  • 21. Data: 2022-04-10 20:38:13
    Temat: Re: Zwrot kasy na kartę
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.04.2022 o 13:23, Krzysztof kw1618 pisze:
    > Była zapłata za usługę kartą z fizycznym użyciem. Wprowadzony PIN i
    > wszystko OK.
    > Zachodzi konieczność zwrotu pieniędzy za tę usługę. Czy zwrot musi być
    > dokonany na tą samą kartę ? czy jednak nie ma takiego wymogu ?
    > Chodzi o opcję uznania w terminalu płatniczym.

    O ile się orientuję, to jeśli z terminala zwrot odbywa się w trybie
    "anulowania" transakcji, to anulowana jest prowizja, a jeśli w trybie
    uznania karty, to nie dość, że nie jest anulowana opłata od pierwotnej
    transakcji, to chyba jest jeszcze naliczana prowizja od uznania. Stąd
    parcie na "anulowanie", a nie "zwrot".

    Ma to znaczenie przy większych kwotach i o ile dany akceptant płaci
    prowizję od każdej transakcji, a nie ryczałtem. Niektóre sieci miały
    (może mają, bo nie interesuję się tym) tak umowy, że płaciły stałą kwotę
    od możliwości akceptacji kart i tam nie ma znaczenia, czy zwrócą
    gotówką, czy w formie "anulacji".

    W małych sklepikach często terminal mają za darmo, ale spore prowizje od
    kwoty transakcji i tam parcie na określoną formę zwrotu będzie duże.

    --
    Robert Tomasik

  • 22. Data: 2022-04-10 23:07:46
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-04-10 o 19:33, WAM pisze:

    > To przepraszam, bo ja o praktyce pisałem :)

    Czyli jeśli nie spotkałeś się z problemami, to ta praktyka
    wygląda na słabą.

    > Jak sklep ma obowiązek zwrotu to nie może robić problemów.
    > Jak zwrot jest dobrowolny to być może ma prawo wymagać żebyś stanął na
    > głowie albo założył czerwone okulary.
    >
    > Z opisywanymi teoriami i dyskusjami z prawnikami się nie spotkałem. W
    > praktyce nie miałem problemów ze zwrotami na inną kartę/gotówką. Jeśli
    > pracownik pierwszej linii nie mógł/nie umiał tego zrobić to był w
    > sklepie ktoś z większą wiedzą lub uprawnieniami. Od ręki, nie za
    > tydzień czy za miesiąc.

    No widzisz, a ja miałem w życiu raptem kilka zwrotów na kartę i w większości
    one przeszły bezproblemowo - z reguły było mi obojętne czy na tę czy na
    inną
    kartę czy gotówka. Zwroty z KK wracały tylko na KK, a z dwóch czy trzech
    zwrotów z debetówki z jednym był problem- nie pamiętam dokładnie powodu,
    ale chyba zakup był inną kartą debetową, której przy zwrocie nie miałem
    i był zakup z fakturą i nie udało
    się tego załatwić od ręki mimo, że przychodzili coraz to ważniejsi
    pracownicy.
    Więc nie zawsze jest to proste i od ręki.
    W nadchodzącym tygodniu będę reklamował w tej samej Castoramie żarówkę
    Led Osram (4 lata gwarancji - a kupiona w październiku 2020) i jak się
    okaże, że nie ma już tego produktu, to będzie zwrot i za cholerę nie
    pamiętam czym płaciłem.

  • 23. Data: 2022-04-11 10:02:47
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 10 kwietnia 2022 o 20:38:17 UTC+2 Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    >
    > W małych sklepikach często terminal mają za darmo, ale spore prowizje od
    > kwoty transakcji i tam parcie na określoną formę zwrotu będzie duże.

    A z tą możliwością "anulowania transakcji" - szczególnie, jak już trochę czasu minie
    - to masz jakieś
    wsparcie czy tak sobie wymyśliłeś?
    Bo wczoraj był co prawda "narodowy prima aprilis" (choć bardziej tu pasuje angielski
    "april fool's"), wręcz dwunastnica, ale na banki tego nie rozciągajmy ;P

  • 24. Data: 2022-04-11 16:03:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.04.2022 o 10:02, Dawid Rutkowski pisze:
    > A z tą możliwością "anulowania transakcji" - szczególnie, jak już
    > trochę czasu minie - to masz jakieś wsparcie czy tak sobie
    > wymyśliłeś?

