    From: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Weiss wlasnie o kartach
    Date: 21 Jan 2002 01:28:27 +0100

    Adam Płaszczyca <_...@i...pl> writes:

    > No to, co napisałeś wyżej nie. Działanie takie, jak ja opisałem też
    > prawdopodobnie nie, za to bardzo ciężkie do udowodnienia.

    Mysle, ze tamte dzialania, przynajmniej czesc, tez byloby trudno udowodnic.

    > Zauważ, że
    > sprzedawca może zeznać, że pasek na podpis wygląda mu na przerabiany.
    > POtem może sam taki pasek 'przerobić' i nikt się do niego nie przyczepi.

    Oczywiscie. Moze nawet zeznac, ze w ogole klient mu karty nie dal.

    Ale w tej sytuacji mozna zrobic tak - zażądac, by sprzedawca przerwal
    wszelkie swoje czynnosci do czasu przybycia policji. Oczywiscie wezwac
    policje (najlepiej jesli mamy swiadkow). W tej sytuacji sprzedawca
    moze karte zniszczyc przed przybyciem policji lub nie, ale obie
    mozliwosci sa dla niego niekorzystne - albo jest to niszczenie dowodow
    (i to prawodopodobnie nieskuteczne), albo wprowadzenie w blad acquirera,
    przypuszczalnie w celu dokonania wyludzenia pieniedzy banku i/lub
    kupujacego. I to wszystko jest udowadnialne, przynajmniej do momentu
    gdy zajmie sie tym sąd.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator