    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Wkrótce koniec świata?
    Date: Tue, 29 Mar 2022 00:39:53 +0200

    "cef" 62413ac0$0$484$6...@n...neostrada.pl

    W wyniku reakcji rozszczepiania powstają radioaktywne izotopy
    (choćby cez_chyba_137 i bar_chyba_140) które dostają się do
    grzyba i opadaja na dużym obszarze...

    Na małym obszarze mogą być też resztki
    samego ładunku -- tak było w Czarnobylu.

    > Widzę, że nie potrzebujesz wyjaśnień w kwestii
    > skutków, a brakuje Ci tylko wyobraźni.

    Od Twej wyobraźni wolę fakty.

    > Skoro jesteś zorientowany, to może pomyśl o tym, że nie muszą zaraz rzucać iluś tam
    megaton,

    Nie rzucają -- bojowe głowice nuklearne zwykle mają znacznie
    mniejszą energię. Są nawet mikrusy o energii kilkunastu ton TNT.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Walizkowa_bomba_jądrow
    https://defence24.pl/renesans-malych-glowic-atomowyc
    h-analiza

    > żeby zmiatało całe miasta w Polsce.

    Jakie miasto? -- Warszawę z jej przybudówkami czy Opatowiec?

    > Nie sądzę, żeby zabił mnie podmuch jak taką mini rakietę odpalą gdzieś daleko.

    Bóg Cię osądzi -- nie Ty Jego...
    Rzeczywistość Cię osądzi -- nie Ty ją...

    https://historia.wprost.pl/ciekawostki-historyczne/1
    0357074/car-bomba-najwieksza-eksplozja-bomby-wodorow
    ej-w-historii.html

    Hirosima była drewniana... Niecała? -- tuż pod bombą był
    murowany/żelbetowy budynek, którego ruiny stoją do tej pory...

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Pomnik_Pokoju_w_Hirosz
    imie

    > Może nawet nie odpalą rakiety - wystarczy że nastąpi wybuch w elektrowni gdzieś tam
    w Charkowie i przyjdzie do nas chmura tego,
    > czego nie rozumiesz.

    Chmura podobna do tej z Czarnobyla? -- Tam nie było wybuchu jądrowego...
    W Czarnobylu wybuchł wodór -- nie zsyntetyzowały się jądra wodoru jak
    w termojądrowym ładunku nuklearnym, lecz doszło do chemicznej reakcji
    połączenia wodoru z tlenem, czyli powstania wody...

    > PS
    > W wizję końca świata (reakcyjnego zasypywania się kolejnymi bombami) nie wierzę.

    Twa wiara -- twa sprawa...

    -=-

    Mam drobne zmiany w tarczycy -- ponoć połowa Polaków ma podobne lub gorsze...

    -=-

    Być może zabiłoby Cię najpierw gamma, zanim zdołałbyś zrozumieć,
    co jest grane -- ale być może o swej śmierci dowiedziałbyś się
    znacznie później...

    -=-

    Ogólnie są trzy promieniowania jonizujące -- alfa, beta i gamma:
    - cząstki alfa to jądra helu, czyli dwa neutrony i dwa protony
    - beta -- to promieniowanie elektronowe lub pozytonowe
    (badania PET opierają się o pozytonowe beta+)
    - gamma to inaczej rentgen lub x; czyli najwyższej częstotliwości
    (czyli także najwyższej energii) promieniowanie elektromagnetyczne

    Przed alfa uchroni kartka papieru, ale można zjeść coś z alfa...
    Promieniowania jonizujące ma energię zdolną do niszczenia DNA.
    Tuż po łyknięciu sporej dawki można nadal funkcjonować, ale
    komórki nie rozmnażają się poprawnie, więc organizm umiera...
    Normalnie łykamy dawki gamma, ale małe -- nieszkodliwe. Zbyt
    duże mogą dać od razu widoczne poparzenia...

    Popromienna choroba jest efektem zbyt rozległego uszkodzenia DNA.
    Resztę znajdziesz w necie bez trudu:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Choroba_popromienna

    -=-

    Wyobraźnia/intuicja tu raczej na nic -- nie masz wzorców pobudzających wyobraźnię...

    -=-

    Obok ładunków jądrowych czy termojądrowych są tak zwane brudne bomby...

    Działa potrafią strzelać zubożonym uranem -- który potrafi wybuchać
    a (jako meta ciężki) jest rakotwórczy...

    Samo zapylenie (powstałe jakkolwiek -- jadącymi czołgami, konwencjonalnymi
    wybuchami czy jądrowymi) może być bardzo szkodliwe...

    Można też umierać z: zimna, łaknienia czy głodu...

    --