  • 11. Data: 2009-02-24 11:12:26
    Temat: Re: Wyższe marże dla hipotecznych?
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Emka" <e...@o...eu> wrote in message news:go0jjn$279$1@news.onet.pl...
    > "MarekZ" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Aha, a kto będzie za to płacił i z czego? Znaczy się za tę adaptację, a
    > potem za użytkowanie?

    A "podarują" to gminie...i wtedy ten nowy właściciel "dykty" bedzie mial
    problem z czynszem i mediami.

    > Za co? Przypominam, że banki wychodzić będą z poziomu strat, więc uważasz,
    > że miałby jeszcze ładować kasę w takie "inwestycje"?

    Ja bym tak zrobił, wiec sądzę że bank podobnie.
    Znając procedurę eksmisyjną można albo żądać od gminy rekompensaty albo iść
    w dyktę.
    Jesli lokal w defaulcie jest nowy to sie nie ma co bawić w gminne
    przepychanki.

    > Kto je kupi i za co, tak by opłacało się to bankom?
    > (Z)biednieje całe społeczeństwo, a nie tylko kredytobiorcy.
    > Spektakularnie nie (z)biednieją jedynie pojedyncze grupy społeczne, ale
    > one już mają swoje apartementy.
    > Poza tym przecież "po kosztach" banki nie będą tych lokali sprzedawać, bo
    > w jakim celu?

    i to jest jedyny problem... ale sądze ze lokale kupione za 500K powinny
    pójśc za 250k...
    A jaki mają cel wziąc 250K ... a czemu niby nie, koszt pozyskania 250K na
    rynku jest w tej chwili ogromny (depozyty na 8% trzeba dawać). A te reszte
    250K i tak sie sciągnie z pensji .. tyle że dłużej trzeba poczekać.
    A kasa ( te 250k) jest potrzebne dziś i teraz.

  • 12. Data: 2009-02-24 11:49:18
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Michal Jankowski pisze:
    > Nie z pustostanami, bo u nas jest bardzo trudno kogos wyeksmitowac.
    teoretycznie nie ma eksmisji na bruk, ale to chyba dotyczy tylko lokali
    komunalnych czy wszystkich? Mógłby się jakiś prawnik wypowiedzieć?

    W jaki sposób bank może eksmitować osobę mającą problemy ze spłatą
    kredytu hipotecznego?

  • 13. Data: 2009-02-24 12:11:07
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Radek Wroclawski" <r...@n...pl> wrote in message
> [...]
    > komunalnych czy wszystkich? Mógłby się jakiś prawnik wypowiedzieć?
    >
    > W jaki sposób bank może eksmitować osobę mającą problemy ze spłatą kredytu

    Bank bezpośrednie nie może, ale komornik to i owszem. Przekazuje sprawe
    "kredytu" do komornika a ten dochodzi wierzytelnosci z nieruchomosci ..
    sprzedajac z lokatorem ( o ile ktos kupi ) albo przeprowadza eksmisje i
    dopiero potem sprzedaje. Bank moze "pomoc" komornikowi wzkasujac lokal
    zastępczy...

    george