może ktoś potwierdzić? AFAIR Krzysztof Hałasa twierdził, że jak najbardziej
    > się da.
    >
    > AK

    mając kartę hybrydową (pasek/chip) przepalasz chip np nad zapalniczką i idą
    transakcje tylko z paska-czyli na podpis, teminal po prostu nie znajdzie
    chipa na karcie. i tyle jest warte zabezpieczenie chipem, póki nie będzie
    terminali czytających tylko chip (bez paska), nie mówiąc o bankomatach (całe
    gangi jezdzą z zachodu europy doić nasze bankomaty, bo wyplacają jak leci
    nie bacząc na brak chipa na skopiowanej karcie)

  • 27. Data: 2007-11-29 09:44:28
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Seba"

    da się np. na Statoilu - mają przy klawiaturze tylko czytnik paska

> [...]
    > leci
    > nie bacząc na brak chipa na skopiowanej karcie)

    w wiekszosci sklepow panie standardowo przeciagają pasek karty przez
    czytnik
    i dopiero terminal mówi im "uzyj chipa"
    w tym momencie jak chip zepsuty to kartą się nie posłużysz !

    natomiast zepsucie paska pozwala na uzycie chipa w odpowiednim
    ternimalu
    - trzeba tylko panią poprosic, zeby od razu zaczela od autoryzacji
    chipem
    *** blad ***

  • 28. Data: 2007-11-29 10:16:57
    Od: "Seba" <b...@g...pl>

> [...]
    >ternimalu
    >- trzeba tylko panią poprosic, zeby od razu zaczela od autoryzacji

    miales taki przypadek ? do niedawna tak nie bylo, moze poprawili soft w
    terminalach. a w bankomatach dalej jest tak, jak napisalem, czego dowodem
    rumunskie (przede wszystkim) gangi przyjezdzające do nas z setkami
    skopiowanych kart z anglii

  • 29. Data: 2007-11-29 12:36:13
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Seba"

> [...]
    > dowodem
    > rumunskie (przede wszystkim) gangi przyjezdzające do nas z setkami

    specjalnie oprzetestowałem - czytnik eService S.A. - można od razu
    użyć chip-a

    natomiast psucia chipa nie probowalem, ale skoro przeciągnięcie paska
    nie wystarcza do wykonania transakcji i zmusza do użycia chipa, to
    logiczne
    jest że nie mając sprawnego chipa nic nie zwojujemy
    *** blad ***

  • 30. Data: 2007-11-29 13:21:49
    Od: "Seba" <b...@g...pl>

    blad <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> napisał(a):

> [...]
    > logiczne
    > jest że nie mając sprawnego chipa nic nie zwojujemy

    rownie logicznym wydaje sie powrot do paska jesli z chipa nie da rady
    sciagnac danych