    From: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Wg PO mieli siedzieć -- zasiadają i zasiedzają...
    Date: Tue, 21 Sep 2021 13:30:24 +0200

    W dniu 21 wrz 2021 o 10:49, Olin pisze:

    >> https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/adam-glapi
    nski-i-dzialka-przez-zasiedzenie-nie-zaplacil-nic-za
    -atrakcyjny-teren/g53gprk

    > Bierecki jest jednak bardziej jarzący, bo wyprowadził zaskórniaki do
    > Luksemburga.
    > Jak w końcu nie będzie za co przekupywać suterena,

    Sytuacja coraz trudniejsza...
    - manewry wojskowe wspólne z krajami okołomoskiewskimi
    - energetyczne problemy Turowa
    - rosnące podatki rzeczywiste, choć fikcyjnie malejące
    - brak widoków na naprawę gospodarki
    - T?????? ?????y itp. modyfikacje raczej nie rozwiną gospodarki
    - przy obecnej inflacji 500+ wystarczy niebawem z powodzeniem
    na paczkę pampersów, ale na utrzymanie dziecka choćby przez
    parę dni, raczej nie wystarczy
    - nawarstwiające się zatargi z UE mogą poskutkować odejściem
    (potężnej w gębie MMorawieckiego) RP od (naprawdę potężnej)
    UE, która może potraktować uwolnioną RP jak potencjalnego
    wroga (zagrażającego światu) i w efekcie zdusić diabła
    w zarodku; ileż łatwiej miałaby ludzkość, gdyby nie
    wspierała Stalina czy Hitlera...
    - windowanie podatków już wymieniłem poza gospodarką...

    Kto zapłaci 9% zdrowotnej? Przedsiębiorca?... Niby tak, ale... ;)
    Ale że tak zapłaci każdy -- przerzuci owe 9% na swoich klientów,
    podnosząc ceny swych towarów i usług... Tedy ;) zapłacą nie
    przedsiębiorcy, lecz biorcy ;) ostateczni... Stalowy ;) elektorat
    (czyli emeryci) ma dużo wolnego czasu, więc przelicza sobie zyski
    i straty -- może odwrócić się od PiS... Oszczędzanie (do którego
    PiS zachęcałA) staje się trudne z uwagi na celowo pogłębianą inflację...
    [poniekąd słusznie -- najpierw namawiają do gromadzenia, następnie
    konfiskują kułakom nadmiary...] Co z tego, że za jakiś czas polski
    emeryt na pewno ;) otrzyma co najmniej półtora tysiąca złotych na
    obie swe ręce, skoro te 1.5kpln wystarczy co najwyżej na suchy
    chleb dla konia?...

    > trudno będzie uciec razem z działkami.

    Nie można ich sprzedać?

    Działki (nieruchomości w ogóle) są lepszym zabezpieczeniem od gotówki
    podczas hiperinflacji, do której świadomie prowadzi AGlapiński...

    Podwyższenie stóp może dać szybki efekt w %% lokat czy kredytów, lecz
    inflacji szybko nie zdławi z uwagi na dużą bezwładność -- nawet
    paradoksalnie początkowo tę inflację pogłębi... Możemy wkrótce
    zobaczyć nie 5% -- dwakroć więcej niż 'cel', nie 10%, lecz więcej...
    Na niskie stopy i dodruk pieniądza nałożyć się mogą (i nakładają)
    inne czynniki, przykładowo:
    - zwiększanie cen surowców energetycznych (Polska ma niezbyt duże
    pokłady gazy ziemnego -- choćby łupkowego czy ropy naftowej)
    - coraz rygorystyczniejsze przepisy unijne dotyczące choćby
    polityki odpadowej, warunków pracy, kontroli jakości...
    - naprawcza medycyna przedłuża życie, zwielokrotniając liczbę
    ludzi chorych, obciążających państwową służbę zdrowia...
    (stentologia ;) zwana angioplastyką jest kosztowna, a stała
    się powszechna; sztuczne biodra itp. stawy bezrybne; astma
    zyskuje ;) popularność z uwagi na zanieczyszczenie środowiska...)
    - przyrost naturalny nie jest już zerowy (przez ~ćwierć wieku
    był aż zerowy) lecz coraz ujemniejszy...
    - Wielka Brytania tęskni za Polakami, głównie młodymi, silnymi,
    pracowitymi, którym ojczyzna oferuje głównie miłość, której
    nie można wymienić na chleb czy mieszkanie po sensownym kursie...

    Jeśli na horyMzoncie pojawi się ktoś, o kim można będzie powiedzieć,
    że nie jest zły do przesady, PiS może rozpaść się z trzaskiem, po
    sobie zostawiając wrażenia typu:
    - budowniczowie bezprawia
    - aroganci
    - fiskalni ucis_kacze
    - demonterzy gospodarki, grający na zwłokę
    - pazerni jak AGlapiński i jego dwórki...

    Problem w tym, że na tymże horyMzoncie nie widać... ;)
    [nie widać, bo Polacy nie zasługują na rządy porządnych
    ludzi, lecz na Boże kary?...]

    --