  • 1. Data: 2005-05-31 18:49:35
    Temat: "Zamrożenie" rachunku w Citi
    Od: "Krzysio" <k...@p...onet.pl>

    Wysłałem maila do CitiBanku w momencie, gdy nie mogłem założyć (poprzez
    Internet) lokaty.
    W odpowiedzi odczytałem, że:
    [...] ze względu na długi okres braku operacji na koncie zostało ono "zamrożone"

    Pozostawiono możliwość wpłaty...
    Na pytanie, na jakiej podstawie wykonano takie działanie (bez powiadomienia!) -
    nie uzyskałem odpowiedzi.
    Zastanawiam się, co zrobic z tym pasztetem... Warto?

  • 2. Data: 2005-05-31 18:58:46
    Temat: Re: "Zamrożenie" rachunku w Citi
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Krzysio wrote:
    > Na pytanie, na jakiej podstawie wykonano takie działanie (bez
    > powiadomienia!) - nie uzyskałem odpowiedzi.
    > Zastanawiam się, co zrobic z tym pasztetem... Warto?

    A jakies operacje tam wykonywales? Bo jesli nie to odpowiedzi szukaj w
    regulaminie.

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 3. Data: 2005-05-31 19:03:04
    Od: k...@p...onet.pl

    > A jakies operacje tam wykonywales? Bo jesli nie to odpowiedzi szukaj w
    > regulaminie.
    >
    > --
    > Michał 'Amra' Macierzyński || http://PRnews.pl

    1. Na koncie była przez "długi czas" stał kwota. Operacji nie wykonywałem.
    2. Ostatnio na konto wpłynęła zaknięta (bez odnowienia) lokata.
    3. CitiPhone na pytanie o podstawę formalną przyznał (po poszukiwaniach), że nie
    znalazł takiego punktu.

  • 4. Data: 2005-05-31 19:38:57
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Użytkownik wrote:
    > 3. CitiPhone na pytanie o podstawę formalną przyznał (po
    > poszukiwaniach), że nie znalazł takiego punktu.

    Za Rzepa:
    "Zgodnie z przepisami polskiego prawa bankowego, rachunek klienta jest
    zamykany, jeżeli w ciągu 5 lat nie dokonano na nim żadnych obrotów poza
    okresowym dopisywaniem odsetek, a stan środków nie przekracza kwoty
    minimalnej ustalonej w umowie. W niektórych bankach, np. w BPH czy ING BSK,
    wystarczy, że przez sześć miesięcy nie ma obrotów na rachunku i bank może go
    zamknąć. BOŚ z taką decyzją czeka przez rok, Bank Zachodni WBK trzy
    miesiące, a Raiffeisen tylko miesiąc.

    W praktyce, jak przyznają bankowcy, rachunek istnieje tak długo, dopóki
    starcza środków na pokrywanie comiesięcznych opłat za jego prowadzenie. -
    Często dochodzi do sytuacji, że bank chce zamknąć konto, ale nie może tego
    zrobić, gdyż nie jest w stanie skontaktować się z klientem. Nie może
    przecież wypowiedzieć umowy jednostronnie - twierdzi Andrzej Klesyk.

    Pobieranie opłat za prowadzenie konta powoduje, że w jakimś momencie zaczyna
    brakować pieniędzy i powstaje debet. - W niektórych bankach na świecie
    praktykowane jest tzw. usypianie kont, jeśli np. w ciągu 3 miesięcy nie było
    żadnych ruchów na rachunku. W takiej sytuacji bank nie pobiera opłat za
    prowadzenie rachunku, natomiast klient, gdy zdecyduje o jego reaktywowaniu,
    musi za to zapłacić - mówi Andrzej Klesyk. Jego zdaniem żaden bank w Polsce
    tego nie praktykuje."

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 5. Data: 2005-05-31 20:11:30
    Od: k...@p...onet.pl

    Michale, dziękuję - i komentuję doniesienie prasowe w kontekście przypadku.

