    From: "Ciekawy" <c...@m...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: VW bank umowa/nie umowa
    Date: Tue, 16 Nov 2004 18:58:04 +0100

    Dziekuje za wszystkie wyjasnienia!

    > Rzeczywiście podpisy obu stron muszą być, ale niekoniecznie na jednym
    > dokumencie. Dlatego napisałem że możliwe jest, że w banku po otrzymaniu
    > dokumentu z Twoim podpisem upowazniona osoba złożyła gdzieś swój podpis, a
    > Ty dostałeś tego potwierdzenie.

    I o to troche chodzi: "możliwe jest, że...". To nie powinna kwestia
    gdybania. Taka procedura moze budzic watpliwosci "upierdliwych klientow"
    takich ja przykladowo.
    Oczywiscie:
    Art. 55.

    1. Dowodem zawarcia umowy rachunku oszczędnościowego może być książeczka lub
    inny dokument potwierdzający zawarcie umowy. W nazwie dokumentu należy użyć
    w odpowiednim przypadku wyrazu "oszczędnościowy".

    2. Dowód zawarcia umowy rachunku oszczędnościowego jest wystawiany jako
    dokument imienny.

    Czyli nie powinienem sie czepiac.

    > Mylisz się, niedochowanie formy pisemnej zastrzeżonej bez rygoru
    > nieważności (a taka jest w prawie bankowym) nie powoduje nieważności
    > umowy, a jedynie konsekwencje dowodowe.

    Tak z ciekawosci zapytam:
    Jesli ustawa wymaga umowy pisemnej, ktora powiedzmy nie jest spisana lub
    jest spisana wadliwie to taka umowa nie jest niewazna jesli nie zastrzeze
    sie literalnie rygoru niewaznosci??

    Chyba tyc zawile to napisalem... ;-))

    Pozdrawiam.