  • Data: 2016-09-28 12:19:23
    Temat: Re: Zyski banków działających w Polsce trafiają za granicę
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-09-28 o 12:15, J.F. pisze:

    > Dla klienta niewielka roznica.

    > To czemu trzeba z mono/oligopolami walczyc ?

    Nie piszesz po francusku, nie stawiaj spacji przed ?.

    Kto powiedział, że trzeba walczyć? Trzeba tylko zadbać, aby nikt nie
    przeszkadzał rozwojowi konkurencji.

    > Inna firma moze powstanie, a moze nie powstanie, bo ja pierwsza firma
    > wykupi, albo zablokuje surowce, albo zablokuje zbyt.
    > Albo na odwrot - druga firma zrobi/skopiuje to lepiej i taniej, a jak
    > pierwsza padnie, to druga podniesie ceny :-)

    Piękne słowa, tylko że to bzdura. Podaj jakiś przykład takiego monopolu
    możliwego do utrzymania w dłuższym okresie czasu. Taka sytuacja to
    marzenie każdego przedsiębiorcy, na szczęście nieosiągalna. Chyba że się
    posmaruje jakiemuś politykowi, a ten stwierdzi na przykład, że do
    udzielania 100zł pożyczki musisz mieć 200 000 zł kapitału zakładowego -
    to ładnie wykosi konkurencję. Brzmi znajomo?

    --
    Liwiusz