  • 21. Data: 2016-03-17 01:47:49
    Temat: Re: Uwaga na oświadczenie w BPH
    Od: janek z pola <a...@e...pl>

    WAM wrote:

    > Transakcje kartowe wykonane w weekend pomniejszają online dostępne
    > środki ale na liście blokad ich nie ma aż do poniedziałku. Wygląda to
    > tak jakby ktoś ręcznie w dni powszednie te blokady na listę
    > wprowadzał.

    Faktem jest, że operacje weekendowe się nie wyświetlają w interfejsie
    serwisu transakcyjnego. Zdaje się, że dostępne środki również nie spadają na
    widoku tego serwisu.

    Natomiast Twoja ocena przyczyn tej sytuacji jest mało prawdopodobna, poza
    tym pachnie tak, jakbyś w życiu nie widział banku od środka.

    Bardziej prawdopodobna hipoteza jest taka, że za autoryzacje kart odpowiada
    system X w instytucji Y, przy czym Y to nie jest prawdopodobnie BPH - pewnie
    mają kupioną usługę pośrednictwa w autoryzacji przed instytucjami kartowymi
    w jakimś inny polskim banku (takim, który świadczy takie usługi - PeKaO SA?)

    Prawdopodobnie na koniec dnia operacyjnego w piątek BPH wysyła do systemu X
    zestawienie sald na kartach i najzwyczajniej w świecie BPH wyłącza jakieś
    swoje systemy - albo np. obsługa tych systemów idzie do domu i wraca w
    poniedziałek rano. Wówczas system X autoryzuje transakcje do wysokości
    przesłanych sald (pomniejszając je oczywiście). Jak w poniedziałek rano BPH
    rusza, to instytucja Y przesyła zbiorczo jeden wielki eksport z autoryzacji
    i BPH wprowadza blokady. Do tego instytucja Y w innym rytmie (np. zawsze w
    dni robocze o 13:00) przesyła rzeczywiste obciążenia jakie otrzymuje od
    organizacji kartowej.

    To jest oczywiście tylko jeden z możliwych scenariuszy, ale generalnie
    wszystko rozbija się o to, że w takim przykładowym banku masz ileś -
    powiedzmy 20 - systemów informatycznych, z których każdy ma jakąś obsługę i
    po prostu spora część tych systemów musi działać, żeby obciążenie poszło
    natychmiast. Po co te systemy mają działać w weekend, skoro to tylko koszty?

    Rzeczywiście taki sposób obsługi kart jest może trochę odstający od tego, co
    potrafi zaoferować wiele innych banków, ale mimo wszystko nie jest to jakieś
    bardzo szczególnie utrudnienie.

    --
    Wysłane z pola.

  • 22. Data: 2016-03-18 16:02:27
    Od: TOMASZEK <t...@o...pl>

    > Proszę zwrócić uwagę przy logowaniu się do bankowości internetowej na
    > oświadczenie. Pod rzekomym pozorem konieczności uaktualnienia danych dla
    > nadzoru bankowego uaktualniamy adres, numer telefonu i adres e-mail - co
    > zresztą jest bzdurą samą w sobie, ale ostatnie "uaktualnienie", to zgoda
    > na wysyłanie SPAM-u od banku i jego kontrahentów.

    Wystarczy klepnąć "Dalej" nic nie wpisując i nic nie przysyłają. Nic się
    nie zmienia w danych kontaktowych.

    Formularz wyświetla się tylko tym, którzy nigdy się nie zgodzili na
    żadne zgody marketingowe;) U mnie to się wywala tak raz na 3 miesiące.

    --
    t0maszek - BTC user#AdBlock user
    #lubię to: NIEZALEZNATELEWIZJA.PL

  • 23. Data: 2016-03-18 16:06:04
    Od: TOMASZEK <t...@o...pl>

    W dniu 2016-03-14 o 20:43, Artur Miller pisze:

    > np. kwoty blokad na karcie sumują się liczbowo niezależnie od waluty.
    > 100PLN i 50EUR to 150... czegoś.
    > informacje o kredycie gotówkowym są nieczytelne, o saldzie kredytu
    > informują 3 kwoty, różne od siebie. brak jednoznacznej historii rachunku
    > kredytowego, nadpłatę widać zaksięgowaną na rachunku dopiero na koniec
    > miesiąca, więc z bieżącego wychodzi np 300zl, na rachunek kredytu wpływa
    > np 100zł raty, a pozostałe 200 wisi niewidoczne w przestrzeni do końca
    > miesiąca.