    Pod adresem https://tiny.pl/92j4f jest instrukcja terminala POS.
    Porównaj sobie stronę 8 i 9. W wypadku unieważnienia transakcji
    unieważnia się prowizja. Tam mowa o ostatniej transakcji, ale jak masz
    numer transakcji, to da się na pewno po numerze, bo widziałem takie
    operacje. nie wiem, czy czasem nie jest to ograniczone faktycznie jakimś
    czasem.

    --
    Robert Tomasik

  • 25. Data: 2022-04-11 22:39:20
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> writes:

    > O ile się orientuję, to jeśli z terminala zwrot odbywa się w trybie
    > "anulowania" transakcji, to anulowana jest prowizja,

    To oczywiste - po prostu w ogóle wtedy nie ma rozliczenia transakcji.
    Anulować transakcję można tylko w krótkim czasie, np. w tym samym dniu,
    albo nawet w ogóle się tego nie da w praktyce zrobić, gdy terminal od
    razu wysyła rozliczenie.

    > a jeśli w trybie
    > uznania karty, to nie dość, że nie jest anulowana opłata od pierwotnej
    > transakcji, to chyba jest jeszcze naliczana prowizja od uznania. Stąd
    > parcie na "anulowanie", a nie "zwrot".

    To jest zależne od agenta i układy mogą być bardzo różne. Np. takie, że
    uznanie na sumę nie większą niż poprzednie obciążenie tej samej karty
    (w jakimś tam terminie) powoduje zwrot (części) prowizji.

    > Ma to znaczenie przy większych kwotach i o ile dany akceptant płaci
    > prowizję od każdej transakcji, a nie ryczałtem.

    A ktoś płaci ryczałtem? Nawet w okresie "promocyjnym" chyba nie.

    > Niektóre sieci miały
    > (może mają, bo nie interesuję się tym) tak umowy, że płaciły stałą
    > kwotę od możliwości akceptacji kart i tam nie ma znaczenia, czy zwrócą
    > gotówką, czy w formie "anulacji".

    Podejrzane. Takie, że jest tylko prowizja od sprzedaży (bez opłaty
    stałej - korzystne, gdy ktoś ma 5 transakcji miesięcznie), to słyszałem.

    > W małych sklepikach często terminal mają za darmo, ale spore prowizje
    > od kwoty transakcji i tam parcie na określoną formę zwrotu będzie
    > duże.

    Tylko to może zależeć od rodzaju transakcji.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 26. Data: 2022-04-14 20:25:59
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    >
    > W małych sklepikach często terminal mają za darmo, ale spore prowizje od
    > kwoty transakcji i tam parcie na określoną formę zwrotu będzie duże.

    Zaktualizuje Swoje informacje bo.nasz nieaktualne.

  • 27. Data: 2022-05-11 09:28:15
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 11 maja 2022 o 08:40:52 UTC+2 Eneuel napisał(a):
    > Dawid Rutkowski
    >
    > : Technicznie nie musi. Jak tylko można to
    > : zwroty robię zawsze na debetówkę, choć
    > : płacę zawsze kredytówką.
    > Maj, Biedronka na ulicy Pogodnej...
    > Próbowałem pięciu różnych kart -- odmowa przyjęcia szmalu za
    > każdym razem... Zwrócono gotówką...

    Pogodny maj, a w weekend nawet widziałem biedronkę :)
    Więc co chciałeś przekazać?
    Czy płaciłeś za zwracany zakup jedną z tych 5 kart?
    A dziwili się, że masz tyle kart?
    Ja też noszę 5, tableta z NFC nie wspomnę, a jeszcze blik ;>
    Ale póki co dziwił się tylko tata.

    Zwrot gotówką to to samo, co zwrot na inną debetówkę, a nawet jeszcze lepiej
    (sprawdzić, czy nie panika z początku covida - choć pisali, że na karcie wirus
    "przeżywa" jeszcze dłużej niż na gotówce, ale karty już od dawna się nikomu do łapy
    nie daje).
    Kasa z kredytówki na GP wyciągnięta, orzeszki są, brak groźby cancelu orzeszków lub
    niespełnienia warunków bezpłatności.
    Wpłatomat ew. potrzebny - za rogiem.

