  • Data: 2022-03-27 00:33:29
    Temat: Re: Wkrótce bankructwo Rosji
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "cef" 6232c195$0$474$6...@n...neostrada.pl

    > PiS nie będzie robił nic, bo to umie najlepiej.

    Umie mącić w podatkach!

    > Tylko głupi tego nie zrozumie jak takie zadry
    > siedzą w ludziach. Spójrz na podział w naszym społeczeństwie
    > po jakiej linii przebiega.

    Nie znam tej linii -- jeśli chcesz, wyjaśnij.

    > Tylko matematycznie. Efekty uboczne zostają.

    Ukraińcy mają niższe aspiracje niż ci,
    którzy wybyli z Polski na Zachód Europy?

    > Nie będziesz pewnie też okazywał swojej niechęci Ukraińcom.

    Nie będę. Nie tylko Ukraińcom -- ogólnie nie okazuję niechęci
    obcokrajowcom. Jako dziecko dużo podróżowałem z rodzicami -- na
    kempingach czy prywatnych kwaterach miałem dużo do czynienia
    z różnymi: nacjami, kulturami, językami, obyczajami, religiami...
    Nie ma we mnie niechęci do obcokrajowców. Po kilkudziesięciu
    latach pamiętam konkretne osoby, konkretne rozmowy itd...

    Ogólnie wychowywano mnie zgodnie z zasadą, że: Białorusini, Litwini,
    Ukraińcy, żydzi (religia, dlatego mała litera) to Polacy... Nierzadko
    na pytanie zadane komuś starszemu z zachodniej (prawobrzeżnej) Ukrainy
    typu: ,,czy znasz język polski?'' padała odpowiedź typu: ,,jak mogę nie
    znać?''... Tak mnie wychowano -- tak mi zostało... Nawet Łotyszy czasami
    nazywano Polakami... Słowacy i Węgrzy (zwłaszcza Węgrzy!) byli zwykle
    przyjaźnie nastawieni do Polaków... Ale ludzie z Berlina czy Niderlandów
    lub Denmarku (tak ich nazywałem choćby z powodu samochodowych naklejek)
    też byli życzliwi wobec Polaków...

    Nie lubię narodowych państw. Państwo (policja, prawodawstwo, sądownictwo,
    wojsko itd.) wg mnie powinno traktować każdego tak samo bez względu na:
    pochodzenie, płeć, rasę, religię itd...

    > Może wybierałeś złych władców?

    Nie wybieram.
    [nie mam z kogo/czego; sam zaś nie garnę
    się do sprawowania władzy nad ludźmi]

    > Albo miałeś słaby wpływ na nich?

    -=-

    Spróbuje wpłynąć:

    Ukraińskie dzieci nie znają języka polskiego?
    Ależ razem z nimi przybyły tu ukraińskie kobiety,
    wśród których na pewno są nauczycielki -- matematyka,
    fizyka czy inne nauki nie zależą od języka czy narodowości...

    Niejedna ukraińska kobieta jest lekarzem -- te dzieci na
    pewno potrzebują opieki lekarskiej... Także polskie dzieci,
    czy Polacy w ogóle... Człowiek z Ukrainy czy z Polski -- ta
    sama budowa ciała...

    Przybyszy trzeba zmieszać z Polakami bez odbierania im ich
    języka czy kultury w ogóle, wliczając w to ich religię.

    WWPutin II Okrutnik przegrał swą życiową szansę! Teraz
    szansę mają Polacy! Bez Ukrainy Rzeczpospolita Obojga
    Narodów umarła -- wbrew słowom polskiego hymnu. To samo
    czeka Rosję teraz -- wystarczy po prostu brać, co Bóg daje!!!
    Na Ukrainę słać Pioruny itp. broń -- a z Ukrainy przyjmować
    uchodźców, dając im szansę na normalne życie w Polsce!
    Normalne -- wg polskich norm, nie rosyjskich! Szansę taką
    samą jak Polakom tu urodzonym. Gdy po wojnie przybysze zechcą
    powrócić na Ukrainę -- pomóc im w odbudowie ich kraju, wyniszczonego
    rosyjską ,,pomocą''... Zaś obecną Rosję -- trzeba pociąć i poddać
    okupacji takiej, jakiej poddano Niemcy czy Japonię po IIWW, choć
    znacznie dłużej trwającą, za którą kiedyś ludzie żyjący na terenach
    obecnej Rosji będą wdzięczni...

    [obaczym, czy rzymskokatolickie kościoły zostaną udostępnione popom
    i prawosławnym wiernym; polskokatolickie też mogą udostępnić się tym
    dzieciom Boga, które żegnają się z prawej strony na lewą... inni
    protestanci także mogą przygarnąć wschodnich wyznawców Chrystusa,
    żeby nie napisać -- wyznawców wschodniego Chrystusa]

    Jan III Sobieski zmieszał Tatarów z Polakami -- świat z tego powodu zmarł?
    Potomkowie tamtych Tatarów żyją dziś niedaleko mnie -- z dumą przypominając,
    iż prawa do życia tutaj nadał im polski król! Zachowali swoją wiarę, lecz
    stali się Polakami! Nie zabrakło polskiej ziemi rdzennym Polakom po tym,
    jak osiedlono tutaj Tatarów!

    -=-

    Wszędzie ta sama ziemia jest, naucza mądrość
    Wszędzie człowiek białymi łzami płacze, Matki kołyszą dzieci
    Księżyc wschodzi i biały dom buduje nam
    https://www.piosenkaztekstem.pl/opracowanie/przemysl
    aw-gintrowski-odpowiedz/

    Zbigniew Herbert to mądry człowiek!