    From: Arkadiusz Wojcik <A...@f...interia.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Wirtualna reklamacja... (długie)
    Date: Mon, 21 Jan 2002 12:16:43 +0100

    Bartłomiej Rozkrut wrote:

    > Wszystko wskazuje, iż Państwa system bankowości pobrał podwójnie kwotę
    > z transakcji eKartą. Pierwszy raz przy autoryzacji karty w eCard SA (z eKarty),
    > drugi po zaksięgowaniu w systemie (z eKonta). Jest to o tyle nieprzyjemne, gdyż
    > liczyłem na bezpieczne, bezproblemowe zakupy w internecie, a nie problemy które
    > niepotrzebnie zajmują mój czas.

    Wszystko wyglada na to, ze "zaksiegowanie transakcji" (albo inaczej
    przelanie kasy za towar) z merlina nie spowodowalo zdjecia blokady tej
    kasy. Czyli w sumie: blokada eCard 42zl, rozliczenie z merlinem 42zl...
    Blokada i tak by sama spadla, bodajze po 7 dniach od autoryzacji.

    Natomiast co do kwestii ladowania i rozladowywania eKarty, to chodzi tu
    bardziej o autoryzacje transakcji a nie o jej rozliczenie. Nie trudno
    wyobrazic sobie sytuacje, ze kupuje np. W Merlinie za 100 zl, po czym
    rozladowywuje karte po to zeby Merlin nie mogl pobrac zaplaty za paczke
    juz do mnie wyslana. I gdzie wtedy Merlin ma szukac tych pieneidzy?

    A.