  • Data: 2003-07-05 11:06:05
    Temat: Re: Zabezpieczenia bankowych serwisow internetowych
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> wrote in message
    news:3F067BB6.2090802@poczta.fm...
    > plusz wrote:

    > Myślę, że banki są w stanie wynegocjować stawki rzędu 3 gr za SMS.

    1. myślę, że jednak nie

    poza tym, jaki to interes płacić nawet 3 gr za każdy zlecany przelew ? nawet
    powyżej pewnej kwoty ?

    myślę, że bardziej zorientowani powinni policzyć dokładniej, ale załóżmy, że
    z 400 000 klientów co piąty wykona raz w miesiącu przelew
    załóżmy, że SMS kosztuje 10 groszy

    z tego wychodzi 80 000* 0.1 zł = 8000 miesięcznie ... hmm. niby nie duża
    kwota :) - 2 etaty - 96 000 rocznie ... to już wymierna strata

    dochodzi jeszcze jeden problem

    operatorzy SMSów nie gwarantują czasu dostarczenia wiadomości
    a bank internetowy cechuje się tym, że masz dostęp on-line , czyli wysyłasz
    przelew wtedy kiedy chcesz

    a więc załóżmy, że bierzesz się do wysłania przelewu, przygotowujesz go, a
    system pyta o kod SMS
    składasz zamówieni na kod SMS, a kod przychodzi po 7 godzinach :) takie
    rzeczy się zdarzają

    wygasa sesja Web, i logujesz się "od początku"

    albo nie masz np. zasięgu w komórce - jak wtedy wykonać przelew ?

    z tego wynika oczywiście zdenerwowanie klientów, zwiększony napływ pytań i
    zgłoszeń klientów, którzy średnio potrafią obsługiwać telefon komórkowy
    (wiem z doświadczenia) - moim zdaniem wady przewyższają korzyści

    no ale myślę, że banki najlepiej potrafią zanalizować sytuację

    --
    pozdrawiam
    plusz