  • 1. Data: 2004-06-09 23:01:07
    Temat: Zwrot na karte w realu (Szczecin), oczywiscie na inna niz przy zakupie :)
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    Uprzejmie donosze iz w realu (Szczecin) w dalszym ciagu dziala patent
    pt "karta ktora zaplacilem juz nie istnieje" i mozna uzyskac zwrot
    gotowka przy platnosci dokonanej karta. Z tymze obecnie trzeba napisac
    oswiadczenie ze karta nie istnieje :)

    WAM

    FUT pl.biznes.banki
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 2. Data: 2004-06-10 07:45:17
    Od: "Izi" <a...@j...w.stopce.pl>

    Uzytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > pt "karta ktora zaplacilem juz nie istnieje" i mozna uzyskac zwrot
    > gotowka przy platnosci dokonanej karta. Z tymze obecnie trzeba napisac
    A rozwiniesz teze Witja?:) Bo tak wstepnie to chyba jakis paragraf sie
    klania od razu..
    MZ
    Zeby napisac do mnie kliknij
    http://www.cerbermail.com/?unzRIVwHaD

  • 3. Data: 2004-06-10 08:35:19
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > A rozwiniesz teze Witja?:) Bo tak wstepnie to chyba jakis paragraf sie
    > klania od razu..

    A niby jaki? I kto będzie konkrolował domniemane istnienie tej karty? Trójki
    robotniczo-chłopskie ;-)))) ?

    --
    Jeżeli możesz-pomóż: www.pmm.org.pl

    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 4. Data: 2004-06-10 09:07:10
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 10 Jun 2004 09:45:17 +0200, "Izi" <a...@j...w.stopce.pl>
    wrote:

    >A rozwiniesz teze Witja?:) Bo tak wstepnie to chyba jakis paragraf sie
    >klania od razu..
    >Pozdrawiam
    eee tam :) ta karta naprawde nie istnieje (w moim portfelu) :D
    co tu rozwijac. nie bede biegal po osobe ktora placila zeby dostac
    pare zl zwrotu, tym bardziej ze ja nie chcialem zwrotu tylko wymiany
    na inny egz, ale nie bylo takiego :)

    WAM
    --
    Wygraj weekend w Rewalu lub na Kaszubach.
    Przyjdź na nasze stoisko na targach turystycznych!

  • 5. Data: 2004-06-10 09:22:43
    Od: "DUBELT" <d...@...de>

    Obywatel WAM (n...@n...nopl.pl) wygenerowal swymi paluchami messega
    o tresci niebanalnej:
> [...]
    | pt "karta ktora zaplacilem juz nie istnieje" i mozna uzyskac zwrot
    | gotowka przy platnosci dokonanej karta. Z tymze obecnie trzeba napisac

    hmm .. moze jakies szczegoly wiekszejsze ... ?? :D

    --
    DUBELT - d...@p...pl
    XP2330Mhz(370DDR)+512MB MDT@370DDR ULTRA

  • 6. Data: 2004-06-10 14:35:44
    Od: "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl>

    > A niby jaki? I kto będzie konkrolował domniemane istnienie tej karty?
    Trójki
    > robotniczo-chłopskie ;-)))) ?

    Jeśli chodzi o artykuł, to najpewniej art. 286 kk. Bowiem wypłata gotówką
    jednak wiąże się z kosztami dla REAL-a. Kosztami wynikającymi z tego, że
    muszą zapłacić prowizję od transakcji, która nie doszła do skutku. A czy
    ktoś to będzie sprawdzał? No w sumie, to wystarczy podjąć próbę autoryzacji
    takiej karty, by się przekonać, że istnieje. Moim zdaniem nie przekracza to
    możliwości REAL-a, choć nie spodziewam się, by się bawili w coś takiego.

    Po za tym nie jest wykluczone, że REAL wystąpi do centrum rozliczeniowego o
    anulowanie naliczonych prowizji od niezrealizowanych transakcji. Centrum,
    rozliczeniowe zażąda jakiś dowodów i dostanie owe oświadczenia (bo po coś je
    zbierają - pewnie już wystąpili o wypłatę i zorientowali się, że niektórzy
    grają z nimi w kulki). Konieczność zwrotu prowizji, która w skali całego
    marketu może być niekoniecznie znikomą kwotą może wyzwolić w osobach
    odpowiedzialnych werwę i sprowokować ich do sprawdzenia, czy rzeczywiście
    rzeczona karta jest już nieaktywna.

