  • 11. Data: 2009-02-19 20:41:55
    Temat: Re: Wielkość liter w gestii klienta - gdzie?
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent Edward Malinowy nadaje:

    > mam taką możliwość? - szczególnie interesuje mnie Inteligo oraz ING
    > Direct.

    Aby prawidłowo wypełnić druk polecenia przelewu, należy dużymi
    drukowanymi literami, każda w osobnej kratce, wypełnić długopisem, mocno
    dociskając...

    ...ale inteligo to olewa
    http://www.inteligo.pl/infosite/print/pomoc_faq-prze
    lewy.htm
    punkt 19

  • 12. Data: 2009-02-19 20:42:21
    Od: "Edward Malinowy" <e...@n...spam.pl>

    <q...@x...gazeta.pl>

    > W Inteligo (nie ipko) system nie ingeruje w wielkość liter.
    > W Citi natomiast zmienia na duże (przelewy z karty)

    Z zamieszczonych postów w tym temacie wysuwam wniosek, że w przypadku mBanku
    i City (jakieś jeszcze banki?) system wie lepiej od klienta co jest dla
    niego dobre i zmienia mu wbrew jego woli wielkość liter.
    W przypadku innych banków (na razie wiemy, że zalicza się do nich PKO BP)
    takich cyrków nie ma.

    Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

    PS. Jeżeli ktoś może potwierdzić jak się ma sprawa w przypadku ING (konto
    direct) będę bardzo wdzięczny.

  • 13. Data: 2009-02-19 21:04:32
    Od: "Edward Malinowy" <e...@n...spam.pl>

    "Ianus" news:gnkcrs$rgn$1@news.onet.pl

    > skoro tak to skąd w przelewach przychodzących litery małe i duże? bank
    > odbiorcy ustala?

    Raczej nie, no bo jak wytłumaczyć sytuację, w której:
    1. przelew wykonany z mBanku (same duże litery) do Getinu -> przelew jest
    zaksięgowany na rachunku w Getinie z samymi dużymi literami.
    2. przelew wykonany z Getinu (duże i małe litery) do mBanku - > przelew jest
    zaksięgowany na rachunku w mBanku z dużymi jak i małymi literami tj. małe
    litery nie zostały zastąpiony dużymi mimo, że system mBanku odgórnie zmienia
    wszystkie przelewy wychodzące i przychodzące (przelew wewnętrzny).

  • 14. Data: 2009-02-19 21:08:01
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Sprawdź może "Sezam".
    JaC

    -----

  • 15. Data: 2009-02-19 21:34:34
    Od: "Edward Malinowy" <e...@n...spam.pl>

    "JanKo"news:gnkg6p$8li$1@inews.gazeta.pl

    > Aby prawidłowo wypełnić druk polecenia przelewu, należy dużymi
    > drukowanymi literami, każda w osobnej kratce, wypełnić długopisem, mocno
    > dociskając...

    Ale my tutaj nie piszemy o druku polecenia przelewu (papierek) ale jego
    elektronicznym odpowiedniku :)

    I o nim inteligo pisze m. in.:

    "Oznacza to, że niektóre znaki nie mogą być używane do ustalenia szczegółów
    przelewu, ponieważ ich zastosowanie spowodowałoby niewykonanie zlecenia
    (ograniczenia Krajowej Izby Rozliczeniowej). Podstawowe znaki niedozwolone
    to: cudzysłów (""), tylda (~) i znak | (ten znak można uzyskać po wciśnięciu
    jednocześnie klawiszy "Shift" i "\" ). Znakami dozwolonymi są wszystkie
    cyfry, litery (małe i duże, także polskie), spacje oraz znaki
    interpunkcyjne, np.: ! # $ % & ' ( ) * + , - . : ; < = > ? @ [ \ ] ^ _ `
    { }. Dodatkowo podczas wypełniania formularza przelewu do ZUS lub US nie
    można stosować znaku "+"."

