  • 1. Data: 2007-07-04 19:19:30
    Temat: Wieksza kasa jak wymienic?
    Od: "Jarod" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Czesc
    jak sie wymienia kwoty typu 5000 funtow w kantorze to w jaki sposob to
    zrobic, zeby nie nosic ze soba gotowki? Ewentualnie w jaki sposob wymienic
    ta gotowke na PLN tak zeby najwiecej na tym zyskac ( najmniej stracic).

    Zalozmy, ze kurs jest 5,5 przy sprzedazy o ile przy takiej kwocie mozna sie
    z kantorem potargowac ( chodzi oto ile realnie moga mi dac, bo 2gr to daja
    zwykle od reki ).

    Bede wdzieczny za wszelkie rady!

    Pozdrawiam,
    Jarod

  • 2. Data: 2007-07-04 19:28:03
    Temat: Re: Wieksza kasa jak wymienic?
    Od: Alex81 <a...@g...com>

    In article <f6grs2$1qg$1@inews.gazeta.pl>, b...@g...SKASUJ-TO.pl
    says...
    > jak sie wymienia kwoty typu 5000 funtow w kantorze to w jaki sposob to
    > zrobic, zeby nie nosic ze soba gotowki? Ewentualnie w jaki sposob wymienic
    > ta gotowke na PLN tak zeby najwiecej na tym zyskac ( najmniej stracic).
    To raczej bez szans, przynajmniej mi się nigdy nie udało. Bierzesz
    obstawę i w drogę ;)

    > Zalozmy, ze kurs jest 5,5 przy sprzedazy o ile przy takiej kwocie mozna sie
    > z kantorem potargowac ( chodzi oto ile realnie moga mi dac, bo 2gr to daja
    > zwykle od reki ).
    W kantorach w bankach chyba jeszcze nigdy nic nie utargowałem, w
    pozostałych przejdź i po prostu zapytaj ile by dali przy wymianie o
    takiej wielkości. Swoją drogą, różnice mogą zaskoczyć - przynajmniej w
    dolarach były w okolicach 6-8 procent.

    --
    pzdr
    alex

  • 3. Data: 2007-07-04 19:47:18
    Od: Miernik <p...@p...miernik.name>

    Jarod <b...@g...skasuj-to.pl> wrote:
    > jak sie wymienia kwoty typu 5000 funtow w kantorze to w jaki sposob to
    > zrobic, zeby nie nosic ze soba gotowki?

    Może umówić się z kantorem że będziesz przynosił np 10 razy po 500
    funtów, ale za wszystko kurs żeby Ci dali taki utargowany na całe 5000
    funtów? Chodzi o to że w razie napadu tracisz tylko 500 funtów a nie
    całe 5000.

    --
    Miernik
    http://miernik.name/

  • 4. Data: 2007-07-04 19:48:09
    Od: "Jarod" <b...@W...gazeta.pl>

    Ale jak ktos wymienia 15k funtow to troche chyba niebezpiecznie potem smigac
    po ulicach z taka gotowka. Zreszta z 15k funtow tez ;) Da sie jakos z
    kantorem elektroniczna transakcje zawrzec?

    Jarod

  • 5. Data: 2007-07-04 19:55:22
    Od: "michal.b" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Alex81" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    > dolarach były w okolicach 6-8 procent.

    LOL
    pokaz mi ten kantor, odpale ci dzialke

  • 6. Data: 2007-07-04 20:37:46
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Jarod pisze:
> [...]
    > z kantorem potargowac ( chodzi oto ile realnie moga mi dac, bo 2gr to daja

    Może jakby przypasował ci jakiś kantor blisko banku, w którym masz
    konto, albo jest blisko banku w którym możesz założyć konto za darmo
    albo z małą opłatą to jest to jakieś wyjście.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 7. Data: 2007-07-05 02:50:43
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces Alex81 <a...@g...com> zwrócił błąd:

> [...]
    > pozostałych przejdź i po prostu zapytaj ile by dali przy wymianie o
    > takiej wielkości. Swoją drogą, różnice mogą zaskoczyć - przynajmniej w

    Bardzo duża różnica. Może się opłacać przyjechać do miejsca gdzie
    różnice są znikome, rzędu 2-3 grosze na dolarze/euro, ale to faktycznie
    nie przy banku (albo przy banku ale nie mające nic z nim wspólnego).

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 8. Data: 2007-07-05 08:20:06
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > sie
    > z kantorem potargowac ( chodzi oto ile realnie moga mi dac, bo 2gr to

    w banku przy takiej kwocie niczego nie wynegocjujesz, ale w kantorze i
    owszem, zadzwon do kilku i zapytaj jaki kurs oferuja przy takiej kwocie,
    umow sie z wlascicielem na konkretny dzien i pojedz z gotowka (5000 funtow
    to 100 banknotow - w kieszeni zmiescisz), oczywiscie ze wzgledow
    bezpieczenstwa nie mow, ze bedziesz o 14.00 i pojawisz sie w czerwonym
    swetrze

    kazdego na ulicy nie napadaja, nastepnie udaj sie do najblizszego banku i
    wplac kase na swoje konto, idealnie gdyby to byl bank w ktorym konto masz,
    wtedy odbedzie sie to bez oplat

    pozdr.
    RobertS

  • 9. Data: 2007-07-05 08:31:52
    Od: "Jacek Stawicki" <j...@g...pl>

    Użytkownik "RobertS" <b...@p...pl>
    pl...

> [...]
    > to 100 banknotow - w kieszeni zmiescisz), oczywiscie ze wzgledow
    > bezpieczenstwa nie mow, ze bedziesz o 14.00 i pojawisz sie w czerwonym

    5000 funtow to okolo 250 banknotow 20 funtowych.
    Mieszkam w UK juz jakis czas a jeszcze nie widzialem papierka
    50 funtowego, wiec nie liczylbym ze nagle pytacz wytrzasnie
    takie nominaly. Zreszta kantory robia problemy z tym nominalem.
    Co do pytania: sprawdzilbym jeszcze jaki jest kurs przy wyplacie
    z karty. Moze sie okazac calkiem korzystny wbrew pozorom.

  • 10. Data: 2007-07-05 08:51:05
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    Zapytaj w Efixie ( www.efixpuls.pl )
    swego czasu, jak tu bywał jeszcze Jacek Maliszewski, pisał,
    że takie kwoty można wymienić u nich ze spreedem jak na forexie.
    Tego żaden bank/kantor nie przebije (ale być może minimum to 10tys.)