  • 21. Data: 2013-05-29 22:54:29
    Temat: Re: Złoto?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 29 May 2013 11:58:47 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Każdy towar, na który istnieje realna, a nie urojona, potrzeba. I to nie
    > w sam towar, ale w środki jego produkcji. Lub użytecznego wykorzystania.

    Wskaż jakieś przykłady.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Kęszyca Leśna

  • 22. Data: 2013-05-31 08:36:26
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 28 May 2013 15:40:01 -0700 (PDT), Leming Show
    <l...@g...com> wrote:

    >W tamtym roku chinczycy kupili wolframowe sztabki pokryte zlotem, w
    >tym roku niemcy chca wycofac swoje rezerwy z USA, chca ale nie moga
    >bo zlota tam nie ma, no ileci na pysk.
    >http://www.bankier.pl/inwestowanie/profile/zloto.ht
    ml?waluta=USD&chart=B5Y

    ciekawe, że popyt na fizyczne złoto nie maleje:
    http://www.ekonomia.rp.pl/artykul/1002677.html - jak widać, wiele osób
    i instytucji traktuje to jako okazję do uzupełnienia zapasów.
    Jeśli złoto "leci na pysk", to jak nazwać np. stan giełdy cypryjskiej
    (5500->83)? http://dwagrosze.com/2013/05/cypryzacja-gieldy.html

    "Papierowe złoto" to zupełnie inna kategoria ryzyka (znacznie bliższa
    papierowi niż złotu).

    BYW: mógłbyś coś o tych sztabkach kupionych przez Chińczyków napisać?
    O Etiopii słyszałem (i do tego nie wolfram, a stal posłużyła za "wsad"
    :-) ): http://dwagrosze.com/2009/12/zoto-etiopskie.html
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 23. Data: 2013-05-31 08:53:54
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 29 May 2013 11:58:47 +0200, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    >Każdy towar, na który istnieje realna, a nie urojona, potrzeba. I to nie
    >w sam towar, ale w środki jego produkcji. Lub użytecznego wykorzystania.

    Powiedzmy, że ktoś ma "wolne" 2000 zł miesięcznie. Co byś
    zaproponował? W jakie "środki produkcji" może zainwestować? A gdyby
    miał wolne np. 20.000 zł?
    Oczywiście zakładam, że ów ktoś nie ma zamiaru zacząć prowadzić
    biznesu, a jedynie zaiwestować w sensie "wpłacić i patrzeć jak rośnie
    lub co najmniej nie maleje".
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 24. Data: 2013-05-31 08:57:26
    Od: Maruda <m...@n...com>

    > biznesu, a jedynie zaiwestować w sensie "wpłacić i patrzeć jak rośnie
    > lub co najmniej nie maleje".

    ...obsiać trawnik marychą ?
    :)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda

  • 25. Data: 2013-05-31 16:06:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 29.05.2013 22:54, Adam Płaszczyca pisze:

    > Wskaż jakieś przykłady.

    A ile mi zapłacisz?

  • 26. Data: 2013-05-31 16:11:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-05-31 16:06, Andrzej Lawa pisze:

    > A ile mi zapłacisz?

    Marny unik :)

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2013-05-31 16:13:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 31.05.2013 08:53, Jarek Andrzejewski pisze:

    > Powiedzmy, że ktoś ma "wolne" 2000 zł miesięcznie. Co byś
    > zaproponował? W jakie "środki produkcji" może zainwestować? A gdyby
    > miał wolne np. 20.000 zł?

    A wiesz jakie są stawki za doradztwo finansowe? ;->

    > Oczywiście zakładam, że ów ktoś nie ma zamiaru zacząć prowadzić
    > biznesu, a jedynie zaiwestować w sensie "wpłacić i patrzeć jak rośnie
    > lub co najmniej nie maleje".

    Lokata bankowa lub obligacje - co pozwoli innym uzyskać środki na
    inwestycje.

    Lub inwestycja w jakiegoś zaufanego biznesmena. Oczywiście to zawsze
    ryzyko, ale nie możesz jednocześnie zjeść ciasteczka i nadal je mieć.

  • 28. Data: 2013-05-31 16:16:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 31.05.2013 16:11, Liwiusz pisze:

    > Marny unik :)

    Mam robić za doradcę finansowego gratis? Spieprzaj dziadu!

  • 29. Data: 2013-06-02 23:05:10
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 31 May 2013 16:13:35 +0200, Andrzej Lawa
    <a...@l...com> wrote:

    >Lokata bankowa lub obligacje - co pozwoli innym uzyskać środki na
    >inwestycje.

    Lokata w banku cypryjskim lub obligacje greckie? Hmmm, jednak uważam,
    że oprocentowanie nie jest adekwatne do ryzyka.
    Albo ja po prostu jestem podejrzliwym wyznawcą teorii spiskowych i
    podejrzewam, że Cypr nie był wyjątkiem a raczej pionierem, a pomysły
    by "solidarność społeczna" zapanowała (tzn. społeczeństwo solidarnie
    wsparło banki) nie zostały porzucone...
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 30. Data: 2013-06-04 16:12:24
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 31 May 2013 16:16:48 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Mam robić za doradcę finansowego gratis? Spieprzaj dziadu!

    Nie. Masz robić za wiarygodnego człowieka, a nie na zwykłego kłamczucha.