  • 1. Data: 2005-11-14 17:31:09
    Temat: Zabezpieczenie, czy potrzebne - KredytBank WWW
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Witam,
    kilka dni temu robiłem sobie przelewy przez kb24 (KredytBank) i
    zdenerwowały mnie nowe wymogi - teraz trzeba oprócz PINu i części hasła
    podawać część PESELa i tekst z obrazka. Później pomyślałem że to
    bezpieczniej więc się oddenerwowałem, a później okazało się że przy
    drugim przelewie wyświetlone pytania zostały z poprzedniego, pewnie
    jakiś śmieszny bufor, i wyskoczył błąd (z już poprawionymi pytaniami).
    Przed zmianami korzystałem z tej samej przeglądarki i takich hec z
    buforowaniem pytań nie odstawiała.

    Ale to tylko tło, pytanie do znawców dotyczy tego ostatniego
    zabezpieczenia, graficznego "tokena" - kojarzy mi się to z
    zabezpieczeniami antyspamowymi, czy to naprawdę ma jakikolwiek wpływ na
    bezpieczeństwo dokonywania przelewu przez internet? Czy dodano to tylko
    żeby uspokoić użytkowników? I czy jakiś inny bank takie coś stosuje?

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 2. Data: 2005-11-15 10:07:05
    Temat: Re: Zabezpieczenie, czy potrzebne - KredytBank WWW
    Od: miko <m...@n...wp.pl>

    On 11/14/2005 06:31 PM, Saiko Kila wrote:

> [...]
    > bezpieczeństwo dokonywania przelewu przez internet? Czy dodano to tylko
    > żeby uspokoić użytkowników? I czy jakiś inny bank takie coś stosuje?

    "Tokeny graficzne" stosuje sie wtedy, gdy chce sie wymusic interakcje z
    czlowiekiem (czyli wyeliminowac rozne automaty), wiec w pewnym sensie ma to o
    tyle wplyw na bezpieczenstwo, ze nie tak prosto zapuscic automat rozpoznajacy
    znaki na obrazkach.
    Ja natomiast mysle, ze bardziej chodzi tu o wyeliminowanie programow
    wykorzystujacych HTMLa do laczenia sie z kontem uzytkownika. Chodzi tu o rozne
    agregatory czy programy desktopowe.

    miko

  • 3. Data: 2005-11-15 11:48:43
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Z Otchłani wyskoczył wredny demon, wcielił się w istotę znaną jako
    miko, która zaskrzeczała:
> [...]
    > tyle wplyw na bezpieczenstwo, ze nie tak prosto zapuscic automat rozpoznajacy

    W sumie prawda, choć gdyby komuś zależało to akurat ten kredytbankowy
    nie jest zbyt skomplikowany - proste litery na prostym tle, więc trochę
    pracy jeszcze bankowych informatyków czeka...

    > Ja natomiast mysle, ze bardziej chodzi tu o wyeliminowanie programow
    > wykorzystujacych HTMLa do laczenia sie z kontem uzytkownika. Chodzi tu o rozne
    > agregatory czy programy desktopowe.

    A nie pomyślałem o tych badziewkach, fakt.