> [...]
    > zamykany, jeżeli w ciągu 5 lat nie dokonano na nim żadnych obrotów poza
    > okresowym dopisywaniem odsetek, a stan środków nie przekracza kwoty
    Nie dotyczy.

> [...]
    > wystarczy, że przez sześć miesięcy nie ma obrotów na rachunku i bank może go
    > zamknąć. BOŚ z taką decyzją czeka przez rok, Bank Zachodni WBK trzy

    Poza zakresem rozważań, to inny Bank :-)
    Ponadto - patrz tez uwagi końcowe

    > W praktyce, jak przyznają bankowcy, rachunek istnieje tak długo, dopóki
    > starcza środków na pokrywanie comiesięcznych opłat za jego prowadzenie.

    Zdecydowanie nie dotyczy.

    > W niektórych bankach na świecie
    > praktykowane jest tzw. usypianie kont, jeśli np. w ciągu 3 miesięcy nie było
    > żadnych ruchów na rachunku.

    Tu może właśnie może mamy coś PODOBNEGO, jednak:
    - nie wynika z regulaminu (przejrzałem raz jeszcze, ale nie znalazłem)
    - nie zostało zakomunikowane ("postawienie pod ścianą")
    - nie żądano opłat za reaktywację

    Mam wciąż (utrwalające się) wrażenie, że postąpiono nieformalnie - i nie fair...

  • 6. Data: 2005-05-31 20:46:15
    Od: "bulba" <s...@m...com>

> [...]
    > może go zamknąć. BOŚ z taką decyzją czeka przez rok, Bank Zachodni WBK
    > trzy miesiące, a Raiffeisen tylko miesiąc.

    no to moze ten kto madry wskazalby, gdzie tak stoi w pawie bankowym...
    najpierw pisze o 5 latach, a potem, ze to w zasadzie zalezy od uznania
    banku.

> [...]
    > zrobić, gdyż nie jest w stanie skontaktować się z klientem. Nie może
    > przecież wypowiedzieć umowy jednostronnie - twierdzi Andrzej Klesyk.

    bank moze wypowiedziec umowe i to jak najbardziej jednostronnie, bo
    wypowiedzenie jest wlasnie jednostronnym oswiadczeniem woli. moze to zrobic
    tylko w szczegolnych przypadkach. moim zdaniem jezeli w regulaminie jest
    odpowiedni zapis, to 'nieuzywanie' konta przez okreslony okres czasu jest
    jak najbardziej podstawa wypowiedzenia umowy. w koncu konsument godzil sie z
    regulaminem w trakcie zawierania umowy.

    pozdrawiam,

    bulba

  • 7. Data: 2005-06-01 09:43:46
    Temat: Re: "Zamrozenie" rachunku w Citi
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 5/31/2005 9:38 PM, Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

    (...)
> [...]
    > musi za to zapłacić - mówi Andrzej Klesyk. Jego zdaniem żaden bank w Polsce
    (...)

    Mam wrażenie że taki status ma moje konto w PKO BP SA - wyciągi
    przestały przychodzić, nie wypowiedziano umowy - czy będę musiał
    zapłacić za prowadzenie - tego jeszcze nie wiem - w rama ch eksperymentu
    sprawdzę. Konto istnieje, bo raz na jakiś czas dostaję wydruk, że nic
    na nim nie ma.

    Pzdr: Catbert

  • 8. Data: 2005-06-04 12:39:55
    Od: Varg <v...@p...megapolis_invert>

    "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> wrote:
> [...]
    > gdy zdecyduje o jego reaktywowaniu, musi za to zapłacić - mówi Andrzej
    > Klesyk. Jego zdaniem żaden bank w Polsce tego nie praktykuje.

    Przecież banki są po to, aby klepać kasiorę dla akcjonariuszy. A że przy
    okazji ci głupcy szaraczki chcą mieć konta bankowe, to taki "produkt
    uboczny" ;))

    NP: Besatt - "Hellstorm"

    --
    No matter if you do your best