  • 21. Data: 2004-06-12 14:38:29
    Temat: Re: Zwrot na karte w realu (Szczecin), oczywiscie na inna niz przy zakupie :)
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On 11 Jun 2004 20:48:33 +0200, "Erwin" <e...@v...pl> wrote:

    >Hej, a jaka to byla karta :) czy czasem nie karta Real?
    Platnosc byla kredytowa BZ WBK.

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 22. Data: 2004-06-12 18:12:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Tak po prostu banki robia. Nie pobierze pieniedzy z bankomatu, bo
    > do tego potrzebna jest prawdziwa autoryzacja. Nie zaplaci w normalnym
    > sklepie, bo nie bedzie mial plastiku (a jesli zaplaci, to i tak bank
    > robi chargeback i sklep jest do tylu, wiec to dla sklepu zaden interes).
    > Moze zaplacic np. w Internecie, ale tu ryzyko ponosi takze sklep.

    Ja to raczej rozważałem pod kątem możliwości zrobienia fałszywej karty.

    > A to inna sprawa. Moim zdaniem nie moze uzalezniac zaplaty od ich
    > zlozenia.

    Z tego co piszesz, to faktycznie. Natomiast ja bym złożył raczej
    oswiadczenie na piśmie, ze nie mam tej karty przy sobie.

    > Przeciez przy plaskich kartach banki w ogole nie zastrzegaja kart.

    Przyznam, ze mnie zszokowałeś. Czyli w wypadku zagubienia płąskiej karty
    znlazca moze sobie dowolnie długo latać z nią i dokonywać zakupów? Z mojej
    wiedzy wynika, że nie masz racji.

    > Czyli nie w takim przypadku (nie slyszalem by jakis acquirer zwracal
    > prowizje przy zwrocie towaru za gotowke).

    No włąśnie. Więc sklep przy operacji polegającej na zakupie na kartę i
    chwilę później zwrocie za gotówkę jest te kilka złotych "w plecy".

    > Przy zwrocie moze (choc nie musi) tak byc, ale to sa dwie kolejne
    > transakcje.
    > Przy anulowaniu transakcji nie ma w ogole zadnych prowizji, a karta
    > nie jest obciazana.

    Ja myślałem oczywiście o zwrocie. Jeśli anuluję to faktycznie w ogóle nie
    ma sprawy.

    > Tak czy owak klienta to nie powinno interesowac (chyba ze chodzi
    > o zwrot pelnowartosciowego towaru, gdy sklep nie zobowiazal sie
    > do dokonywania takich zwrotow bez podawania sposobu platnosci).
    > Zwrot na karte nie jest "prawnym srodkiem platniczym" w Polsce,
    > a zlotowki - owszem.

    W sumie chyba masz rację. Sklep musiał by zastrzec, że zwraca tylko na
    kartę. REAL-e chyba tak mają. Jest takie ogłoszenie przynajmniej.

  • 23. Data: 2004-06-12 18:14:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    Przekazać

    > Z tym ze sklep ryzykuje wtedy nieco bardziej niz klient. Np. klient
    > sam moze wczesniej wezwac policje czy inna gazete, a wiesz - kto
    > pierwszy ten lepszy.
    > No i w koncu sklep po cos chyba wprowadza mozliwosc zwrotow towaru
    > - chyba nie po to, by nastepnie nielegalnie zatrzymywac klientow itd.

    Źle mnie zrozumiałeś. Ja nie chcę klienta zatrzymywać przy zwrocie, tylko
    przy kolejnym zakupie. Zatrzymać pod pozorem posłużenia sie sfałśzowanką
    kartą. No w końcu właściciel złożył pismene oświadczenie, ze karta już nie
    istnieje.

  • 24. Data: 2004-06-12 21:03:27
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 12 Jun 2004 20:12:20 +0200, "Robert Tomasik"
    <r...@g...pl> wrote:

    >W sumie chyba masz rację. Sklep musiał by zastrzec, że zwraca tylko na
    >kartę. REAL-e chyba tak mają. Jest takie ogłoszenie przynajmniej.
    Gdzie jest takie ogloszenie?

    WAM
    --
    Wygraj weekend w Rewalu lub na Kaszubach.
    Przyjdź na nasze stoisko na targach turystycznych!

  • 25. Data: 2004-06-12 21:04:08
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 11 Jun 2004 21:55:09 +0200, "Robert Tomasik"
    <r...@g...pl> wrote:

    >Jeśli zwrot nie jest możliwy, to odmówić nie mają prawa odmówić gotówki. Z
    >tym, że zauważ, ze my rozważamy przypadek, gdy zwrot jest możliwy, tylko
    >przyjmujący wprowadza w błąd market i twierdzi, że jest to niemożliwe.
    Nie jest mozliwe bo ja nie mam tej karty, to nie moja karta byla :)

    WAM

  • 26. Data: 2004-06-12 21:05:41
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 12 Jun 2004 20:14:27 +0200, "Robert Tomasik"
    <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    >kartą. No w końcu właściciel złożył pismene oświadczenie, ze karta już nie
    Alez skad. Wlasciciel karty nie skladal zadnego oswiadczenia :)
    Wlasciciel wyslal mnie na wymiane towaru, towaru sklep nie mogl
    wymienic (towar skonczyl sie) wiec sklep zaproponowal zwrot pieniedzy
    - spytal (pracownik, nie sklep) czy mam karte. Karte mialem ale na
    moja nie chcial zwrocic :)

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 27. Data: 2004-06-13 18:17:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisał w wiadomości

    > Gdzie jest takie ogloszenie?

    W biurze obsługi klienta - przynajmniej w Nowym Sączu jakiś czas temu
    widziałem. Czy jest dziś, to tego nie wiem. Jeśli to dla Ciebie ważne, to
    mogę sprawdzić jutro albo kiedy tam będę.

  • 28. Data: 2004-06-13 18:18:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Nie jest mozliwe bo ja nie mam tej karty, to nie moja karta byla :)

    Nie no fajno, ale w takim razie jaki sens przyjmowania od Ciebie
    oświadczenia w sprawie tej karty.

  • 29. Data: 2004-06-13 20:48:42
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 13 Jun 2004 20:18:06 +0200, "Robert Tomasik"
    <r...@g...pl> wrote:

    >Nie no fajno, ale w takim razie jaki sens przyjmowania od Ciebie
    >oświadczenia w sprawie tej karty.
    Bo ja chcialem zwrotu pieniedzy. a wlasciwie wymiany towaru a zwrot
    sami zaproponowali. I nie zgodzily im sie numery kart wiec zaczeli
    wnikac :)

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 30. Data: 2004-06-13 20:49:08
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 13 Jun 2004 20:17:22 +0200, "Robert Tomasik"
    <r...@g...pl> wrote:

    >W biurze obsługi klienta - przynajmniej w Nowym Sączu jakiś czas temu
    >widziałem. Czy jest dziś, to tego nie wiem. Jeśli to dla Ciebie ważne, to
    >mogę sprawdzić jutro albo kiedy tam będę.
    Nie sprawdzaj, tak tylko pytam, bo w Szczecinie nie widzialem :)

    WAM