  • Data: 2004-05-14 07:45:19
    Temat: Re: Wplatomaty w MultiBanku
    Od: Wojciech Nawara <u...@W...nawara.info> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Kuba napisał:

    > Właśnie. W jaki sposób rozpoznawane są fałszywki w takich sytuacjach.
    > Przy wpłatomacie jest to mniejszy problem, bo wiadomo na czyje konto
    > kasa była wpłacana więc fałszywki nie księgujemy, a delikwenta
    > bierzemy "do galopu",

    No właśnie tak się zastanawiam.

    1. delikwent usiłuje wcisnąć fałszywkę w kasie banku - obsługa od razu
    wzywa policję, right?

    2. delikwent usiłuje wcisnąć fałszywkę do wpłatomatu - jeśli maszyna się
    nie zorientuje, a ktoś później to zauważy - wiadomo czyja to jest kasa,
    policja, right ?

    3. delikwent usiłuje wcisnąć fałszywkę do wpłatomatu - maszyna odrzuca
    próbę, bo się zorientowała - co robi? grzecznie oddaje pieniążek
    właścicielowi i informuje, że nierozpoznany, czy może też zabiera
    banknot, drukuje potwierdzenie i daje 'do sprawdzenia' ?

    > ale np. na stacjach NESTE? ok - kamery,
    > ale rejestracja może być zafajdana, a nikt mi nie broni tankować
    > w kominiarce. Lejemy pełny bak za 2 stówy i sprzedajemy za rogiem
    > po 2.5/l już za prawdziwą kasę.

    Jeśli maszyny na Neste byłyby możliwe do oszukania, to nawet odkręcanoby
    blachy - i nikt by nikogo nie złapał.

    PS czy jakieś polskie wpłatomaty przyjmują bilon ?