  • 61. Data: 2003-05-27 21:59:16
    Temat: Re: Zwrot na karte - brawo Real
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bb0eh7$2tov$1@foka1.acn.pl...

    > Jak odbieram cudze karty w banku to sie podpisuje swoim nazwiskiem, a nie
    > uzytkownika karty.

    Czy ja cos odbieralem?

    --
    JaKi

  • 62. Data: 2003-05-27 22:00:41
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Glenn" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > To nie jest kwestia "świętości" tylko elementarnej uczciwości. Pisałeś cos
    > mentalności Polaków - może zacznij od swojej?

    Uwazaszz ze bylo to nieuczciwe? Jesli tak to co w tym bylo
    nieuczciwego/nagannego?

    --
    JaKi

  • 63. Data: 2003-05-27 22:03:00
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    > A co ma do tego moja świętość.
    > Jeden gość z grupy pl.soc.prawo tez sie podpisywał za zgodą i ma teraz
    > sprawę w sądzie.

    Widzisz w stosunkach rodzinnych jest inaczej (przynajmniej moich) niz w
    stosunkach firmowych. Jesli cos robie to mam na to przyzwolenie a ew
    wszelkie konsekwencje jestem w stanie i jestem swiadomy ze moge je poniesc.

    --
    JaKi

  • 64. Data: 2003-05-27 22:04:34
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    JaKi wrote:
    > Użytkownik "Glenn" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Uwazaszz ze bylo to nieuczciwe? Jesli tak to co w tym bylo
    > nieuczciwego/nagannego?

    To, że się pytasz świadczy o mentalności ;-)))) Sfałszowałeś podpis.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 65. Data: 2003-05-27 22:12:53
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    > To, że się pytasz świadczy o mentalności ;-)))) Sfałszowałeś podpis.

    A teraz pomysl komu tym krzywde zrobilem?

    --
    JaKi

  • 66. Data: 2003-05-28 08:10:16
    Od: m...@o...pl

    > Widzisz w stosunkach rodzinnych jest inaczej (przynajmniej moich) niz w
    > stosunkach firmowych. Jesli cos robie to mam na to przyzwolenie a ew
    > wszelkie konsekwencje jestem w stanie i jestem swiadomy ze moge je poniesc.

    No cóż, JaKi... Po prostu popełniłeś przestępstwo. :-(
    Sfałszowanie podpisu jest karalne niezależnie od tego, czy było korzystne dla
    kogokolwiek (w tym - Ciebie czy Twoich krewnych) czy też nie. Jedyną różnicą
    jest to, że nie doniesiemy na Ciebie do prokuratury. ;-)
    To przestępstwo jest bowiem w Twoim przypadku (sfałszowanie podpisu osoby
    bliskiej) ścigane tylko na wniosek pokrzywdzonego (tu: Twojej mamy)... :-)
    Natomiast świadome dopuszczenie przez pracownicę Reala do złożenia przez Ciebie
    podpisu za kogoś innego to już "insza inszość". Ponieważ jej zachowanie
    także "wypełnia znamiona przestępstwa", a Ty i Twoja mama nie jesteście (jak
    rozumiem) jej osobami bliskimi, na miejscu Reala zastanowiłbym się co z tym
    zrobić...

    m23m

  • 67. Data: 2003-05-28 08:57:00
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > No cóż, JaKi... Po prostu popełniłeś przestępstwo. :-(

    :-)

> [...]
    różnicą
    > jest to, że nie doniesiemy na Ciebie do prokuratury. ;-)

    Eeee :( i bedzie tak jak w sprawie Wywina ze wiedzieli i nie zawiadomili
    prokuratury :-/ moze jendnak? :)

    > To przestępstwo jest bowiem w Twoim przypadku (sfałszowanie podpisu osoby
    > bliskiej) ścigane tylko na wniosek pokrzywdzonego (tu: Twojej mamy)... :-)

    Nie ma pokrzywdzonego a zadowolony :)

> [...]
    (jak
    > rozumiem) jej osobami bliskimi, na miejscu Reala zastanowiłbym się co z

    W tym momencie mama musial by sie wyprzec podpisu zlozonego a takiej
    mozliwosci nie ma :) Wiec Real powinien wstrzymac zwrot pieniedzy i
    poprosic wlasciciela o stwierdzenie czy to on pospisywal :)

    EOT bo robi sie juz malo bankowe :) ew na prawo mozemy sie przeniesc :)

    --
    JaKi

  • 68. Data: 2003-05-28 09:50:21
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    JaKi wrote:

    > A teraz pomysl komu tym krzywde zrobilem?