  • 28. Data: 2022-05-11 09:36:34
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    A propos orzeszków - jest nowa edycja promo KK visa (silver lub platinum) w bzwbk
    (gdzie indziej nazywamy go "kupalem").
    Rok darmowa.
    1% moneybacku przez rok, max. 50zł/miesiąc.
    100zł za wyrobienie karty dodatkowej.
    100zł za darmowy przelew gotówki - ale TYLKO przy składaniu wniosku - na min. 1k
    Następnego dnia można oddać.
    A ja wyciągnę od ich też te odsetki za jeden dzień - no bo co, przelew przychodzi od
    razu po akceptacji wniosku, z konta nowej karty - ale nie można na to konto odesłać,
    bo "nie istnieje" - pojawia się dopiero następnego dnia. Więc skąd ten przelew, z
    otchłani?

    Dodatkowo dla platyny priority pass, ubezpieczenie podróżne oraz zakupów i assistance
    (wizyta domowa lekarza czy hydraulika - testowane, działa i za darmo).
    Warunek - limit min. 10k, a jeśli nie masz "klika" - dochód min. 10k/mc.

  • 29. Data: 2022-05-11 13:24:10
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 11 maj 2022 o 09:28, Dawid Rutkowski pisze:

    > Pogodny maj, a w weekend nawet widziałem biedronkę :)
    > Więc co chciałeś przekazać?

    Czas zdarzenia -- maj br.
    Miejsce zdarzenia -- sklep o nazwie Biedronka,
    usytuowany na ulicy Pogodnej w Białymstoku...

    Naprawdę potrzebna jest tu poezja?...

    > Czy płaciłeś za zwracany zakup jedną z tych 5 kart?

    Wiem, że płaciłem plastykiem lub telefonem... Niemal na pewno
    plastykiem, bo było późno a płacenie telefonem podczepionym do
    Millennium sprawiało jakieś trudności...

    W chwili kupowania nie miałem innych plastyków, ale mogłem mieć
    wirtualną (do płacenia telefonem) z Millennium, której nie miałem
    (została skasowana) w dniu zwracania...

    > A dziwili się, że masz tyle kart?

    Nie. Nawet nie dziwią się mnogością kart Biedronki...

    > Ja też noszę 5, tableta z NFC nie wspomnę, a jeszcze blik ;>
    > Ale póki co dziwił się tylko tata.

    > Zwrot gotówką to to samo, co zwrot na inną debetówkę,

    Być może, ale (co jest istotą mej wypowiedzi) każda
    z mych kart odrzuciła przyjęcie szmalu... Napisałeś:

    Dawid Rutkowski

    : Technicznie nie musi. Jak tylko można to
    : zwroty robię zawsze na debetówkę, choć
    : płacę zawsze kredytówką.

    Do tych słów odniosłem się, kwestionując je i dokładając
    konkretyzujące informacje -- miejsce i czas...

    > a nawet jeszcze lepiej (sprawdzić, czy nie panika z początku
    > covida - choć pisali, że na karcie wirus "przeżywa" jeszcze
    > dłużej niż na gotówce, ale karty już od dawna się nikomu do
    > łapy nie daje).

    Co ma panika do odmowy przyjęcia?
    [czyżby plastyk nie był zaszczepiony?...]

    > Kasa z kredytówki na GP wyciągnięta, orzeszki są, brak groźby
    > cancelu orzeszków lub niespełnienia warunków bezpłatności.
    > Wpłatomat ew. potrzebny - za rogiem.

    Wo. zwrot opiewał na kilkanaście pln -- kilka miesięcy po kupnie...
    (maj br. -- zwrot; listopad ubr. -- kupno)

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 30. Data: 2022-05-11 13:28:55
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 11 maj 2022 o 09:36, Dawid Rutkowski pisze:

    > 1% moneybacku przez rok, max. 50zł/miesiąc.

    Alor daje chyba 5% na kredytówkę. Daje czy dawał?

    > 100zł za wyrobienie karty dodatkowej.

    Za konto teraz chyba:
    - Millennium 360 pln
    - Alior 400 pln
    - Credit Agricole 555 pln + być może polecającemu

> [...]

    > oraz zakupów i assistance (wizyta domowa lekarza czy
    > hydraulika - testowane, działa i za darmo).

    Inne banki też dają...

    --