  • 11. Data: 2011-04-12 19:15:15
    Temat: Re: Zabezpieczenie oszczędności przed REALNĄ inflacją
    Od: Piotr <y...@z...ru>

    W dniu 2011-04-12 21:01, george pisze:

    > z czystej ciekawości, jesli prowadzisz taki benchmark to czy możesz sie
    > podzielić wynikami ?

    Od niedawna w bardziej systematyczny sposób śledzę swoje wydatki, roczna
    inflacja wychodzi mi ok. 8%. Przy czym w moim "prywatnym koszyku
    inflacyjnym" duży udział mają koszty transportu (paliwa).

  • 12. Data: 2011-04-12 19:25:20
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Piotr" <y...@z...ru> wrote in message

    > Od niedawna w bardziej systematyczny sposób śledzę swoje wydatki, roczna
    > inflacja wychodzi mi ok. 8%. Przy czym w moim "prywatnym koszyku
    > inflacyjnym" duży udział mają koszty transportu (paliwa).

    Dzieki, właśnie przymierzałem sie do sformułowania takiego modelu na własny
    użytek,
    Tu jest ciekawy projekt z MIT

    http://bpp.mit.edu/daily-price-indexes/?country=USA

    tyle że dostęp do danych historycznych jest "słaby".

    george

  • 13. Data: 2011-04-12 20:33:09
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Piotr pisze:

    > Od niedawna w bardziej systematyczny sposób śledzę swoje wydatki, roczna
    > inflacja wychodzi mi ok. 8%. Przy czym w moim "prywatnym koszyku
    > inflacyjnym" duży udział mają koszty transportu (paliwa).

    Tu radykalnym rozwiązaniem jest przesiadka na olej opałowy...

    --
    MiCHA

  • 14. Data: 2011-04-12 21:00:04
    Od: g...@o...pl

    > jako nie warte większej uwagi. Jeżeli ma to być inwestycja kompletnie
    > "pasywna" to nie ma raczej lepszej opcji niż konta o charakterze lokat albo
    > rachunków oszczędnościowych w różnych walutach oraz bankach w różnych
    > krajach świata. Zakładanie rachunków jest świetnym "pretekstem" do
    > zwiedzenia przy okazji kawałka świata. Zakładam, że piszemy tu o kwocie nie
    > niższej niż 1m.

    Ciekawe, szczególnie ten wątek turystyczny ;) Jakie kraje byś polecał tak na
    początek (biorąc pod uwagę banki, nie walory krajoznawcze)? I jaki sposób
    transferu? Walizka?

  • 15. Data: 2011-04-12 21:14:38
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    W dniu 2011-04-12 22:33, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:
    > Tu radykalnym rozwiązaniem jest przesiadka na olej opałowy...

    Zwłaszcza w turbobenzynie...

    --
    Raf

  • 16. Data: 2011-04-12 22:04:31
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik <g...@o...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > na
    > początek (biorąc pod uwagę banki, nie walory krajoznawcze)? I jaki sposób

    Co do krajów nie mogę żadnego polecić. Ale wiadomo, że udajemy się raczej
    głównie poza Europę (choć EUR to jedna z kluczowych walut, w których
    utrzymujemy środki) i raczej omijamy USA.

    [Pozdrawiam serdecznie Inspektora Kontroli Skarbowej czytającego
    prawdopodobnie ten post kiedyś w przyszłości. A może to nawet osobiście
    znowu pan, panie Andrzeju K.? ;-)]

    Co do sposobu transferu, podstawowy system w przypadku pierwszej wpłaty to
    często walizka (pamiętamy jednak o ograniczeniach w ilości przewożonej
    gotówki bez deklaracji, więc nie przesadzamy). Niektóre banki wymagają
    wpłaty inicjalnej w pewnej minimalnej wysokości żeby dało się uzyskać w nich
    sensowne warunki prowadzenia rachunku oraz by nie wymagano od nas różnych
    przedziwnych świstków. Z czasem okazuje się, że pomiędzy niektórymi bankami
    spokojnie możemy posługiwać się przelewami, choć w filmach to trochę inaczej
    wygląda. Tak że te walizki to też trochę legenda.

  • 17. Data: 2011-04-13 06:00:35
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Rafał pisze:

    > Zwłaszcza w turbobenzynie...

    No, to najbardziej radykalnie. :-)

    --
    MiCHA

  • 18. Data: 2011-04-13 08:11:39
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "MarekZ" <b...@a...w.pl> writes:

> [...]
    > prawdopodobnie ten post kiedyś w przyszłości. A może to nawet
    > osobiście znowu pan, panie Andrzeju K.? ;-)]

    A, znaczy legalność tego procederu to będzie taka sobie... Eh...

    MJ

  • 19. Data: 2011-04-13 08:42:55
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał w wiadomości grup

    > A, znaczy legalność tego procederu to będzie taka sobie... Eh...

    Nie no, niekoniecznie. Można przecież pozgłaszać fakt posiadania tych
    wszystkich rachunków w NBP czy gdzie tam to się teraz zgłasza. Można także
    zgłaszać do opodatkowania odsetki uzyskane na tych rachunkach (jak się
    dobrze kraje i banki wybierze, na miejscu żaden podatek nie będzie
    pobierany). Można także w ogóle nie otwierać takich rachunków, tylko za
    wszystko kupić obligacje polskiego państwa. Jeżeli ktoś chce, to może być w
    pełni legalny.

  • 20. Data: 2011-04-13 09:52:48
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "MarekZ" <b...@a...w.pl> writes:

    > Nie no, niekoniecznie. Można przecież pozgłaszać fakt posiadania tych
    > wszystkich rachunków w NBP czy gdzie tam to się teraz zgłasza. Można

    To się tylko zgłasza czy trzeba mieć zezwolenie?

    MJ