  • Data: 2005-01-18 15:55:43
    Temat: Re: chf i usd
    Od: m...@p...pl (McMac) szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 14 Jan 2005 12:12:50 +0100, Kamil Jońca <k...@g...pl> wrote:

    >Kredyt denominowany jest de facto w złotówkach, tyle ze pewne wielkości
    >(transze,raty,kwota do spłaty,itd ) są powiązane z kursem walut.
    >W szczególności jeśli pójdziesz z walutą do banku to bank od Ciebie kupi
    >ową walutę (po swoim kursie kupna) na spłatę kredytu przyjmie _złotówki_
    >za które dopiero "kupi" walutę do spłaty twojego kredytu.

    No to jeśli tak, to BKO BP udziela kredytów _walutowych_, a nie
    _denominowanych_.
    Bowiem:
    - kredyt dostajesz w CHF;
    - 'kwota do spłaty' jest w CHF;
    - 'pozostałe zadłużenie' jest w CHF;
    - spłacać możesz w CHF (np. z konta walutowego albo przynosząc walutę w zębach
    do kasy walutowej [opcja chyba nieoficjalna - kiedyś tak robiłem, kiedy kurs w
    kantorze był znacznie korzystniejszy niż kurs banku]);
    - jeśli spłacasz w walucie, nie ma miejsca żadne przeliczanie - na comiesięcznym
    zawiadomieniu z banku masz: 'ostatnio zaksięgowana wpłata: 420 CHF';
    - oczywiście wypłata transz jest w PLN;
    - jeśli spłacasz w PLN - następuje przeliczenie PLN->CHF.

    --
    - Maciej Kulawik ----------------