  • 7. Data: 2004-06-10 17:00:12
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Marudzicie, w Auchan na Targówku zwracają gotówkę do ręki, bo... nie chce im się
    wzywać kogoś tam do jednego podpisu więcej :-)
    JaC

  • 8. Data: 2004-06-10 17:36:39
    Od: Glenn <g...@b...pl>

    > Jeśli chodzi o artykuł, to najpewniej art. 286 kk.

    Możesz zacytować? Bo nie znam KK na wyrywki ;-))))

    >Bowiem wypłata gotówką
    > jednak wiąże się z kosztami dla REAL-a. Kosztami wynikającymi z tego, że
    > muszą zapłacić prowizję od transakcji, która nie doszła do skutku.

    A co to obchodzi klienta?

    > A czy
    > ktoś to będzie sprawdzał? No w sumie, to wystarczy podjąć próbę autoryzacji
    > takiej karty, by się przekonać, że istnieje.

    na jakiej podstawie? Przecież nic nie kupuję, więc ma podstaw do żadnych
    "prób autoryzacji".

> [...]
    > marketu może być niekoniecznie znikomą kwotą może wyzwolić w osobach
    > odpowiedzialnych werwę i sprowokować ich do sprawdzenia, czy rzeczywiście

    Nie widzę możliwości do dokonywania przez CA jakichkolwiek sprawdzeń, a
    tym bardziej przez sklep. To zbieranie oświadczeń ma zapewne na celu
    zniechęcenie delikwenta, ale jak idzie w zaparte, to wątpię żeby mogli
    coś z tym zrobić.

  • 9. Data: 2004-06-10 17:59:14
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Glenn wrote:

    > Możesz zacytować? Bo nie znam KK na wyrywki ;-))))

    To chodzi z grubsza o doprowadzenie innej osoby do niekorzystnego
    rozporządzenia mieniem przz wprowadzenie w błąd w celu uzyskania korzyści
    majątkowej, zagrożone pozbawieniem wolności od 6 miesięcy do 8 lat - a w
    sprawach mniejszej wagi do 2 lat, ograniczeniem wolności albo grzywną.
    Pomijając groteskowość zarzutu - o jakiej korzyści majątkowej "sprawcy"
    można mówić?

    Bogdan B.

  • 10. Data: 2004-06-11 00:33:54
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl> writes:

    > No w sumie, to wystarczy podjąć próbę autoryzacji
    > takiej karty, by się przekonać, że istnieje.

    Nie wystarczy. Np. karta mogla zostac zwrocona bankowi, a ten jej
    wtedy nie musi zastrzec. Autoryzacja moze przejsc np. STIPem.

    Karta mogla zostac komus przekazana - np. karty podarunkowe.

    Dosc ciekawa moglaby byc reakcja centrum karcianego i/lub np.
    prokuratury... zwlaszcza gdyby takich "sprawdzan" bylo wiecej.

    Naturalnie sklep nie ma prawa wymagac, by zwrot odbywal sie na karte
    (nawet jesli klient karte posiada), chyba ze zastrzegl to w swojej
    ofercie. W przypadku reklamacji "ustawowej" w ogole nie ma prawa tego
    wymagac.

    Sklep nie ma tez prawa sprawdzac czy karta, ktora klient kiedys placil,
    istnieje itp. Karta moze byc uzywana tylko w celu przeprowadzenia
    transakcji.

    > Po za tym nie jest wykluczone, że REAL wystąpi do centrum rozliczeniowego o
    > anulowanie naliczonych prowizji od niezrealizowanych transakcji.

    Od niezrealizowanych transakcji nie nalicza sie prowizji. Natomiast
    zwrot towaru nie anuluje transakcji (chyba ze sprzedawca jest w stanie
    to jeszcze zrobic, ale wtedy w ogole nie ma tego problemu, klient
    dostaje kwit ze karta nie zostala w ogole obciazona i to wszystko).
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH