  • 1. Data: 2004-03-05 11:17:35
    Temat: VE mBanku a VE Inteligo w strefie Euro
    Od: Circulus Vitiosus <c...@n...polbox.com>

    Jadę na dwa tygodnie do Niemiec i Holandii (głównie do Holandii), będę
    miał przy sobie obie wymienione karty, przy czym karta mBanku jest
    starego typu - walutą przeliczeniową jest USD. Którą kartą korzystniej
    będzie płacić za zakupy? A może wogóle dać sobie z tym spokój i
    zaopatrzyć się w Euro przed wyjazdem, w kantorze?

    Pozdrawiam.

    --
    Bogdan Młynarczyk [CV]

  • 2. Data: 2004-03-05 11:47:44
    Temat: Re: VE mBanku a VE Inteligo w strefie Euro
    Od: "Kuba, Łódź" <k...@n...pl>

    Użytkownik "Circulus Vitiosus" <c...@n...polbox.com> napisał w
    wiadomości news:7nng409foi4gkqhj9ii35uk0q8setv48r7@4ax.com...
> [...]
    > będzie płacić za zakupy? A może wogóle dać sobie z tym spokój i
    > zaopatrzyć się w Euro przed wyjazdem, w kantorze?

    Niestety w wielu sklepach na terenie Niemiec nie można płacić VE. Parę dni
    temu próbowałem zapłacić za zakupy w Rossmanie oraz w Aldi. Leider nur
    Geld...
    Tak więc warto mieć trochę sałatki w portfelu.

    Qba

  • 3. Data: 2004-03-05 15:28:48
    Od: "Ankus" <a...@p...onet.pl>

    Miesiąc temu byłem w Austrii i płaciłem kartą VE Inteligo i nie miałem
    żadnych problemów. Kurs EURO okazał się także korzystniejszy niż w kantorze.
    Jednak pieniądze dobrze jednak mieć przy sobie bo nigdy nic do końca nie
    wiadomo.

    Andrzej

  • 4. Data: 2004-03-05 16:42:04
    Od: "KK" <n...@n...com>

    "Circulus Vitiosus" <c...@n...polbox.com> wrote in message
> [...]
    > będzie płacić za zakupy? A może wogóle dać sobie z tym spokój i
    > zaopatrzyć się w Euro przed wyjazdem, w kantorze?

    Pomijając akceptowalność VE w Niemczech to VE mBanku rozliczana jest
    EUR->PLN. Jak jest z Inteligo nie jestem pewien ale chyba nadal
    EUR->USD->EUR. Niech ktoś mnie poprawi jeśli się mylę :)

    pzdr
    KK

  • 5. Data: 2004-03-05 18:26:12
    Od: "User" <b...@a...net.pl>

    KK wrote:
> [...]
    > EUR->PLN. Jak jest z Inteligo nie jestem pewien ale chyba nadal
    > EUR->USD->EUR. Niech ktoś mnie poprawi jeśli się mylę :)

    Karty debetowe Visa Elektron np. do e- konta w mBanku są rozliczane
    niestety przez USD.
    VII. Rozliczenia transakcji kartowych, prowizje i opłaty

    §23.
    1.. Transakcje dokonywane w Polsce są realizowane w złotych polskich.
    2.. Transakcje dokonywane za granicą realizowane są w walucie danego
    kraju.
    3.. Wszystkie transakcje dokonane przy użyciu karty w walucie obcej
    przeliczane są przez Visa International na dolary amerykańskie, a następnie
    na złotówki po kursie sprzedaży dewiz obowiązującym w mBanku w dniu
    rozliczenia transakcji.

  • 6. Data: 2004-03-05 18:32:35
    Od: "User" <b...@a...net.pl>

    Oczywiście dotyczy to tylko kart "starych" .

  • 7. Data: 2004-03-06 17:30:51
    Od: "Wojciech Nawara" <usenet@[WYTNIJTO]nawara.info>

    Użytkownik "KK" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Pomijając akceptowalność VE w Niemczech to VE mBanku rozliczana jest
    > EUR->PLN. Jak jest z Inteligo nie jestem pewien ale chyba nadal
    > EUR->USD->EUR. Niech ktoś mnie poprawi jeśli się mylę :)

    A od kiedy to w Polsce mamy EUR ? Musiałem przespać sporo, bo wg mnie ciągle
    jest PLN. :-)

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara, telefon.gsm.pl