  • 31. Data: 2005-03-29 16:13:21
    Temat: Re: Visa Electron mBank płatność na Słowacji
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Szymon said the following On 2005-03-29 17:44:
    [...]

    > No dobrze.
    > Ja _chciałem_ płacić w necie kartą Lukasa. _Musiałem_ wybrać KK, bo debetową
    > nie można. W innych bankach można, u nich nie. Niby nikt mnie nie zmuszał,
    > ale...

    To czemu nie poszedłeś do tego innego banku ?
    KJ

  • 32. Data: 2005-03-29 16:16:21
    Od: "Szymon" <v...@w...epf.pl>

    > Jeżeli ty ryzyko kursowe pojmujesz jako kradzież, to rzeczywiście nic
    > nie rozumiesz.

    W podstawówce nie uczyli, co to metafora?

    > Masz zatem wybór (w Lukasie) karta albo opłata. Wybór nazwać przymusem,
    > to już perwersja.

    Albo założysz konto, albo zęby w ścianę i pod most. Aby na pewno jest to
    "wybór"?

    > Nawet jak to powtórzysz więcej razy, to sensu nie przybędzie. Spróbuj w
    > polskim prawie znaleźć "niepisany obowiązek" (ale dokładnie tak, a nie,
    > że to kwestia definicji) jako podstawę jakiegokolwiek roszczenia.

    Dlaczego w prawie mam szukać, a nie np. w poezji?

    > Zdarzały mi się kilkuletnie okresy separacji. Gdybyś nie rozumiał:
    > mieszkałem gdzie indziej - płaciłem gdzie indziej, co innego i w innej
    > wysokości.

    To wszystko wyjaśnia, teraz już pojmuję. A teraz przeczytaj to zdanie i
    rozejrzyj się, czy nikt Cię nie obserwuje :-)))

    Nawiasem mówiąc, szukając sprytnej odpowiedzi sam znalazłeś
    > argument na rzecz tezy (mojej), że porównywanie usług bankowych do
    > podatków, opłat i danin publicznych jest bez sensu, niezależnie jak
    > sprytnie byś kombinował.

    A bezsens ma się wyrażać w czym?

    I używając twojego przykładu: z każdym bankiem
    > możesz się "rozwieść" i znaleźć sobie inny.

    Mogę zmienić zatem żonę, ale muszę ją mieć. Tak jak nie da się zarabiać i
    nie płacić podatków. W zasadzie podatki są wszędzie, więc nawet nie
    zarabiająć i tak płacisz (np.VAT). Możesz zmienić czasami kraj, w którym się
    rozliczasz, ale płacić musisz. To tak jak z bankiem, możesz zmienić, ale
    konto mieć musisz. Na www.kartyonline.net przeczytasz, że w Koszalinie i
    Słupsku niedługo będzie niezbędna i karta. Tak jak z tym rozwodem. W
    momencie wzięcia ślubu, NIGDY już nie wrócisz do statusu: kawaler.

    > Reasumując: nie odpowiedziałeś na moje pytanie, to raz.

    Raczej nie zrozumiałeś odpowiedzi.

    Konto nie jest
    > niezbędne (przydatne, to nie znaczy niezbędne) na poziomie biologicznym,
    > bo nie mając konta nie umierasz, to dwa.

    Nieprawda. Nie mając konta nie mam dochodu, nie mam za co kupić jedzenia,
    umieram. W ciągu 7 dni bodaj, bo tyle średnio człowiek wytrzymuje bez wody.

    Implikacja którą sugerujesz
    > jest bez sensu i służy wyłącznie biciu piany, to trzy.

    Twoja interpretacja

    Być może można
    > nawet coś ci wytłumaczyć, ale nie mam tyle czasu i mi się nie chce, to
    > cztery.

    Czemu? W innym wątku ktoś mnie przekonywał z wszystkowiedzących grupowiczów,
    że dzwonienie na 0800 i dewagowanie o niczym z Inteligo nic nie kosztuje.
    Czyżby Twój czas był coś wart? :-))))

    Dla mnie EOT, to pięć.

    Zauważam, że EOT pojawia się zawsze, gdy ktoś nie ma argumentów, nie bardzo
    rozumie to co pisze itp. To jakiś skrót w stylu "brak mi argumentów"?

  • 33. Data: 2005-03-29 16:45:05
    Od: "Szymon" <v...@w...epf.pl>

    > To czemu nie poszedłeś do tego innego banku ?

    bowiem inne banki mają inne prowizje, np. za prowadzenie konta.

  • 34. Data: 2005-03-29 18:35:58
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Szymon napisał(a):

    > Zauważam, że EOT pojawia się zawsze, gdy ktoś nie ma argumentów, nie bardzo
    > rozumie to co pisze itp. To jakiś skrót w stylu "brak mi argumentów"?

    Nie. To skrót myślowy od "kończ waść, wstydu oszczędź".

  • 35. Data: 2005-03-29 18:55:13
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "Szymon" <v...@w...epf.pl> napisał w wiadomości

    > Zatem to przewalutowanie jest niemal natychmiastowe.

    Tak, ale jest to przewalutowanie blokady
    Potem nastepuje rozliczenie transakcji i wynik przewalutowania moze byc inny

    > Chyba najłatwiej mi
    > będzie po prostu na miejscu sprawdzić za ile kupiłem i ile z konta
    > ściągnięto (a raczej na ile ustanowiono blokadę).

    1. sprawdzasz ile ci zablokowano
    2. po kilku dniach sprawdzasz ile ci zabrano

    --
    Pozdrowienia

  • 36. Data: 2005-03-29 18:55:52
    Od: "Szymon" <v...@w...epf.pl>

    > Nie. To skrót myślowy od "kończ waść, wstydu oszczędź".

    Owego skrótu myślowego użył Kmicic mając poczucie klęski w pojedynku z
    Wołodyjowskim. OK, oszczędzam Koledze wstydu i kończę ;-)

  • 37. Data: 2005-03-29 18:57:51
    Od: "Szymon" <v...@w...epf.pl>

    > Tak, ale jest to przewalutowanie blokady
    > Potem nastepuje rozliczenie transakcji i wynik przewalutowania moze byc
    inny

    OK, już wszystko wiem, dziekuję za pomoc.

  • 38. Data: 2005-03-29 19:00:56
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <u...@n...WYTNIJ.info> napisał w wiadomości

    > Blokada może mieć niewiele wspólnego z rzeczywistą kwotą rozliczenia.

    zgoda

    > Blokada nie jest przeliczana przez organizację płatniczą, a przez bank.

    ???
    jakas podstawa dla tego twierdzenia?
    dlaczego nie moze byc tak, ze np. Visa
    1. informuje bank o wartosci transakcji (wykonanej w SKK) wyliczonej w dniu
    transakcji w USD -> bank zaklada blokade na odpowiednia kwote PLN
    2. nastepuje rozliczenie transakcji pomiedzy sprzedawca a Visa -> Visa informuje bank
    o kwocie rozliczenia (rozlicza sie z bankiem) -> bank zdejmuje blokade i obciaza
    rachunek
    ???

    --
    Pozdrowienia

  • 39. Data: 2005-03-29 19:20:40
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Slawek Kos napisał(a):

    > ???
    > jakas podstawa dla tego twierdzenia?

    Podstaw brak. Być może magiczny "Regulamin VISA". Spytaj w swoim banku
    jak sa wyliczane blokady.

    Mnie się pytasz? :-)

  • 40. Data: 2005-03-29 20:25:51
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>