  • 1. Data: 2006-04-10 07:31:50
    Temat: Wyłudzenie pożyczki
    Od: "kec" <z...@p...onet.pl>

    Witam. Ktoś wcześniej pisał już o wyłudzeniu kredytu ,z calego postu
    wywnioskowałem ,że bank nie interesuje się dokumentami które przedstawia
    pożyczkobiorca?. Na umowie o pracę ,czy na zaświadczeniu o zarobkach mogą
    widnieć "lewe" pieczątki ,to nie problem wyrobić sobie pieczęć ... Więc w
    jakim zakresie bank sprawdza czy wniosek i zaświadczenia są prawdziwę ???

    Kec

  • 2. Data: 2006-04-10 08:14:30
    Temat: Re: Wyłudzenie pożyczki
    Od: "Marcin" <...@...a>

    >Więc w jakim zakresie bank sprawdza czy wniosek i zaświadczenia są
    >prawdziwę ???

    tak samo jak kazda inna instytucja ktorej przedstawiasz zaswiadczenie o
    zarobkach,
    moze (nie musi) zkontaktowac sie w wydawca zaswiadczenia. proste i skuteczne

    M.

  • 3. Data: 2006-04-10 08:21:45
    Od: "kec" <z...@p...onet.pl>

> [...]
    > zarobkach,
    > moze (nie musi) zkontaktowac sie w wydawca zaswiadczenia. proste i

    No tak, a jesli na pieczatce firmowej którą ktoś sobie sam wyrobi poda swój
    numer telefonu lub inne dane kontaktowe ? Wydaje mi się ,że bank powinien
    pozyskiwać jakieś informacje od odpowiednich urzędów ,czy tak nie jest ?

    Kec

  • 4. Data: 2006-04-10 08:50:14
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    kec napisał(a):

> [...]
    > pozyskiwać jakieś informacje od odpowiednich urzędów ,czy tak nie jest ?

    Od jakich urzedow ? ABW, AW ?

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 5. Data: 2006-04-10 08:57:25
    Od: "kec" <z...@p...onet.pl>

    > Od jakich urzedow ? ABW, AW ?
    >

    > --
    > pozdrawiam
    > Mithos

    Urząd Skarbowy, Urząd pracy , Urząd miasto .. co by bank mógł sprawdzić czy
    aby napewno taka firma istnieje, Czy aby napewno ktoś taki jest w niej
    zatrudniony itp ...

    Kec

  • 6. Data: 2006-04-10 09:00:53
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    kec napisał(a):

    > Urząd Skarbowy, Urząd pracy , Urząd miasto .. co by bank mógł sprawdzić czy
    > aby napewno taka firma istnieje, Czy aby napewno ktoś taki jest w niej
    > zatrudniony itp ...

    Takie procedury moglby trwac BARDZO dlugo, a jak ktos chce np. 2 tys w
    gotowce to nie bedzie na to czekal miesiac.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 7. Data: 2006-04-10 09:28:07
    Od: "Patyk" <p...@p...onet.pl>

    > Więc w jakim zakresie bank sprawdza czy wniosek i zaświadczenia są
    > prawdziwę ???

    Banki maja swoje bazy (od wczesniejszych kredytobiorcow) jezeli dana
    firma wystepuje pierwszy raz u nich wtedy zazwyczaj "poswiecaja jej wiecej
    uwagi", jezeli zas wystepuje i jest ok. wystarczy telefon do pracodawcy
    ewentualnie potwierdzenie czy tel jest zarejestrowany na firme (podany na
    pieczatce). Niektore banki (szybkie kredyty ratalne) udzielaja kredytow z
    "automatu" na podstawie scoringu (wiek zarobki stan cywilny forma
    zatrudnienia samochod kwota kredytu okres kredytu itp itd) czasami obowiazek
    potwierdzenia zatrudnienia jest po stronie sprzedawcy lub posrednika. Jezeli
    ktos sie zna mozna latwo wyludzic kredyt pytanie tylko czy warto smiecic
    sobie w kartotece. Poza tym gdy bank nakryje delikwenta zazwyczaj zglasza to
    na Policję.
    Pozdrawiam
    Patyk

  • 8. Data: 2006-04-10 14:15:55
    Od: ...@...c

    Dnia Mon, 10 Apr 2006 10:21:45 +0200, kec napisał(a):

> [...]
    > pozyskiwać jakieś informacje od odpowiednich urzędów ,czy tak nie jest ?

    Na jakiej podstawie jakikowiek urząd przekazuje dane firmom prywatnym? Bank
    sam sprawdza w miarę możliwości jeżeli kwota jest niska to zazwyczaj tel.
    do wystawcy zaświadczenia + sprawdzenie w bazach telfonicznych czy istnieje
    telefon na taką firmę czy reklamują się gdzieś.Czasami dzwoni do firmy obok
    lub wręcz osoby prywatnej anonimowo pytając się że np. szuka nr. telefonu
    do tej firmy itp bzdury - zazwyczaj bardzo skuteczne.

    --
    pozdrawiam,

  • 9. Data: 2006-04-10 15:04:26
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Mon, 10 Apr 2006 16:15:55 +0200, ...@...c wrote:

    >Na jakiej podstawie jakikowiek urząd przekazuje dane firmom prywatnym? Bank

    niektóre dane (np. o przedsiębiorcach) sa jawne.
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 10. Data: 2006-04-10 16:30:58

    Dnia Mon, 10 Apr 2006 17:04:26 +0200, Jarek Andrzejewski napisał(a):

    > niektóre dane (np. o przedsiębiorcach) sa jawne.

    KPA nie przewiduje telefonicznego przekazywania danych (to by było tyle na
    temat pożyczek w 15 minut).

    --
    pozdrawiam,