    Jest tam napisane, że dozwolone są litery małe i duże, czyli IMO bank
    pozwala klientowi zdecydować jakie litery są dla klienta najlepsze (małe czy
    duże) a nie narzuca mu tego co jakiś programista zaprogramował i AMEN. :)

  • 16. Data: 2009-02-19 21:37:06
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail U...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > skoro tak to skąd w przelewach przychodzących litery małe i duże? bank
    > odbiorcy ustala?

    sprawdziłem wlasnie na swoim koncie i masz racje - sa i małe i duze.
    Ergo: kashmiri nie ma racji.

    Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

  • 17. Data: 2009-02-19 21:55:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Edward Malinowy wrote:
    > "witek" news:gnk824$mga$2@inews.gazeta.pl

    > Brawo! Za kulturę wypowiedzi gromkie brawa!
    > Jeżeli nie masz nic ciekawego do napisania nie pisz. Zadałem poważne pytanie
    > o bank, który w systemie zapisuje przelew z taką wielkością liter jaką
    > wpisze w formularzu przelewu, ale jak widzę dla ciebie każda okazja jest
    > dobra aby pochwalić się swoim prymitywizmem - żal mi Ciebie.

    zadałeś żałosne pytanie, po prostu dziecinade odstawiasz.
    Mówię, ci niedługo zadasz pytanie, dlaczego nie możesz zmienić kolorów
    ekranu w tym prymitywnym systemie bankowym.
    Mną się, nie przejmuj, dam sobie radę. Ty natomiast od tej żałości się
    możesz rozchorowac.

  • 18. Data: 2009-02-19 22:26:27
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

> [...]

    > pozwala klientowi zdecydować jakie litery są dla klienta najlepsze
    > (małe czy duże) a nie narzuca mu tego co jakiś programista

    Bank pozwala ale KIR już nie jest taki miły
    www.kir.com.pl -> Eliksir -> KIR S.A. i standaryzacja

  • 19. Data: 2009-02-19 22:34:29
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent JanKo nadaje:

    > www.kir.com.pl -> Eliksir -> KIR S.A. i standaryzacja

    http://www.kir.com.pl/main.php?p=4521
    http://www.kir.com.pl/intranet/explorator/main.php?d
    o=getFile&object=59708&noreferer=1

    "Zalecenia te dotyczą zarówno pisma maszynowego, jak i wydruków
    komputerowych. [...] Podczas wypełniania formularzy zaleca się używanie
    wyłącznie wielkich liter. Nie należy stosować czcionki pochylonej oraz
    podkreśleń."

  • 20. Data: 2009-02-19 22:36:59
    Od: "Edward Malinowy" <e...@n...spam.pl>

    "witek" news:gnkkhm$qce$5@inews.gazeta.pl

    > zadałeś żałosne pytanie, po prostu dziecinade odstawiasz.

    Wolę odstawiać, jak to ujmujesz "dziecinadę" niż rzucać mięsem na grupie.

    > Mówię, ci niedługo zadasz pytanie, dlaczego nie możesz zmienić kolorów
    > ekranu w tym prymitywnym systemie bankowym.

    Skąd wiesz co zrobię? Skąd wiesz z jakiego systemu bankowego korzystam bądź
    planuję skorzystać? Masz szklaną kulę, czy tak po prostu jesteś alfą i
    omegą, początkiem i końcem?

    > Mną się, nie przejmuj, dam sobie radę. Ty natomiast od tej żałości się
    > możesz rozchorowac.

    Nie przejmuje się kimś dla kogo jedynym argumentem w dyskusji jest wulgarne
    słownictwo i bezpodstawne obrażanie innych.
    Po za tym wychodzę w swoim życiu z założenia, że niekiedy lepiej zapytać się
    o rzeczy wręcz oczywiste (dla niektórych żałosne, śmieszne, błahe) niż być
    głupcem, który udaje mędrca.
    Ale czy ty to zrozumiesz? Ja na to pytanie nie znam odpowiedzi.

    Pozdrawiam serdecznie, życząc spokojnej nocy.