  • 1. Data: 2004-07-25 21:04:34
    Temat: Znaleziona karta VISA
    Od: "miguello " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Dobry,

    Podczas dzisiejszego spaceru po warszawskiej Saskiej Kepie znalazlem na ulicy
    jak najbardziej wazna karte VISA (wypukla) wystawiona przez bank australijski.
    Z danych osobowych jasno wynika, ze zguba nalezy do naszego rodaka.

    Pytania brzmia tak:
    Czy gdzies w Polsce moge zglosic fakt znalezienia tej karty tak by prawowity
    wlasciciel mogl ja ode mnie odebrac?
    Czy moge zglosic fakt znalezienia karty w ktorymkolwiek z bankow?
    Czy moge / powinienem oddac karte pracownikowi ambasady? Jesli tak - czy mam
    prosic o jakis dokumant poswiadczajacy fakt przekazanie zguby?

    Z gory dziekuje za pomoc
    M.

  • 2. Data: 2004-07-25 21:54:21
    Temat: Re: Znaleziona karta VISA
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 25 Jul 2004 21:04:34 +0000 (UTC), "miguello "
    <m...@g...SKASUJ-TO.pl> wklepał(-a):

    >Pytania brzmia tak:
    >Czy gdzies w Polsce moge zglosic fakt znalezienia tej karty tak by prawowity
    >wlasciciel mogl ja ode mnie odebrac?

    Jak zgubił to pewnie i tak zastrzegł już.

    >Czy moge zglosic fakt znalezienia karty w ktorymkolwiek z bankow?

    Masz ją oddać zgodnie z instrukcją na odwrocie.

  • 3. Data: 2004-07-25 22:36:07
    Od: "miguello " <m...@W...gazeta.pl>

    hi

    > Masz ją oddać zgodnie z instrukcją na odwrocie.

    Jedyne co podawane jest na odwrocie to telefon do banku. A dzwonic na swoj
    koszt na Antypody nie mam najmniejszego zamiaru.

    M.

  • 4. Data: 2004-07-25 23:19:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "miguello " <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    Gdybym ja tak problem miał, to po pierwsze korzystając z INTERNETU ustalił
    bym pełne dane adresowe tego banku. Następnie wysłał tam e-maila z
    zapytaniem, co masz z tym zrobić. Może ów bank współpracuje z jakimś w
    Polsce i wskaże Ci go, byś mógł tam zwrócić kartę. Albo inteligentnie każą
    Ci zniszczyć tę kartę. Zamiennie możesz się z nimi dogadać, ze ty im to
    wyślesz,a oni prześlą koszty przesyłki na Twoje konto. Jeśli to nie chwyci
    (mogą nie odbierać e-maili) to możesz tę kartę włożyć w kopertę i wysłać
    zwykłym listem na ich adres. W kopercie możesz umieścić informację o
    okolicznościach znalezienia oraz prośbę, by koszty przesyłki przesłali na
    Twoje konto. W ostateczności kartę wyślij nawet listem zwykłym do ambasady
    Australii w Polsce. Zwykły list chyba Cię nie zrujnuje.

    Możesz kartę odnieść do najbliższej jednostki policji. Albo oddać do Biura
    Rzeczy Znalezionych. Ale obydwie te instytucje będą miały z tym problem, bo
    one tego wysłać zwykłym listem nie mogą. Nawet nie wiem, co z takim
    znaleziskiem powinny zrobić.

  • 5. Data: 2004-07-26 06:16:10
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "miguello " <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > hi

    Mozesz podejsc do dowolnego bankomatu, wprowadzic 3x PIN skladajacy sie z
    samych zer (modlac sie przy okazji aby nie byl prawidlowy ;-)) i juz karta
    jest "zabezpieczona"...;-)

    > Jedyne co podawane jest na odwrocie to telefon do banku. A dzwonic na swoj
    > koszt na Antypody nie mam najmniejszego zamiaru.

    Bez przesady, w takim np. NOMie to kosztuje raptem 1,15zl/min brutto czyli
    mniej niz za rozmowe z krajowym telefonem komorkowym.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 6. Data: 2004-07-26 06:25:15
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

> [...]
    > Z danych osobowych jasno wynika, ze zguba nalezy do naszego rodaka.

    Jesli wystawca jest bank zagraniczny, to moze sama VISA ci pomoze

    http://www.visaeurope.com/ivelostmyvisa/main.html?sr
    c=home_page

  • 7. Data: 2004-07-26 06:48:00
    Od: "PL" <p...@p...pl>

    Oddaj ja w najblizszym banku, chyba, ze logo
    wystawcy zupelnie egzotyczne. Wowczas zawsze masz
    mozliwosc spaceru do australijskiej ambasady.
    Pozdrawiam!
    PL

  • 8. Data: 2004-07-26 06:50:01
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik <m...@g...SKASUJ-TO.pl>
    napisał w wiadomości news:ce1791$mmj$1@inews.gazeta.pl:
> [...]
    > Czy moge / powinienem oddac karte pracownikowi ambasady? Jesli tak -
    > czy mam prosic o jakis dokumant poswiadczajacy fakt przekazanie zguby?

    zanieś do dowolnego banku ze znaczkiem VISA i zarządaj pokwitowania z
    godziną oodania

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 9. Data: 2004-07-26 07:10:48
    Od: "miguello " <m...@W...gazeta.pl>

    hi

> [...]
    >
    > Bez przesady, w takim np. NOMie to kosztuje raptem 1,15zl/min brutto czyli
    > mniej niz za rozmowe z krajowym telefonem komorkowym.

    Juz sie sprawa wyjasnila. Po kilkunastu telefonach w okolicach Warszawy,
    niechetnie podawanych przez TPSA, udalo namierzyc sie wlasciciela, ktory podal
    wszystkie prawidlowe dane.
    Tak wiec alarm jest odwolany - dziekuje za wszystkie uwagi i propozycje :)

    M.

  • 10. Data: 2004-07-26 07:13:09
    Od: "miguello " <m...@W...gazeta.pl>

    hi