  • 11. Data: 2005-04-25 18:01:58
    Temat: Re: Wyjazd do USA
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Ds wrote:
    > Moi drodzy witam i na wstępie przepraszam jeśli to pytanie się powtarza
    > ale mam do Was pytanie. Czy gdybyście wybierali się do USA to
    > bralibyście gotówkę czy dopiero na miejscu wypłacali gotówkę przy
    > pomocy kart płatniczych. Mam dwie jedną z mBaku (Visa Electron) i
    > Maestro z BPH. Czy też może za pomocą tych kart nic nie da się zrobić w
    > USA ?
    > Z góry dzięki za informację

    pekao s.a i visa classic dolarowa, debetowa.

    1. ma oddzielne konto, na które ktoś, lub ty sam przelewasz pieniądze.
    2. po drugie jest w dolarach
    3. po trzecie jest wypukła.
    4. nie trzeba mieć żadnej historii, kredytowej, zaświadczeń o zarobkach
    i zdaje się nawet konta w pekao s.a, bo jest po prostu debetowa ile
    wpłacisz tyle wydasz. CO najwyżej jak nie masz konta to będziesz musiał
    zdeponować jakąś kwotę chyba 150 dolarów, ale to nie jest blokada, można
    ją po wydaniu karty od razu wydać.

  • 12. Data: 2005-04-25 18:06:38
    Od: "XYZ" <x...@c...net>

    "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> wrote in
    message news:d4j2ka$f56$1@news.onet.pl...

    > hmm - wyplata w USA 10 zl niezaleznie od kwoty, tylko karty sa rozliczne w
    > EURO, czyli + 2% dojdzie od kwoty transakcji.
    > Jednym slowem nie za bardzo sie oplaca.

    Wyjmowalem z karty mBank w TCF w Chicago w lutym. Policzono mi wowczas
    wybranie $300 po kursie $1=2,98zl. Nie bylo zadnego przeliczania na Euro....

  • 13. Data: 2005-04-25 18:48:26
    Od: K.N. <l...@o...pl>

    >dokladnie, ale np VE w lukasie tez jest w euro i wyplata gotowki to 10 zl +
    >3%
    >wiec nadal mbank ciut ciut lepiej :(

    A w inteligo jest za 2% (nie mniej niz 10 zl), ale juz w usd. Jest tez
    Fortis, gdzie wyplaty sa za darmo, ale kursy kiepskie (nie wiem jak z
    rozliczeniami).

    Pzdr.
    Lack

  • 14. Data: 2005-04-25 19:29:46
    Od: "XYZ" <x...@c...net>

    Najlepsza karta do wyplat w cash machines jest do USA karta Citibank. Zero,
    total zero oplat za wyplaty z bankomatow Citibank w USA...

  • 15. Data: 2005-04-25 20:23:32
    Od: "Andrzej Zacharewicz" <n...@n...pl>

    "K.N." <l...@o...pl> wrote in message

    > A w inteligo jest za 2% (nie mniej niz 10 zl), ale juz w usd. Jest tez
    > Fortis, gdzie wyplaty sa za darmo, ale kursy kiepskie (nie wiem jak z
    > rozliczeniami).

    z debetowych to najlepsze do uzytku w usa sa: VC USD w Pekao (do platnosci
    bezgotówkowych) oraz Maestro z Citibanku przypiete do subkonta w USD (do
    bankomatów).
    w przypadku kart kredytowych i charge to duzego wyboru nie ma.

    Pozdr

  • 16. Data: 2005-04-25 20:48:16
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    XYZ wrote:
    > Najlepsza karta do wyplat w cash machines jest do USA karta Citibank. Zero,
    > total zero oplat za wyplaty z bankomatow Citibank w USA...

    tylko po co wypłacać z ATM skoro wszędzie można zapłacić kartą.

  • 17. Data: 2005-04-25 23:36:37
    Od: "XYZ" <x...@c...net>

    "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> wrote in message
    > tylko po co wypłacać z ATM skoro wszędzie można zapłacić kartą.

    Czasami jest potrzebny cash......

  • 18. Data: 2005-04-25 23:38:52
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces witek <w...@g...pl.spam.invalid> zwrócił błąd:

    > tylko po co wypłacać z ATM skoro wszędzie można zapłacić kartą.

    Niektórzy tubylcy nie przyjmują kart. Np. jak za pokój w domu prywatnym
    płacisz czy cuś...

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 19. Data: 2005-04-26 07:03:51
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    witek napisał(a):

    > tylko po co wypłacać z ATM skoro wszędzie można zapłacić kartą.

    po pierwsze nie wszędzie (nawet rzadziej, niz częściej), po drugie -
    kartą, ale wypukłą. Plaskacze są traktowane jako karty do bankomatów

    M.

  • 20. Data: 2005-04-26 07:28:57
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> writes:

    > po pierwsze nie wszędzie (nawet rzadziej, niz częściej), po drugie -
    > kartą, ale wypukłą. Plaskacze są traktowane jako karty do bankomatów

    Ale to wymaga raczej przekonania sprzedawcy, zeby przejechal karta
    przez czytnik, a nie jest jakas "funkcja systemu" 8-)

    MJ