  • 31. Data: 2011-06-30 12:12:22
    Temat: Re: W co zainwestowa? oszcz?dno?ci
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (30.06.2011 13:56), z wrote:
    > Z punktu widzenia Warszawy to trochę czarno widać. Może na ścianie
    > wschodniej widać trochę jaśniej :-)
    > Powiedzmy 34 metry w bloku za 150 000 do remontu.
    > Mam kasę za małą żeby coś kupić z sensem i za dużą żeby roztrwonić.
    > Dlatego kombinuję :-)

    Wydaje mi się że na ścianie wschodniej będzie lepszy stosunek czynszu do
    wartości mieszkania.

    Bo studenci mają wszędzie mniej więcej tyle samo kasy, a to chyba
    głównie decyduje o wysokości czynszów.

    p. m.

  • 32. Data: 2011-06-30 12:22:33
    Od: "Waldek" <n...@n...net>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Rzuciłem: srebro (dodam jeszcze: złoto).

    Polecam lekture np.
    http://www.twonuggets.com/content/niebezpiecze%C5%84
    stwa-kupowania-srebra-fizycznego

    > I jeszcze: wykształcenie dziecka.

    Pod warunkiem ze to "dobre dziecko"
    i na starosc nie odda cie do "umieralni" ;)

    Pozdrawiam

  • 33. Data: 2011-06-30 15:59:57
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-06-30, mvoicem <m...@g...com> wrote:

    [...]

    > Podstawowym problemem jest podatek. Czynsz jest przychodem w całości,
    > mimo że rzeczywistym kosztem jest rata kredytu, której jednak w koszty
    > nie wrzucisz.

    1. Odsetki chyba wrzucisz, chyba że bierzesz ryczałt.
    2. A nie wolno amortyzować?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 34. Data: 2011-06-30 16:17:38
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 30 Jun 2011 15:59:57 +0000 (UTC), w <s...@p...org>,
    Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(-a):

> [...]

    Nie w całości, tylko w części ponad opłaty dla spółdzielni, media itp.

    > 2. A nie wolno amortyzować?

    Przy ryczałcie nie.

  • 35. Data: 2011-06-30 16:27:27
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-06-30, r...@k...pl <r...@k...pl> wrote:

    [...]

    > Nie w całości, tylko w części ponad opłaty dla spółdzielni, media itp.

    To chyba zależy od tego jak się spisze to w umowie.

    > Przy ryczałcie nie.

    A to jest jakiś przymus brania ryczałtu, nawet jak będzie mniej opłacalny
    niż skala? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 36. Data: 2011-06-30 16:49:17
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 30 Jun 2011 16:27:27 +0000 (UTC), w <s...@p...org>,
    Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(-a):

    > On 2011-06-30, r...@k...pl <r...@k...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > To chyba zależy od tego jak się spisze to w umowie.

    Tak.

    > A to jest jakiś przymus brania ryczałtu, nawet jak będzie mniej opłacalny
    > niż skala? :)

    Wątpliwe by był mniej opłacalny, ale może :).

  • 37. Data: 2011-06-30 17:38:19
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

    > Przy ryczałcie nie.

    Jak to nie wolno? Można, tylko rachunek ekonomiczny
    nie zachęca.

  • 38. Data: 2011-06-30 20:40:48
    Temat: Re: W co zainwestować oszczędności
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    W dniu 2011-06-30 08:53, Vlad The Ripper pisze:
    > To znaczy, że jeśli kupię np 10 letnią obligację o nominale 100zł i będę
    > chciał ją sprzedać po 5 latach to dostanę za nią 98 zł? Czy dochodzą do tego
    > jekieś procenty z tytułu corocznego oprocentowania tej obligacji?

    Normalnie lecą procenty, jak zgłosisz do odkupienia to zabiorą z tej
    kwoty 2zl, resztę dostaniesz.

    PS. Dołujący jest ten brak deklaracji kodowania przez OE...

    --
    Raf

  • 39. Data: 2011-07-01 17:47:08
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    > Może inaczej, bo nie ogarniasz widać:
    >
    > masz 300 000 PLN
    >
    > (1) wkładasz na lokatę 5% netto (można wyrwać i 6% w chwili obecnej), masz
    > 15000 (18000) w skali roku czyli 1250 (1500) PLN miesięcznie
    >
    > (2) kupujesz mieszkanie 40-45 metrów w Warszawie, wynajmiesz to może za
    > 1800-2000PLN (górna strefa stanów wysokich, ponieważ takie mieszkanie i za
    > 1400 można znaleĽć), zapłacisz 400-600 PLN opłat

    Witam,
    To baaardzo optymistyczne zalozenie. Za 2000 to wynajmiesz 55 metrow na
    Kabatach z garazem, a za 300000 takiego mieszkania nie kupi.
    Sklanial bym sie blizej tego 1400. Odejmiesz koszty zostanie 800 PLN.
    Pzdr
    Adam

  • 40. Data: 2011-07-03 01:32:41
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    > Jak to nie wolno? Można, tylko rachunek ekonomiczny
    > nie zachęca.

    Jak to "nie zachęca"??!
    Podatek płacisz nie od przychodu, a od DOCHODU.
    Skoro twój przychód z wynajmu równy jest ratom kredytu + opłatom czynszowym
    jaki płacisz w spółdzielni czy wspólnocie to dochodu NIE MA a więc i podatku
    tez nie płacisz.