    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zgodność danych odbiorcy przelewu
    Date: Fri, 16 Mar 2018 10:52:37 +0100

    dyskusyjnych:p751sc$rq9$...@n...news.atman.pl...
    >Ustanawiając odbiorcę OO, omyłkowo wpisałem dane odbiorcy
    >AA (zgodnie z zamiarem) i nr rachunku należący do osoby
    >BB (przez pomyłkę) -- po czym zleciłem 2 przelewy do OO.
    >Aby rozjaśnić -- rachunek BB nie należy do osoby AA.

    Quizu ciag dalszy

    https://www.totalmoney.pl/artykuly/418025,konta-osob
    iste,w-ktorym-banku-wycofasz-przelew,1,1

    "Jeśli klient nie zdąży anulować przelewu, to nadal ma prawo do zwrotu
    pieniędzy od osoby lub firmy, która bezpodstawnie otrzymała pieniądze.
    Można tego dochodzić na podstawie zapisów Kodeksu cywilnego
    dotyczących bezpodstawnego wzbogacenia. Zgodnie z art. 405 Kodeksu
    cywilnego: ,,Kto bez podstawy prawnej uzyskał korzyść majątkową kosztem
    innej osoby obowiązany jest do wydania korzyści w naturze, a gdyby to
    nie było możliwe, do zwrotu jej wartości".
    Oznacza to tyle, że przypadkowa osoba, na której konto w wyniku
    pomyłki trafią środki, uzyskuje nieuzasadnioną korzyść majątkową i ma
    obowiązek ją zwrócić.
    W takiej sytuacji należy się skontaktować z bankiem, w którym
    zlecaliśmy przelew (telefonicznie lub przez wiadomość w serwisie
    transakcyjnym), a następnie wysłać do przypadkowego odbiorcy wezwanie
    do zapłaty. Powinno ono określać kwotę podlegającą zwrotowi, termin
    zwrotu i numer rachunku, na który pieniądze powinny zostać odesłane.
    Gdyby się okazało, że omyłkowo obdarowany nie chce zwrócić tych
    środków, wówczas sprawę należy skierować do sądu - wyjaśnia Joanna
    Fatek z PKO Banku Polskiego."

    Bardzo rozsadnie, ale:
    -jak dane odbiorcy sie zgadzaja, to wiemy komu wyslac,
    -jak dane odbiorcy sie nie zgadzaja ... to komu wyslac ?
    Bank przeciez nie ujawni danych wlasciciela konta.

    Bank bedzie posredniczyl w przekazaniu prosby/odebraniu kwoty, czy
    zbyje ?

    A jak posiadacz sie bedzie ociagal ... to jak skierowac sprawe do
    sadu - pozwac "posiadacza konta nr XXXX w banku BBB" ?

    J.