    From: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Wkrótce koniec świata?
    Date: Tue, 29 Mar 2022 16:30:21 +0200

    W dniu 29 mar 2022 o 11:07, Olin pisze:

    > Chodziło mi o to, że bo zbombardowaniu elektrowni ładunkiem
    > konwencjonalnym i ewentualnym uszkodzenia reaktora, uran
    > z jego rdzenia nie wybuchnie, bo nie może.

    Jeśli jądrowy ładunek bojowy zbombardujesz -- też niekoniecznie
    wybuchnie. Do jądrowego wybuchu potrzebne jest skupienie ;) nie
    rozproszenie. W jądrowej bombie potrzebne jest ukierunkowanie
    konwencjonalnego wybuchu takie, by zmniejszyło objętość uranu
    lub plutonu, a raczej -- by zmniejszyło powierzchnię tracenia
    neutronów.

    Ale paliwo reaktorowe może wybuchnąć inaczej -- rozsiewając
    promieniotwórcze izotopy (choćby cez) na duże odległości.
    Te izotopy już tam są -- reakcje jądrowe trwały jakiś czas,
    skoro reaktor pracował. Ta praca to powolne, kontrolowane
    reakcje rozpadu takiego samego jak w bombie, czyli produkcja
    nowych pierwiastków, w tym promieniotwórczych izotopów...
    Nie jest potrzebny wybuch jądrowy do powstania szkodliwych
    izotopów -- zaś wybuch jakikolwiek może przenieść te izotopy
    na duże odległości... Cez (dający beta-) jest wchłaniany przez
    nas bez względu na to, czy jest izotopem promieniotwórczym, czy nie...

    Sam uran czy pluton są chemicznie toksyczne -- także naturalny
    uran (238 bodajże) jest toksyczny, choć promieniuje tak sobie.

    Aby było jasne -- nie wiem, jak powstaje cez137 w reaktorze uranowym.
    (chyba nie jest pierwotnym produktem rozpadu uranu236, czyli izotopu
    uranu235_z_wchłoniętym_neutronem) Może kiedyś uzupełnię tę wiedzę...
    [inaczej niż ~empirycznie?...]

    -=-

    IMO nie grozi nam teraz cez137 -- grozi nam atak na naszą psychikę.
    Grozi nam odczłowieczenie -- przekształcenie nas w Moskali, czy
    raczej w Mongołów... Grozi nam zdziczenie podobne do tego, któremu
    ulegli przodkowie obecnych Rosjan...

    Podczas wojny należy ocalić własną osobowość. Nie jest celem
    zniszczenie jak największej liczby sprzętu lub ludzi przeciwnika,
    lecz zachowanie własnej tożsamości...

    Odczłowieczanie jest podobne do wirusowej choroby -- nasze własne
    komórki budują złowrogie nam białka, zamiast korzystnych... Podobnie
    z wojnami -- potrafią przebudowywać ludzką psychikę tak, iż niszczymy
    nas samych, choć myślimy, że budujemy...

    Chorego na CoViD można spalić -- by nie zarażał innych, ale można
    uzdrowić, czyli wymordować tylko komórki zaatakowane patogenem...

    -=-

    Ponad 70% Rosjan, ponad 50% Francuzów itd. popiera zbrodnie na Ukrainie?
    Czy znają cenę tej interwencji? Czy wiedzą, jak mocno zbiednieją? Ilu
    ludzi wymordują? Co zyskają poza kalectwem i zniszczeniem?...

    Na razie raczej wołają:

    - Ale czad jaki!!!

    gdy słyszą upomnienia typu:

    - Przecież to pali się twój samochód...

    Bogaci zarobią na tej wojnie -- biedni: zbiednieją, stracą życie lub
    zdrowie... Bogatych wybiorą do władz biedni -- ofiary tej zbrodni...

    Wielcy zasiądą do stołów obrad i wytyczą: kierunki ewakuacji, nowe
    granice, słuszne postanowienia... Wskażą (może i ukarzą) winnych...
    Za wszystkie zbrodnie każą zapłacić najmniej winnym?...

    Iwan Groźny sprawnie poczynał -- sam będąc mentalnie zżerany
    myśleniem swych ofiar...

    Złapał Kozak Tatarzyna -- a Tatarzyn za łeb trzyma...

    --