  • Data: 2022-03-18 21:33:53
    Temat: Re: Wkrótce bankructwo Rosji
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 18.03.2022 o 20:49, J.F pisze:
    > Dzis TVPiS podaje, ze 87% Rosjan popiera dzialania na Ukrainie,
    > a 75% "popiera" nuklearn atak na Polske.

    Trudno mi się do tych danych odnieść. Zastanawiam się, jak oni te dane
    gromadzili. Tak, czy siak pewną nadzieję daje to, że decyzje o ataku
    nuklearnym raczej w referendum nie będą podejmować. Pewną nadzieję daje
    również konstatacja, że w sumie PiS-owi na rękę jest wykazywanie, jacy
    ci Rosjanie są straszni. Większa zasługa, jak to ogarnął.

    Co do poparcia działań na Ukrainie, to wpływ na to może mieć przekaz
    wiadomości w ich mediach. Nie wiemy tak naprawdę, co wiedzą Rosjanie i
    na jakiej podstawie udzielają (bądź nie) poparcia. 87% poparcie bardziej
    świadczy o skutecznej polityce informacyjnej Putina, niż o złej woli
    Rosjan. No i o nieskuteczności informowania Rosjan przez nas.

    Zresztą nie wiadomo, jakie byłoby u nas poparcie dla Ukrainy, jakby nie
    określony przekaz u nas. Generalnie, to teraz nikt prawdy nie pisze.
    Pewnym jest, że Rosja chciała przez zaskoczenie zmienić władze Ukrainy i
    im się to nie udało. Nie udało się nie z tego powodu, ze Ukraina jest
    szczególnie silna. Nie udało, bo po prostu nikomu to nie było na rękę.
    Ukraina dostała wsparcie w broni ppanc i plot na takim poziomie, że
    przerosło to po prostu Rosjan. Armia rosyjska spokojnie mogła wygrać w
    jakiejś walnej bitwie, ale trafili na partyzantkę. Nie są w stanie
    zwalczyć każdego piechura taszczącego wyrzutnię rakiet. Próbując do nich
    strzelać walą w ludność cywilną. To nie dość, że nie odnosi skutku
    wojskowego, to jeszcze wzmaga opór innych krajów oraz samych Ukraińców.

    To, ze kolumny stoją, to nie tylko - moim zdaniem - wynik braku paliwa,
    ale również tego, ze nie mają gdzie jechać i po co. Przecież koło tych
    pojazdów nie widać żołnierzy. Żołnierze poszli walczyć. po co mają puste
    transportery jechać dalej? O ile czołgi i BWP są pojazdami, których
    miejsce jest na styku walczących, to transportery MT-LB, czy ciężarówki
    już nie.

    --
    Robert Tomasik.