    W kodeksie karnym nie jest napisane, że sfałszowanie podpisu jest
    przestępstwem pod pewnymi warunkami - to jest przestępstwo samo w sobie. A
    postępowanie pracownicy Reala, to już kuriozum - na miejscu jej szefostwa,
    to bym się z kimś takim pożegnała.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 69. Data: 2003-05-28 10:21:29
    Od: j...@p...onet.pl

    > W kodeksie karnym nie jest napisane, że sfałszowanie podpisu jest
    > przestępstwem pod pewnymi warunkami - to jest przestępstwo samo w sobie.

    Ja nie pisalem ze pod pewnymi warunkami - tylko zadalem pytanie komu to
    _przestepstwo+ wyrzadzilo szkode.

    > postępowanie pracownicy Reala, to już kuriozum - na miejscu jej szefostwa,
    > to bym się z kimś takim pożegnała.

    Miejmy nadzieje ze nie :) IMHO gdybys Ty znalazl sie w takiejsytaucji bylbys
    wdzieczny komus ze poszedl Ci na reke - oczywiscie w momencie kiedy cala
    operacja nie pociaga za soba konsekwencji i nikt na niej nie odnisi zysku - a w
    tym przypadku tak bylo.

    Robiac tak jak Ty proponujesz tzw "zwyczliwosc ludzka" nie miala by prawa bytu -
    trzymamy sie sztywno przepisow i koniec. Powiedz staruszce ktora przyjechala
    15 km do US z PITem ze brakuje na nim podpisu meza i ma wrocic, maz mam
    podpisac i dopiero moze przyjechac znowu, odstac co swoje i Ty laskawie
    przyjmiesz od niej formularz. :-/ Ale jak juz pani urzedniczka przyjmie taki
    formularz to na zbity pysk ja.. :-/

    EOT z mojej strony bo dyskusja nie na temat bankowy.

  • 70. Data: 2003-05-28 10:40:10
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    Użytkownik wrote:

    > Ja nie pisalem ze pod pewnymi warunkami - tylko zadalem pytanie komu
    > to _przestepstwo+ wyrzadzilo szkode.

    Definicja przestępstwa typu "fałszerstwo" nie zawiera dodatków w stylu
    "jeżeli fałszerstwo nie wyrządziło nikomu szkody, to nie doszło do
    fałszerstwa" - sfałszowanie podpisu jest faktem - niezależnie od intencji.

> [...]
    > kiedy cala operacja nie pociaga za soba konsekwencji i nikt na niej
    > nie odnisi zysku - a w tym przypadku tak bylo.

    Nie byłabym wdzięczna - byłabym zaniepokojona, że pracownik dopuszcza do
    takiej sytuacji - moim zdaniem jest to podstawa do zwolnienia
    dyscyplinarnego.

> [...]
    > znowu, odstac co swoje i Ty laskawie przyjmiesz od niej formularz.
    > :-/ Ale jak juz pani urzedniczka przyjmie taki formularz to na zbity

    Nie używaj argumentów demagogicznych typu "staruszka". Czy "staruszka" jest
    innym obywatelem niż ktokolwiek inny? Jeżeli czyjś podpis na formularzu jest
    wymagany, to niedopuszczalne jest fałszowanie podpisu - niezależnie od
    tego, czy formularz składa "staruszka" czy osoba młoda.

    > EOT z mojej strony bo dyskusja nie na temat bankowy.

    Też proponuję EOT - choć jestem zdziwiona - w Twojej opinii stosowanie
    przepisów jest uzależnione od wieku?

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn