  • 1. Data: 2003-04-28 11:13:34
    Temat: PKO BP Wlasny Kat - nie dajcie sie zwiesc
    Od: "Misiek" <d...@p...onet.pl>

    Hej!
    wcale nie jest tak jak na folderach!
    ubiegam sie o kredyt w PKO BP - sprawa "klarowna", kredyt na dzialke w
    wysokości 10krotnej mojej pensji netto, zdolnosc kredytowa - z nawiazka.

    1. Na rozpatrzenie wniosku nie czeka sie 10 dni lecz 22!!!

    2. Wg oferty: "wymagany wklad wlasny 20% (mozliwosc ubezpieczenia
    brakujacego wkladu wlasnego)" - faktycznie! mozna ubezpieczyc, ale
    zapomnieli dopisac, ze oprocz tego trzeba znalezc dwoch(!) poreczycieli lub
    ustanowic hipoteke na innej(!) nieruchomosci. (oprocz oczywiscie: hipoteki
    na kredytowanej nieruchomosci, cesji polisy, weksla, i ubezpieczenia
    kredytu)

    Efekt: wybralem ten bank, TYLKO DLATEGO zeby nie wplacac kasy na poczatku,
    ale wydac ja na projekt, przylacza, fundamenty itp. Przestrzymali mnie 3
    tygodnie, a gdy sprzedajacy zaczal mnie naciskac wreszcie rozpatrzyli
    wniosek na zaporowych warunkach, wiec i tak musze wplacic te 20% wartosci.
    A to juz moglem zrobic w dowolnym banku (i pewnie dawno mialbym juz kredyt).
    Z koleji teraz zmieniac juz mi sie nie chce bo skoro odczekalem 3tyg to
    poczekam jeszcze kilka dni, zeby nie rozpoczynac procedury w innym banku,
    choc czuje w kosciach ze i tak PKO cos jeszcze wymysli....... ogolnie jestem
    w torbie.

    Generalnie - nie polecam PKO BP!

    pozdro,
    Michal

  • 2. Data: 2003-04-28 11:29:28
    Temat: Re: PKO BP Wlasny Kat - nie dajcie sie zwiesc
    Od: "MOIF" <m...@w...pl>

    na pewno cos wymysla. tracisz czas.
    u nich cos zlego sie dzieje. nie maja srodkow na akcje kredytowa lub jest
    nagonka na zlych kredytowbiorcow (potencjalnych tez, a ze brak dobrych i
    szybkich analitykow to FAKTYCZNIE WSZYSTKICH POTENCJALNYCH WNIOSKODAWCÓW).
    POZDR,
    homer

    --
    Mario

  • 3. Data: 2003-04-28 12:00:40
    Od: "Boni Sulkowski" <b...@d...com>

    "Misiek" <d...@p...onet.pl> wrote in message

    > 1. Na rozpatrzenie wniosku nie czeka sie 10 dni lecz 22!!!

    Zdaża się.

> [...]
    hipoteki
    > na kredytowanej nieruchomosci, cesji polisy, weksla, i ubezpieczenia

    OIMW jak się nie ma w realu i na papierze 20% wkładu, to faktycznie,
    przerąbane. Ale OIMW w każdym banku, nie tylko w PKO BP (IIRC są banki
    które dodatkowo jeszcze chcą cesję ubezpieczenia na życie kredytobiorcy,
    paranoja jest wielka ;-).

    > Generalnie - nie polecam PKO BP!

    Mi wyszło PKO BP zgrabnie ok. roku temu, ale działkę kupiłem i lekko
    dozbroiłem za swoje, i dopiero z nią, jako wkładem, poszedłem po kredyt
    na dom. No problemo. I z każdym kwartałem milsze oprocentowanie.

    --
    Boni

  • 4. Data: 2003-04-28 16:20:50
    Od: "Krzysztof C." <k...@p...fm.A_KUKU>

    | Generalnie - nie polecam PKO BP!

    Dokładnie tak, poje...ne towarzystwo.
    Ja w 2001 roku wziąłem u nich kredyt na zakup nieruchomości z
    oprocentowaniem wibor 3M + marża 1%.
    Teraz zacząłem rozbudowę i chciałem wziąć na to kredyt (oczywiście zdolność
    z zapasem ) to zaproponowali mi oprocentowanie wibor 3M + 2% marży (po
    piśmie do dyrektora, bo po wejściu z ulicy było jeszcze drożej).
    W związku z powyższym biorę kredyt w innym banku , spłacam PKO BP oraz
    zamykam tam konto.
    Wszystkim też radzę unikać tego banku.

    --
    pozdrawiam
    krzysztof

  • 5. Data: 2003-04-28 18:28:51
    Od: "TommyT" <t...@o...pl>

    witaj,
    z ciekawosci zapytam, ponieważ sam się do takiego kredytu przygotowuję(
    głównie psychicznie, żeby mnie urzędnicy nerwowo nie wykończyli) , w którym
    oddziale starałeś się o kredyt ?
    Pozdrawiam
    Tomek

  • 6. Data: 2003-04-28 19:12:46
    Od: "Boombastic" <b...@N...onet.pl>

> [...]
    > ubiegam sie o kredyt w PKO BP - sprawa "klarowna", kredyt na dzialke w
    > wysokości 10krotnej mojej pensji netto, zdolnosc kredytowa - z nawiazka.
    [cut]

    Co do kredytów, to zdziwiłem się strasznie, gdy moja klientka opowiedziała
    mi historię, że dzwoniła po różnych oddziałach tego samego banku i okazało
    się, że oprocentowanie kredytu było różne! Nie wiem jak to jest możliwe,
    jakies lokalne promocje?
    Poza tym ona zdecydowała się wziąć kredyt poza Warszawą, bo prowizja była o
    połowe mniejsza.

    www.wyceny.nieruchomosci.pl

  • 7. Data: 2003-04-29 07:12:33
    Od: "Marek" <M...@w...usun_to.pl>

    W większości banków można negocjować prowizję- nie mają sztywnych cen.
    Trzeba tylko umieć rozmawiać.
    Marek.

  • 8. Data: 2003-04-29 10:17:30
    Od: "Misiek" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "TommyT" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > witaj,
    > z ciekawosci zapytam, ponieważ sam się do takiego kredytu przygotowuję(
    > głównie psychicznie, żeby mnie urzędnicy nerwowo nie wykończyli)

    to sie dobrze przygotuj ;-)

    w którym
    > oddziale starałeś się o kredyt ?
    III o/Wrocław. Kwity zalatwialem za posrednictwem expander.pl (i chyba
    dobrze, bo cos czuje ze gdybym sam zalatwial to moglbym nabawic sie wiekszej
    frustracji :-)

    pozdr,
    Michal

  • 9. Data: 2003-04-29 10:42:31
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > jakies lokalne promocje?
    > Poza tym ona zdecydowała się wziąć kredyt poza Warszawą, bo prowizja była o

    Nie wiem czemu się dziwisz. Banki są oczywiscie zainteresowane jak największą
    prowizją, która jest z reguły podawana w formie "od x%". Jej wielkość w danym
    banku często jest rózna w zalezności od regionu, w którym usytuowany jest
    Oddział. Oczywiście w regionach z dużą konkurencją innych banków prowizje są
    mniejsze.

    Często też kredyty udzielane są przez pośredników danego banku; wtedy prowizja
    przeważnie większa.

    Inna sytuacja występuje wtedy gdy firma budująca mieszkania porozumie się z z
    bankiem, że będzie mu naganiać klientów - wtedy prowizje mniejsze. Dla
    inwestora jest zysk w tym, że jest konkurencyjny i problem załatwia globalnie
    (mieszkanie + kredyt).

  • 10. Data: 2003-04-29 12:39:25
    Od: "Jacek Dymek" <n...@n...com>

    Oddziały PKO BP mają dość dużą swobodę przy podejmowaniu decyzji.
    Ja w Poznaniu wziąłem bez problemu na 100% wartości działki z ubezpieczeniem
    wkładu własnego. Cała procedura od zebrania papierow do wypłaty kredytu
    trwała niecałe dwa tygodnie.

    Pozdrowienia

    Jacek