    Zapewne masz rację. Moim zdaniem ten bank nadaje się tylko do płacenia
    bieżących rachunków i płatności za codzienne zakupy. Prawdę mówiąc z
    niczego więcej jak przelewy i historia rachunku nie korzystałem. Raz
    poustawiałem limity ( na karcie i przelewowe ) i to wszystko.

  • 24. Data: 2016-03-18 16:28:58
    Od: TOMASZEK <t...@o...pl>

    > Z racji zajęcia bywa, że korzystam z różnych systemów bankowych i ten
    > BPH naprawdę jest dość intuicyjny. Oczywiście zdarzają się niedoróbki.
    > Ja przykładowo wyczaiłem, że jak piszesz do nich przez system
    > reklamację, to odpowiedź e-mailem pracownik musi wygenerować ręcznie.
    > Inaczej masz odpowiedź w systemie, ale musisz co chwilę się logować i to
    > sprawdzać.

    Ja sobie natomiast chwalę kontakt z infolinią. W placówce tragedia i
    rozpacz ;) Panie nic nie wiedzą, odsyłają na infolinię. Kontaktu via
    e-mail nie testowałem.

    W sumie to miałem 3 telefony przez 2 lata posiadania konta na infolinię:

    - "wisiała" zastrzeżona karta ( była nadal widoczna ) po telefonie
    następnego dnia karty już nie było

    - aktywacja nowej karty. 0 problemów.

    - znikła historia rachunku. Powiedzieli, że mają awarię i zgodnie z
    zapewnieniem awaria znikła w ciągu 2 godzin. Podczas rozmowy pani sama z
    siebie zaproponowała wykonanie dowolnej dyspozycji bezpłatnie (
    normalnie płatne )

    Z doświadczenia i informacji uzyskanych przy okazji na infolinii (
    ciekawski jestem ;)

    - blokady kartowe zrobione w okresie: piątek 21:00 - poniedziałek 7:00
    nie są widoczne przez weekend. Sezam wtedy nie rozmawia ze światem
    zewnętrznym, nie działają szybkie przelewy

    - zmiany w sezamie wprowadzone przez klienta jednego dnia roboczego są
    widoczne dopiero dnia następnego ( oczywiście roboczego )

    - wszystkie karty Visa Electron wydane w 2015 i później wymuszają
    wszystkie transakcje zbliżeniowe w trybie online. Jak terminal na to nie
    pozwoli - transakcja nie przejdzie. Nie da się w offline. Nie wiem jak
    sprawa wygląda z Master Card.

  • 25. Data: 2016-03-21 08:56:40
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 16 Mar 2016 09:44:02 +0100, Artur Miller <n...@n...com>
    wrote:

    >ale już się dobrze sumuje? czy nadal są plusy dodatnie i plusy ujemne w
    >jednej kupie? :)
    Nigdy nie widziałem tam złego sumowania. Jedynie w weekendy suma jest
    poprawna (zgodna z rzeczywistymi transakcjami) a blokad na liście
    brak.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 26. Data: 2016-03-21 19:24:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21-03-16 o 08:56, WAM pisze:
    > Nigdy nie widziałem tam złego sumowania. Jedynie w weekendy suma jest
    > poprawna (zgodna z rzeczywistymi transakcjami) a blokad na liście
    > brak.
    Jak tak się zastanawiam, to może w właśnie w weekend gościowi
    przypadkowo się zsumowało coś w EURO z niewidocznymi blokadami.

  • 27. Data: 2016-03-22 10:34:04
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 17 Mar 2016 01:47:49 +0100, janek z pola <a...@e...pl>
    wrote:

    >Faktem jest, że operacje weekendowe się nie wyświetlają w interfejsie
    >serwisu transakcyjnego. Zdaje się, że dostępne środki również nie spadają na
    >widoku tego serwisu.
    Dostępne ZTCP się zmniejszają.

    >Natomiast Twoja ocena przyczyn tej sytuacji jest mało prawdopodobna, poza
    >tym pachnie tak, jakbyś w życiu nie widział banku od środka.
    Nigdy nie widziałem, bez względu na zapach jaki wydziela moja ocena.

> [...]
    >po prostu spora część tych systemów musi działać, żeby obciążenie poszło
    No to dobrze napisałem że skoro nie działa w weekendy (bo brak
    obsługi) to znaczy że jakaś ręczna obsługa (nadzór) jest im do
    szczęścia potrzebny.

    WAM