    From: "Szymon" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zabezpieczenie kredytu
    Date: Mon, 23 Oct 2006 21:12:36 +0200

    > Niestety okazało się, że nieruchomość, którą sobie upatrzyłem
    > jest lokalem spółdzielczym, który ma uregulowane sprawy własności
    > gruntu itp. do 2008r.

    W sensie dzierżawy te sprawy własności gruntu? Jest lokalem spółdzielczym,
    czy własnościowym w spółdzielni?

    > Czy ta sytuacja jest analogiczna do pierwszego opisanego przeze mnie
    > przypadku i czy teraz mam sie spodziewac rowniez odmowy ze strony
    > banku??

    Muszę Cię zmartwić, że najprawdopodobniej analogiczna.

    > w koncu bank pobiera oplate od ubezpieczenia do momentu
    > uzyskania ksiegi wieczystej? ... zreszta nie wiem juz sam

    Nie do uzyskania księgi (?), tylko do czasu uprawomocnienia wpisu banku do
    hipoteki takiej księgi. Stąd - nie ma księgi, nie ma kredytu.

    > Czy jest to sprawa do przeskoczenia?
    > zmiana banku kredytującego niestety nie wchodzi w grę

    Na ile sam się zdążyłem zorientować, bo też kupuję, to nie jest do
    przeskoczenia. I zmiana banku niestety nic nie da. Ja miałem rok temu kupić
    mieszkanie, okazało się że z gruntem tez był problem. W dodatku tam droga
    była na planach pod blokiem ;)
    Proponuję się nie przejmować i bardzo małą część energii przeznaczyć na
    próby rozwiązania aktualnego problemu. Większą energię włożyć w poszukiwania
    odpowiedniej nieruchomości. I rada - aktualny wypis z księgi wieczystej
    podstawą do płacenia zaliczki, jeśli nie ma oczywiści hipoteki i innych
    problemów.

    Sz.