  • 1. Data: 2003-04-28 11:26:50
    Temat: biura informacji gospodarczej
    Od: "MOIF" <m...@w...pl>

    !no i przybywa nowy kwit dla wnioskujacych o kredyt:

    "Rzetelny konsument może odpowiednio wcześniej postarać się o tzw. raport
    pozytywny tj. poprosić swego dotychczasowego kredytodawcę np. operatora
    telewizji, bank czy zakład energetyczny o przesłanie do BIG zaświadczenia o
    regularnym wywiązywaniu się ze swoich zobowiązań. Taki raport może znacznie
    ułatwić kolejnemu sprzedawcy podjęciu korzystnej dla klienta decyzji
    kredytowej. Brak jakiekolwiek adnotacji w BIG jest również dobrą wiadomością
    dla konsumenta - sprzedawca otrzymuje komunikat, że dana osoba nie zalega z
    jakimikolwiek opłatami."

    informacja o zakonczeniu przerzucania kosztow zlych kredytow na dobrych
    kredytodoawcow jest prawdziwa, ale trzeba uzmyslowic sobie, ze nastapi to za
    kilka/dzisiat lat, gdy juz nie bedzie zlych kredytow w wyniku pracy BIG-ów.

    głowa do góry!!!!!!!!!!

    homer

    --
    Mario

  • 2. Data: 2003-04-28 11:59:26
    Temat: Re: biura informacji gospodarczej
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik MOIF napisał:
> [...]
    > dla konsumenta - sprzedawca otrzymuje komunikat, że dana osoba nie zalega z

    Tia ku*&^. Kolejny kwit, kolejna strata czasu, kolejna kasa do wydania,
    niedlugo czlowiek wyda na zgromadzenie kwitow wiecej niz kosztuje
    czajnik, ktory chcialby kupic na raty (jesli oczywiscie bedzie
    odpowiednio dlugo zyl). Co za kraj.

    Nie czytalem tej ustawy, wiec niech mnie ktos oswieci:
    1. czy informacje w BIGu sie przedawniaja (tzn. znikaja po okreslonym
    czasie)?
    2. czy osoba fizyczna bedzie mogla przejzec swoje dane w sposob latwy,
    szybki i przyjemny (oczywiscie za darmo)?
    3. czy razem z informacja o dlugu bedzie szczegolowa informacja o tym
    kto dlug zglosil i jak sie z tym kims skontaktowac w sprawie
    aktualizacji danych (jesli dlug zostal splacony)?
    4. czy zglaszajacy dlug bedzie mial obowiazek aktualizowania informacji
    (dlug splacony, informacja znika)?

    Bartol

  • 3. Data: 2003-04-28 18:04:30
    Od: m...@w...pl

    > Użytkownik MOIF napisał:
    > Nie czytalem tej ustawy, wiec niech mnie ktos oswieci:

    polecam artykuł w gazecie wyborczej, bodajże z ostatniego piatku.

  • 4. Data: 2003-04-28 19:47:18
    Od: No Name <v...@w...pl>

    (...)
> [...]
    > aktualizacji danych (jesli dlug zostal splacony)?
    > 4. czy zglaszajacy dlug bedzie mial obowiazek aktualizowania informacji

    Nie czytałem ustawy, ale mogę Cię zapewnić, że tak nie będzie; przyczyna
    jest prosta: o funkcjonowaniu ustaw/ustawy decydują biurwy o b.małych
    rozumkach, które mają gdzieś to, że Ty możesz mieć problem.

    pzdr: Dogbert